in

Mezi námi influencery

Komu slouží Facebook v roce 2017 nejlépe?

Komu nejlépe slouží Facebook v roce 2017 (leden – červenec)? Kdo si tuto platformu obsadil a cítí se v ní jako doma v souvislosti s vlastním brandem? Dnes vyjde pravda najevo. Podrobil jsem detailní analýze konkurence na Facebooku tyto stránky:

Testované Facebook stránky

BrandFans
Businessanimals.cz18604
Tyinternety.cz15623
Marketing Festival10529
ekospace.cz – mikro a makroekonomie pro všechny9915
MladýPodnikatel.cz8989
H1.cz6681
brona.cz5542
Sun Marketing4957
MarketingPPC4583
StandaShow4412
Jan Laibl – koučink, trénink, motivace4143
Socialsharks12314
Business Academy3787
Better Marketing3494
Zeptej se Filipa3493
Click it3458
RobertNemec.com3444
PRIA3117
Magdalena Čevelová3040
Dobrý web2234
Medio Interactive1634
PeckaDesign1495
Effectix1484
Pavel Ungr.cz1399
Business Factory1263
ACOMWARE1260
MarketUP1071
Fox Hunter851
Pevnina CZ760
Stario Agency620
Marketingová Kancelář.cz527
Foreveryone524
MARCO / BBN Czech Republic352
Entity321
DORLAND168

TOP 10 v zapojení publika (Engagement)

BrandEngagement
Zeptej se Filipa  6.18%
Stario Agency  0.71%
Pavel Ungr.cz  0.57%
Effectix  0.54%
PeckaDesign  0.43%
ACOMWARE  0.28%
Sun Marketing  0.28%
Magdalena Čevelová  0.24%
MarketUP  0.2%
RobertNemec.com  0.19%

5 propadáků v zapojení publika (Engagement)

BrandEngagement
H1.cz  0.09%
Better Marketing  0.07%
Socialsharks  0.06%
Medio Interactive  0.05%
Foreveryone  0.01%

TOP 10 v počtu příspěvků

BrandPočet příspěvků
Zeptej se Filipa747
MladýPodnikatel.cz588
Businessanimals.cz467
Tyinternety.cz449
Magdalena Čevelová147
Sun Marketing146
StandaShow137
Pavel Ungr.cz134
Effectix127
RobertNemec.com125

5 propadáků v počtu příspěvků

BrandPočet příspěvků
Marketingová Kancelář.cz15
Medio Interactive14
PRIA13
Pevnina CZ7
Foreveryone4

TOP 10 v průměrném týdenním nárůstu fanoušků

Brand  Nárůst fanoušků
Zeptej se Filipa  1.74%
MarketingPPC  1.44%
Business Factory  0.83%
brona.cz  0.79%
Pavel Ungr.cz  0.68%
Effectix  0.63%
MladýPodnikatel.cz  0.42%
MarketUP  0.4%
PeckaDesign  0.4%
StandaShow  0.39%

5 propadáků v průměrném týdenním nárůstu fanoušků

Brand  Nárůst fanoušků
Magdalena Čevelová  0.08%
Business Academy  0.06%
Click it  0.04%
ekospace.cz – mikro a makroekonomie pro všechny–  0.01% *
Socialsharks–  2.28% *

* záporná hodnota znamená týdenní ztrátu fanoušků!

TOP 10 v počtu příspěvků za den

BrandPříspěvků za den
Zeptej se Filipa3.458333333
MladýPodnikatel.cz2.722222222
Businessanimals.cz2.162037037
Tyinternety.cz2.078703704
Magdalena Čevelová0.680555556
Sun Marketing0.675925926
StandaShow0.634259259
Pavel Ungr.cz0.62037037
Effectix0.587962963
RobertNemec.com0.578703704

5 propadáků v počtu příspěvků za den

BrandPříspěvků za den
Marketingová Kancelář.cz0.069444444
Medio Interactive0.064814815
PRIA0.060185185
Pevnina CZ0.032407407
Foreveryone0.013888889

Závěr analýzy

Konec výmluv obchodníkům s potutelným úsměvem, že „kovářova kobyla chodí bosa“. Nechodí. Marketingové agentury a influenceři získávají dlouhodobé pozitivní výsledky pro své podnikání a pro vazby s novými fanoušky. Existují ale i jiné agentury, které se zaměřují více na své klienty a jejich kobyla skutečně chodí bosa. Nevadí jim to. Zakázek je dost. Proč ne. Tato analýza se zaměřila na zhodnocení hlavních Facebook stránek vybraných influencerů a marketingových agentur v ČR. Sami si můžete udělat obrázek, jak kvalitní je vlastně Facebook stránka v souvislosti s počtem fanoušků. Ne vždy je honosné vysoké číslo fanoušků tím rozhodujícím faktorem pro vyhodnocení kvality Facebook stránky. Míra zapojení je klíčem ke střízlivému posouzení, zda obsah na Facebook stránce je skutečně zajímavý, něčím přínosný a zda stojí za komentování, sdílení, nebo lajky.

