blank

Jak reagovat na intrikáře v práci

Dnes si povíme něco o problémových lidech, se kterými se můžete setkat na pracovišti. Může to být váš spolupracovník, kolega, vedoucí, nebo podřízený. Video obsahuje i některé modelové situace jak reagovat na konkrétní věty.

Téma dnešního dílu je intrikář v práci. Intrikář (nebo intrikán) často působí jako docela milý, citlivý a inteligentní člověk. Jeho projev je obvykle kultivovaný, mnohdy spojený s pochlebováním, podbízením, přesvědčivým kritizováním nepřítomných lidí a také s moralistickými proklamacemi jako „já nikdy nelžu“, „nesnáším pomlouvání“, „nestojím o kariéru“ atd.

Jejich jemná politická hra však vede pouze k prosazení úzkých osobních zájmů a má velice špatný dopad na výsledky a fungování organizace, stejně jako na mezilidské vztahy.

blank

Cookies lišta na webu, vyjádření ÚOOÚ, ePrivacy a EU komise

Z emailu od Alza.cz:

Technická cookies

K tomu, aby náš internetový obchod fungoval správně (např. abyste si mohli vytvořit uživatelský profil, přihlásit se do něj a abyste mohli nakupovat zboží a služby), používáme technická cookies. Bez nich by náš internetový obchod vůbec nemohl vůbec fungovat.

Funkční cookies

Abyste se nemuseli neustále přihlašovat a abyste si nemuseli pořád dokola nastavovat své preference (např. nastavení jazyka, ve kterém se vám náš internetový obchod zobrazí), pomáhají vám funkční cookies. V takovém případě je vaše heslo vždy zašifrované. Používání těchto cookies není nezbytné, ale výrazně vám zpříjemní a ulehčí návštěvu našeho internetového obchodu.

Analytické cookies

Analytické cookies nám pomáhají vylepšit náš internetový obchod, z čehož ve výsledku těžíte opět vy. Analytické cookies na našem webu jsou shromažďovány skriptem společnosti Google Inc., která následně tato data anonymizuje. Po anonymizaci se již nejedná o osobní údaje, protože anonymizované cookies nelze přiřadit konkrétnímu uživateli, resp. konkrétní osobě. My pracujeme pouze s cookies v anonymizované podobě. Proto nedokážeme z cookies zjistit, jak se konkrétní uživatel na našem webu choval (jaké stránky navštívil, jaké zboží si prohlížel apod.)

Poznatky z těchto cookies používáme i pro reklamní účely, kdy vám na základě těchto údajů můžeme zobrazovat reklamu i na cizích webových stránkách, kterou ve vztahu k vám považujeme za relevantní.

Pokud chcete mít kontrolu nad tím, jaké vaše analytické cookies zpracováváme, můžete použít přídavný program od Googlu (lze spustit pouze z počítače – https://tools.google.com/dlpage/gaoptout).

Zároveň naše zákazníky informuje o možnostech, jak zpracovávání cookies zakázat.

Stačí používat některý z běžných internetových prohlížečů (např. Internet Explorer, Safari, Firefox, Chrome) se zapnutou funkcí anonymního prohlížení, která zabrání ukládání údajů o navštívených webech, popř. si v prohlížeči můžete ukládání cookies zcela zakázat.

Pokud však zakážete i zpracovávání technických a funkčních cookies, znemožníte tím fungování některým funkcím, které vám pomáhají.

Zpracovávání analytických cookies z naší strany můžete mít snadno pod kontrolou, pokud budete používat přídavný program od Googlu (lze spustit pouze z počítače – https://tools.google.com/dlpage/gaoptout). Vypnutím analytických cookies nám nicméně bohužel podstatně ztížíte zlepšování našeho internetového obchodu.

Pro další informace z této oblastí můžete navštívit stránku na našem webu Podmínky ochrany osobních údajů.

Dále dle doporučení ÚOOÚ se za souhlas se zpracováním cookies považuje už samotné nastavení prohlížeče, kde si každý uživatel nastaví jakým způsobem budou cookies zpracována. Tuto záležitost uvádí ÚOOÚ na svém webu.

blank

Chudinky? Téma rovnosti mezi mužem a ženou v byznysu

Je zbytečné se bavit o ženských právech. Měli bychom se bavit o lidských právech. A ženy jsou toho součástí, takže o co tu jde.
Musíme pochopit, že příroda klade na ženu větší zodpovědnost ve smyslu vychovávání dítěte, ovlivňování jeho chování. Není to ale jen reprodukce, ale ani já ani vy byste tu bez ženy nebyli.

