in

Jak reagovat na požadavek nízké ceny?

Co dělat, když to chce klient za málo?

Jak poznat klienty, kteří stojí za to?

  • Mají skutečné problémy, které potřebují vyřešit.
  • Mají skutečný rozpočet.
  • Musí někoho vybrat.

Klient nevybírá nejlepší řešení, vybírá nejméně riskantní řešení.

Příklad ze života

Jedna začínající korektorka textů se mě zeptala, jak má klientovi vysvětlit, že nedělá pod cenou. Po hodinové konzultaci jsem ji poradil tento postup:

  1. Odmítnout práci za 100 Kč za hodinu. Doporučit někoho jiného (portál s copywritery, apod.)
  2. Nevím jak vám pomoci za takový honorář. Obvykle pracuji za 300-450 Kč za hodinu. Nechci vás odmítnout, protože se mi líbí tento projekt, vaše značka a líbila by se mi i ta práce.
  3. Existuje nějaká možnost pro zvýšení rozpočtu do této práce? Pokud ne, obávám se, že takto nemohu fungovat.
  4. Zkuste se poohlédnout po někom, kdo splní vaše představy o rozpočtu. Třeba někoho najdete a pokud ne, můžete mě vždycky kontaktovat znovu. Moje cena bude stejná, ale pokud se dohodneme, budu vám umět pomoci.
  5. Jen se zeptám, proč se dnes o této práci bavíme, co je cílem?
  6. Co by se stalo, kdyby jste pro tuto práci nenašli nikoho? O co byste přišli? Lze to vyjádřit v penězích?

Co si o tom myslíš?

0 points
Upvote Downvote