Díky, že jste se přišli podívat na moji analýzu a přeji úspěch při plnění obsahové strategie napříč sociálními sítěmi a hlavně na Facebooku 😉

Tyto detailní statistiky sponzoruje nová služba – Analýza Facebook stránek konkurence, kterou si můžete objednat a zjistit detaily od konkurence (např. co jim za rok fungovalo nejvíce). Inspirujte se od nejlepších z oboru a zlepšete své fungování na Facebooku.

Co si o tom myslíš?

40 points
Upvote Downvote

Total votes: 11

Upvotes: 7

Upvotes percentage: 63.636364%

Downvotes: 4

Downvotes percentage: 36.363636%

    • Díky. Ten seznam jsem dával dohromady asi 6 měsíců. Postupně, podle toho kdo mě zaujal, toho jsem začal sledovat. Následně jsem konkurenci stáhl všechny data a porovnal mezi sebou. Některé stránky jsou např. technicky velmi slabé a lajdácky nastavené, přesto výzvy k využití jejich služeb (právě ve Facebook marketingu) jsou velice silné 😀 Ačkoli, něco podobného známe už ze SEO, jen se vyměnilo slovo 😀

    • Ahoj. Engagement ukazuje průměrnou hodnotu, jak často fanoušci reagují na příspěvky na stránce. Kalkulace se počítá vydělením součtu všech reakcí za den (lajky, komentáře, sdílení), počtem tvých fanoušků stránky.

      Příklad:

      Stránka A má tyto hodnoty interakcí:

      Pondělí: 20 interakcí a 3500 fanoušků
      Úterý: 0 interakcí a 3590 fanoušků
      Středa: 37 interakcí a 3700 fanoušků
      Čtvrtek: 100 interakcí a 3750 fanoušků
      Pátek: 0 interakcí a 3755 fanoušků
      Sobota: 0
      Neděle: 2 interakcí a 3783 fanoušků

      Z toho plynou tyto denní hodnoty Engagementu:

      Pondělí: 0.0057 (20/3500) or 0.57%
      Úterý: 0 (0/3590)
      Středa: 0.01 (37/3700) or 1%
      Čtvrtek: 0.027 (100/3750) or 2.7%
      Pátek: 0
      Sobota: 0
      Neděle: 0.00053 (2/3783) or 0.053%

      Pro celý týden dostaneme celkový Engagement: (0.0057+0+0.01+0.027+0+0+0.00053)/7 = 0.0062 nebo 0.62%

      To znamená, že tento týden každý fanoušek interaktoval 0.0062 krát s příspěvky na stránce.

      • Aha, do takových analýz jsi tím pádem vůbec nedokázal dostat data o dalších interakcích – pokud šlo o příspěvky s videi nebo proklikové příspěvky, kde je cílem něco úplně jiného než pro třetí stranu viditelné reakce, že?

        • KPI „Engagement“ zahrnuje pouze tyto veřejné reakce: lajky, reakce, komentáře a sdílení. Kliknutí a zobrazení nejsou dostupné bez přístupu k Fb Insights a z toho důvodu také nejsou zahrnuty ve veřejném KPI.

          • Takže se asi shodneme, že minimálně tabulka 5 propadáků v zapojení publika je dost nerelevantní, anžto nezohledňuje naprosto zásadní data, ke kterým Vy jako outsider nemáte přístup 🙂 děkuji za odpovědi.

          • Relevantní to je, protože se poměřují stejné statistiky u všech měřených profilů a sociální signály jako lajk, komentář, nebo sdílení je ukazatel, který se při vysokém úspěchu příspěvku začne projevovat také. Jste majitelkou nějakého z těch profilů a znáte detailnější data, které můžete demonstrovat, nebo se bavíme jen teoreticky?