Naše celá existence začíná v ženském těle. A z nějakého důvodu se pohled na muže a ženy v dnešní době stále na určitých místech příliš saturuje.
Když jdete po ulici, proč byste se měli zabývat, zda je někdo žena, nebo muž? Proč se zabývat tím, co má kdo v kalhotách? To není vaše věc.
Pouze na toaletách a v ložnicích to hraje roli, nikde jinde.

Ať už jsme v práci, procházíme se na ulici, prostě kdekoli jsme, proč bychom se měli zabývat tím, že je někdo muž, nebo žena? Proč nemůžeme všechny brát, jako lidské bytosti?

Myslím si, že se všichni až příliš zaměřujeme na toto téma, což vytváří velmi nezdravou atmosféru. Konstantě vyzdvihujeme čísti těla a to způsobuje, že rozdělujeme lidi podle jejich pohlaví.

Nerozdělujeme lidi podle jejich inteligence, jejich schopností, nebo podle jejich kompetencí, jen podle jejich pohlaví.
Tohle není fér způsob, jak se dívat na tento svět. Pro určité aspekty našich životů je jistě pohlaví důležité. Ale pro vše ostatní je mnohem více důležité, kolik máte rozumu. Jak schopní jste.

Pohlaví je platné pouze v určitých vztazích. V ostatních vztazích by pohlaví vůbec nemělo vstupovat do vyzdvihování. Pouze tak se může dosáhnout rovnosti.
Není potřeba pokračovat v diskuzi o ženských právech. Měli bychom mluvit o lidských právech, kterých jsou ženy součástí, a to je celé.
V naší zemi jsme za dlouhou dobu vybudovali mnoho krásných věcí. Ale spousta těchto krásných věcí, díky mnoha nedorozuměními dostalo i svou hroznou podobu.

Pokud se bavím o hrozné podobě těchto věcí, myslím tím mnoho malých věcí, které byly zavedeny pro ochranu ženy, nebo pro pohodlí ženy. Tyto se staly pro ženy diskriminační a mají hrozné podoby vykořisťování.

Měli bychom se zaměřit na původ těchto věcí. Proč vlastně vznikli. Pokud se o těchto věcech nebudeme bavit otevřeně, je náš svět na hraně, protože se budeme snažit vyrovnat vztahy mezi muži a ženami.

Žena není stejná jako muž a ani bychom ji neměli k tomu nutit. Měla by mít stejné příležitosti, ale co z nich využije, nechme na ni.

Není nezbytné být vyvážení. Stejné příležitosti stačí. Není nutné očekávat, že ženy budou dělat stejné věci, jako muži.

Jaký je tedy smysl genderové diferenciace, kterou příroda vytvořila? Je důležité, aby ženy na tomto světě byly stejně důležité, jako muži.
Dnes, ve jménu ženské rovnocennosti se ženy objevují na místech, kde se chovají jako muži, protože vědí, že to je jediný způsob, jak mohou uspět.

Tohle není nezbytné, protože pokud zničíte ženskost, pak jste skutečně zotročili ženy. Pokud nebude ženskost brána jako hodnota ve světě, všechna jemnost zmizí.
Tohle se už děje ve velkém. Ještě, než se lidé berou, tak ještě předtím sepisují smlouvu, co kdo dostane, když se rozvedou. A já se ptám, jak mohou dva lidé takto žít? Domácnost se pak stává tržním prostředím jen kvůli špatnému pochopení rovnocennosti. Neměli bychom vůbec mluvit o rovnosti, měli bychom mluvit o zodpovědnosti sami k sobě a k tomu druhému.

Žena není od muže tak jiná. Jedná se o drobnou biologickou změnu, která slouží ke konkrétnímu účelu. Bez ženy a muže bychom tu dnes nebyli. Takže bychom neměli na ženu, ale ani na muže pohlížet jako na nějaký jiný druh.

blank

Brutální kritika webu ZSF.CZ

Challenge: Testujte web zsf.cz – čili tento web a své analýzy napište do komentářů pod video. Nejlepší odměním!

Test v tomto videu prováděl UX designer Petr Kovář, mrkněte na jeho projekt: https://www.webdesignmuseum.org

Chybí ukázka, nebo důkaz, že strategie pomáhají.

Nejasné obecné popisy služeb.

