Blog

Dobrý a špatný zisk

Se svými klienty mluvím spíš o zisku, než o výnosech, protože není moudré rozrůstat se jen kvůli tomu, aby byl progres směrem nahoru. Mnoho společností po celém světě poznaly tuto lekci – některé tvrdou cestou (letecké společnosti, automobilky, IT sektor, maloobchod). Podíl na trhu totiž dávno není “otevři se sezame” pro vyšší ziskovost.

Cílem je najít zákazníka, za správnou cenu, který je v souladu s naším účelem a hodnotami a to i za předpokladu, že některé zákazníky zkrátka neobsloužíme. Pokud se tohle naučíme, budeme si více vybírat, s kým obchodujeme i kdyby ta okrajová zakázka svou ziskovost měla.

Málokdo si uvědomuje, že existuje dobrý a špatný zisk.

Přijímáním zákazníků, kteří nejsou vhodní pro naši firmu, buď kvůli jejich osobnosti, nebo jejich nedocenění našich hodnot – má mnoho škodlivých účinků, negativní vliv na morálku týmu a přidělování kapacity zákazníkům, pro které nejsme schopni vytvořit hodnotu.

Růst bez zisku je nebezpečný a zisk nejsou vždy jen peníze.