in

Facebook Battle: Pstruh Vs. Psychopat Bejr

Komu Facebook slouží lépe?

Vybral jsem dva tvůrce Youtube videí v češtině, kteří mají mnoho společného, přestože jsou oba diametrálně i diamentálně jiní. Společného mají to, že se často berou za slovo a různě se ve videích konfrontují i když se tomu chtějí vyhnout a mnohdy už toho druhého nechtějí ve videích zmiňovat, čas od času se tomu prostě vyhnout nedá. Hra emocí a show na úrovni bulvárního plátku jede dál. Dnes se podíváme detailně, jak si stojí ve statistikách na Facebooku a co Bejrovi, nebo Pstruhovi nejvíce fungovalo na Facebooku během roku.

Všechny statistiky jsou měřené od 8.8.2016 – 8.8.2017 (období 1 rok).

Pstruh – Facebook statistiky během 12 měsíců

Pojďme na srovnání obou tvůrců. Příspěvků za rok publikovali pěknou řádku, takže bude z čeho vybírat hodnotit.

Timeline (Pstruh)

Pstruh exceluje tak nějak rovnoměrně během roku, lehce zvýšený je únor 2017, kdy byl zápas s Bejrem.

Timeline (Bejr)

U Bejra je znatelná sledovanost pouze v únoru 2017, kdy byl zápas se Pstruhem.

Nejvíce sdílený příspěvek za rok (Pstruh)

U Pstruha existuje jen jeden příspěvek za rok, který extrémním stylem převyšuje ostatní ve sdílení. Je to video na protikuřácký zákon. Příspěvek byl 1838x sdílen! Všimněte si také výzvy k akci, kterou Pstruh přidal do popisku. Přímá výzva formou psané, nebo audio formy je dobrou metodou k podpoře požadované akce. Natočení videa ve správnou chvíli, kdy se nějaké téma řeší, pomůže virálnímu efektu. Lidé obvykle čekají, až se zjeví nějaký mesiáš, který věc okomentuje a toho pak chtějí sdílet, protože s ním sdílí jeho myšlenku.

Nejvíce sdílený příspěvek za rok (Bejr)

Výzva splněna. Bejr požadoval 200 sdílení a tak se také stalo. Příspěvek je nejvíce sdílený s celkovým počtem 204 sdílení.

Nejvíce lajkovaný příspěvek za rok (Pstruh)

Na vyjádření ohledně konstatovanému neútoku na oči (dle slov Bejra) a realitě, kdy se Pstruha snažil poranit při zápase fanoušci na Facebooku čekali. Pstruh tak získává nejvíce lajků za rok právě u tohoto vyjádření. Příspěvek dokonce porazil v lajcích celý warm up a jiné příspěvky až do dnešního dne.

Nejvíce lajkovaný příspěvek za rok (Bejr)

Opět výzva k fanouškům a Bejr tímto získává rekord za celý rok v počtu lajků.

Nejvíce srdíčkovaný příspěvek za rok (Pstruh)

Dobrá práce, přitom žádný popisek, pouze update profilového obrázku. Fanoušci ale chápou kontext. Že by parodie na Bejra? Fanoušci si už svou vlastní interpretaci doplní v komentářích. Skvělý tah od Pstruha.

Nejvíce srdíčkovaný příspěvek za rok (Bejr)

Populární soutěžní styl příspěvku a skvělý tah od Bejra. Gamifikace u příspěvků funguje. Rekord v počtu srdíček.

Nejvíce komentovaný příspěvek za rok (Pstruh)

Pstruh zapíná Facebook Live stream a poráží všechny své statistiky během roku v počtu komentářů. Video trvá 1 hodinu a 11 minut a získává 339 komentářů.

Nejvíce komentovaný příspěvek za rok (Bejr)

Bejr poprvé zapíná Facebook Live a trhá svůj rekord v počtu komentářů. Video má 58 minut a komentářů se nastřádalo hezkých 5215 komentářů.

Kdy nejčastěji přidává obsah na Facebook (Pstruh)

Pondělí a pátek má Pstruh nejraději.

Kdy nejčastěji přidává obsah na Facebook (Bejr)

Sobota a pondělí baví na Facebooku Bejra nejvíc.

Úspěšnost příspěvků podle typu (Pstruh)

Pstruhovi nejvíce fungují obrázky.

Úspěšnost příspěvků podle typu (Bejr)

Bejr kraluje ve statusech.

Závěr srovnávací analýzy Facebook stránek

Oba dva autoři jsou nejaktivnější na Youtube, ale je hezké vidět, že Facebook je pro ně také velmi důležité místo vlivu. Fanoušci se zde zastaví a reagují u statusů, fotek a videí. Facebook Live video funguje krásně u obou autorů show. Potvrdila se i zvýšená sledovanost Facebook stránek během jejich zápasu v únoru. Bejr je velmi aktivní na Facebooku, zveřejní v průměru 4,1 příspěvků za den. Zatímco Pstruh má průměrnou frekvenci 3,0 příspěvků za den (což je také víc než dostačující).

České firmy a Freelanceři by se mohli od obou interpretů inspirovat, jak vypadá komunikace s fanoušky prostřednictvím Facebook platformy, jak se strhává dav a jak se profiluje osobní značka. Bejr má v oblibě propagaci pomocí plakátků a dodržování publikačního plánu natáčení s bezdomovci, zatímco Pstruh dává přednost pohotově připraveným reakcím na různá videa a plakáty ani jiné pohlednice ke své propagaci nepoužívá. Oba autoři show mají klasický „merch“ v podobě triček.

Tyto detailní statistiky sponzoruje nová služba – Analýza Facebook stránek konkurence, kterou si můžete objednat a zjistit detaily od konkurence (např. co jim za rok fungovalo nejvíce). Inspirujte se od nejlepších z oboru a zlepšete své fungování na Facebooku.

Co si o tom myslíš?

64 points
Upvote Downvote

Total votes: 20

Upvotes: 13

Upvotes percentage: 65.000000%

Downvotes: 7

Downvotes percentage: 35.000000%