          • Relevantní to není, protože ony sociální signály nejsou mnohdy nijak důležité. Vaše „analýza“ míchá jabka s hruškami, jelikož příspěvky na FB nemusí vůbec cílit na engagement, ale (jen například) třeba chtějí odvádět uživatele jinam, mimo FB.

            Označíme tedy za propadák page, na které se za (nějaké, Vámi nespecifikované období) objevilo třeba 90 % takových příspěvků s cílem podnítit uživatele k prokliku, aniž vůbec disponujeme daty o tom, kolik lidí opravdu cíl takových postů splnilo, tedy kolik se jich prokliklo na web a jaké je průměrné CTR u těchto příspěvků. Nemůžeme čekat, že nám uživatel bude něco lajkovat na základě headline něčeho, co si ještě nepřečetl (a pokud ano, jakou hodnotu taková reakce vůbec má? to už je zas jiný příběh), nebo že se proklikne, přečte si např. náš blogpost a pak se ještě vrátí, aby nás ocenil palcem nahoru.

          • Vám připadá normální používat sociální sítě jako distribuční médium podobné konverzní landing page, nebo tlačítku v emailingu, které má mít hlavní účel odklonit uživatele na jiné místo? Pokud dáváte do příspěvku jen headline, nebo nepíšete k tomu už nic a sdílíte jen odkaz, není to úplně nejlepší způsob jak zapojit uživatele do diskuze. Tímto způsobem jen tak neohrabaně postujete nějaké odkazy a v podstatě se chováte na Facebooku jako kdyby to byl Twitter s 0 znaky na doprovodný komentář. Hodně špatný způsob použití, který samozřejmě nemůže nikdy fungovat tak, jak by měl. Pokud se neumíte platformě přizpůsobit, nebude vám Engagement fungovat a jste pouze odkázáni na placenou reklamu na ty prokliky, které si tu hájíte. Ale opět jsme tu u většího problému, že nepoužíváte Facebook tak, jak se používat má. Období specifikováno bylo, přečtěte si ještě jednou úvod. Zapoměla jste mi odpovědět na otázku, z jaké firmy jste, pokud zde hájíte některou z onoho propadáku v Engagementu.

  1. Nic takového jsem nepsala, předpoklady zmíněné v začátku zprávy jste si vyvodil arbitrárně a bezdůvodně 🙂 Nezapomněla, nebudu se k tomu vyjadřovat, jelikož to není podstatné, tahle diskuze je o metrikách obecně a o tom, že takhle Vaše data smysl nedávají.

    • Jako odpověď mi to stačí 😀 Podle IP jste z Prahy. Chápu to tedy správně, že otázky zde kladete jen vy a když nějakou položím já, tak se ji vyhnete :))) Já vám klidně udělám i rozšířenou analýzu, když mi řeknete koho zde obhajujete a hned budeme vědět jasná čísla. Co to zkusit takto, na reálném příkladu, místo klábosení a žabo-myších válek? Nabízím pro vás 50% slevu na https://zsf.cz/eshop/analyza-facebook-stranky-vlastni

      • To mi nepřijde nefér vzhledem k tomu, že jste zveřejnil svůj příspěvek a máte otevřené komentáře – myslela bych si, že otázky tedy budete očekávat, navíc vzhledem k názvu domény, na které si povídáme 🙂

        Neberte to jako žabomyší válku, jen jsem chtěla mít představu o tom, jakou cestou se svých dat dobíráte. Potvrdila jsem si předpoklad, že nemáte nějaký magický přístup do střev stránek, o kterých mluvíte, který bychom Vám všichni mohli závidět. Slyšela jsem totiž něco o tom, že byste snad měl na takové audity mít vlastní systém, což, jak jsem si vydedukovala z omezenosti dat, nebude pravda. Díky za odpovědi.

        • Mně se vždycky líbí, jak někdo kdo přístup k datům nemá (očividně dle otázek, které kladete) se automaticky stává odborníkem na danou problematiku analýzy. Na všechny otázky jsem zcela odpověděl včetně detailního příkladu. Máte-li pocit, že jste mě nedokázala „nachytat“ a máte tedy potřebu mi vaši verzi úvah neustále podsouvat, docela mi není jasný váš cíl. Data v analýze byla obhájena a platí, pokud máte subjektivní pocit jiný, je to vaše právo. U mě vítězí čísla. Sledujte i další analýzu, kterou jsem provedl na Facebook Andreje Babiše: https://zsf.cz/blog/andrej-babis-facebook-analyza-stranky