in

Analýza 4 webů marketingových agentur v Brně

Které jsou na první straně v placených reklamách Google

V Brně jsem poznal mnoho marketingových agentur, buď přímo osobně, nebo nepřímo (online). Agentury se prezentují většinou výčtem služeb (což je horší varianta), nebo ideou, která je nadřazená službám a odlišuje tak agentury od těch ostatních. Nikdo si nebude pamatovat konkrétní složení služeb, nikdo si na vás před spaním nevzpomene. Trefný slogan, doplněný o vizuální prvek je mnohem silnější argument pro náš mozek = déle si uchováme tuto informaci v paměti. Ty nejúspěšnější agentury vystupují z šedého průměru ne díky propracovanému logu, nebo webu, ale právě díky originální komunikační strategii, která je něčím znamenitým.

Projdeme se mezi prvními 4 TOP placenými výsledky v Google na klíčové slovo „marketingová agentura Brno“ a popíšu vám své pocity a dojmy.

Otevírám tedy anonymní vyhledávání (v Chrome CTRL+SHIFT+N) a zadávám klíčový výraz.

Výsledek ze Search obsahuje 4 segmenty:

  • PPC reklamy
  • Výsledky z mapy
  • Organické výsledky
  • Další doporučené výrazy

V tomto článku se budu věnovat pouze prvnímu segmentu – PPC reklamy.

PPC reklamy

Marketingová kancelář

Plusy:

  • Logické menu.
  • Barvy.
  • Čistý řez textu a odsazení.
  • Rozšířený zápis v reklamách.
  • Je zřejmé, kdo ve firmě pracuje a kdo je vedoucí, pěkné zpracování sekce „O nás“.

Nedostatky:

  • Konzervativní cílení v nadpisu na klíčové slovo.
  • Chybějící idea.
  • Chybějící Call-to-action na hlavní straně.

Druhá varianta hlavní strany

Momentálně tato agentura provádí A/B testování a nabízí tuto stránku jako alternativu. Hlavní strana se změnila po nějaké chvíli refreshování.

Pozitiva:

  • Možnost testování, která stránka lépe zaujme (z pohledu délky setrvání na stránce)
  • Lepší idea: „Marketing s reálnými výsledky založený na strategii“ je ale stále moc dlouhý claim na hlavní stranu. Doporučoval bych “ Marketing založený na strategii“ a tímto heslem bych se řídil i na dalších místech propagace.

Negativa:

  • Call-to-action obsahuje pouze jedna z variant, takže nelze testovat tento důležitý prvek.

Foreveryone

Plusy:

  • Hlavním krátkým a výrazným sloganem přiznávají „Jsme digitální agentura“.
  • Čistý design, originální koncept s točivým stolem.
  • Silná reklamní kampaň na billboardech (často jsem kolem jednoho jezdil poblíž AZ Tower), mám dojem, že tam kdysi stálo „Děláme výkonnostní marketing“.

Nedostatky:

  • Absence sekce „O nás“ v hlavním menu.
  • Chybějící Call-to-action.
  • Nepropojená sekce „Služby“ se sekcí „Reference“, přitom se propojení přímo nabízí.
  • Vedoucí firmy jakoby neexistoval, žádné jména a příjmení nikde, odosobněný web, jaká to škoda. S tím kulatým stolem byli na dobré cestě, bohužel takto tam sedí lidé, o kterých nevím absolutně nic a dobře míněný koncept pak vyjde naprázdno.

Shopea

Nezvyklá kombinace barev, ale to je můj subjektivní názor. Velký důraz na prezentaci služeb, bohužel komplexních služeb.

Plusy:

  • Je zřejmé kdo je jednatel (uvedeno v sekci kontakt).
  • Bohaté reference.

Nedostatky:

  • Chaos v prezentaci služeb, kde se přehlednost už nedá dohnat sebelepší ikonografií.
  • Pletení obecných služeb s vlastnostmi těchto služeb (např. stačí napsat do rozcestníku „Webové stránky“. Sekce „Responzivní design“ a „Podpůrné weby“ už neplést na hlavní stranu, ale zmínit je na detailní stránce určené pro „Webové stránky“.
  • Chybějící sekce „O nás“ v hlavním menu.
  • Bohužel ve vlastní prezentaci a přístupu k tvorbě webu jsem našel povětšinou omáčku, která se klasicky dává na weby. Informace, že práci vždy odvádí pečlivě, nebo že ke každému klientovi přistupují individuálně, jsou jen plané textové výplně, které mají vyplnit odrážky aby tam něco bylo, ale už rozhodně nedávají žádný důvod si podobnou firmu zapamatovat.
  • Chybějící příběh a prezentace lidí, kteří za webem stojí.

Lesensky.cz

První dojem dobrý, ale to jen z důvodu, že představa pracovat v agentuře, kde je 7 žen a jen 4 muži je velmi příjemná 😀 Jinak prezentace málo ambiciozní a suchá.

Plusy:

  • Fotky lidí, kteří v agentuře figurují na hlavní straně.
  • Velice pěkně zpracovaná sekce „Nabídka“, mínusem vidím opět chybějící Call-to-action tlačítko, ale budiš jim to za to odpuštěno.

Nedostatky:

  • Chybějící Call-to-action.
  • Staromódní slogan „Vaše PR Agentura“. Spíš by se hodilo „Naše PR Agentura“ lépe by to hrálo k té fotce. Mně to ani jako slogan nepřijde. Je to suché jako kilo mouky.
  • Otřesný slider referencí ihned pod hlavní fotkou, ale možná to jsem jen já kdo nesnáší posuvné slidery na hlavní straně? 🙂
  • V sekci „Nabídka“ nejsou všechny holky z hlavní strany! Jaká škoda.
  • Bohužel až proklikem sekce „Kontakty“ na mě vyskočila robustní prezentace týmu. Nezvyklé místo, doporučoval bych tohle oddělit. Pro tohle si to zaslouží stránku „O nás“. Nebál bych se fotky ještě zvětšit a udělat z každého člena týmu větší hvězdu, třeba formou zvláštní stránky pro každého člena, kde bych si přečetl něco o jeho příběhu, nějakým vtipným zpracováním textu, který by mě neunudil jako většina životopisů 😉

Závěr – co si z toho máme odnést?

Udělal jsem recenzi na firmy, které si platí za propagaci na Google. Plyne z toho tedy předpoklad, že mají peníze na reklamu. Určitě by se hodilo pár těch mušek vychytat ještě předtím, než se do reklamy investuje, ale žádný z webů nebyl úplný propadák. Doufám, že jsem vás tím trochu inspiroval a máte-li nějaké další poznatky z této malé analýzy, napište do komentářů. Ať se daří 😉 Filip Novák.

Facebook komentáře

Co si o tom myslíš?

5 points
Upvote Downvote