Zviditelnit dopady aplikované strategie na růst výnosů, případně budování značky do podvědomí cílové skupiny.

Cena je vnímána jako vysoká.

Když je cena vnímána jako vysoká, nejčastěji jde o kombinací několika faktorů:

– Referenční cena (cena, kterou návštěvník očekával) je výrazně nižší než cena v nabídce.

– Neproběhlo dostatečné seznámení s hodnotou služby a přínosy pro návštěvníka. Hodnocení ceny jako „vysoká, drahá, předražená“, vychází z nejistoty návštěvníka ve výsledek služby.

– Do cesty se mohou stavět další bariéry typu:
o Zažitá negativní zkušenost u konkurence.
o Dozvěděl se něco negativního, co dělá konkurence (nálepkování, např. všichni finanční poradci jsou podvodníci, všichni realitní agenti zamlčují vady nemovitosti apod. domněnky).
o Nejistá celková cena služby.
o Malé množství referencí.
o U referencí chybí jasně definované přínosy, které by se shodovali s představou výsledku poptávajícího návštěvníka.
o Reference vypadají tak, že si je mohl napsat majitel na web sám.

– Návštěvník se zatím rozhlíží, není připraven nakupovat, má jen málo informací z tohoto odvětví (každá cena mu v tuto chvíli přijde jako vysoká).
Zvážit možnost nezveřejňovat cenu za konzultaci a ponechat tuto informaci na požádání. Nabídnout důvod pro kontaktování.

Tlačítka jsou málo viditelná.

To může znamenat, že tlačítko má skutečně špatný design (barvy, tvar), nebo je umístěno na místě, které lze přehlédnout.

Tlačítko k provedení akce rozmístit nahoru na stránku i dolů. Případně i do středu stránky. Lze kombinovat podobné výzvy k akci.

Odkaz na objednání z podstránky „Marketingová strategie“ veden na ceník.
Tlačítko, které má vést na objednávku směřuje nevhodně na obecné povídání k ceníku.

Zákazník už je ve fázi, kdy se snaží službu objednat (také možná už stránku s ceníkem viděl. V této fázi je vhodnější nabídnout rovnou dotazník, kde by mohl zákazník vyplnit již konkrétní dotazy k popisu jeho situace, nebo dostal přímý kontakt na domluvení konzultace.

Reference neznamenají mnoho, bez nezávislých zdrojů.

Reference si může na web napsat, či vymyslet majitel sám. Proto nemají velkou váhu pro určitou část návštěvníků.

Z úvodní strany není ihned zřejmé, jak objednat konzultaci a jak objednat něco z e-shopu a zda v e-shopu lze objednat i konzultaci.

To lze řešit nahrazením slova „E-shop“, za „Online kurzy“. Případně e-shop na hlavní straně nepropagovat a zaměřit se primárně na jednu hlavní službu „Konzultace“. Nepoužívat tlačítka „Konzultace“ „E-shop“ vedle sebe, může to navodit představu, že se konzultace prodávají přes e-shop.

Popis online kurzu má příliš mnoho textu a chybí ochutnávka „Jak online kurz vypadá“.

Z online kurzu lze sestříhat například 3-5 min ochutnávku z nejlepších pasáží.

Chybí odkaz na sekci „Kariéra“. Takový odkaz bývá u větších projektů obvyklý.
Tuto sekci lze vytvořit a nabídnout možnosti spolupráce. Případně i kdyby se zrovna žádná volná místa nenabízela. Lze do této sekce propašovat krédo společnosti. Např. Do týmu hledám konzultanty, kteří budou ctít moje zásady, mezi které patří _______. Pro účely reklamních projektů hledáme nové tváře, které budou splňovat _____.
Telefon není proklikávací. Není uvedena vhodná doba pro volání + jak o víkendech? Uvést.

blank

Otevřené otázky jsou uzavřené zakázky

Dnešní díl jsem celý věnoval problematice uzavřených a otevřených otázek. Teoreticky to zřejmě všichni znáte, ale existuje jistý psychologický sklon, začít v kritické chvíli, když záleží na úspěšnosti uzavřené zakázky začít klást uzavřené otázky, místo otevřených. Je to hlavně kvůli:

  • Netrpělivosti, protože už chcete mít hotovo.
  • Opojení z produktu, který máte. Jste si tím tak jisti, že chcete slyšet „Ano“.
  • Honba za dopaminem, nebo hledání rychlé odpovědi.