Marketing není reklama

Dostávám asi stopadesátmiliard otázek, proč se nedaří prodat produkt, když se udělal web a zaplatila se reklama. Podnikatelé si často myslí, že mají tak fantastickou nabídku, že na ni stačí jen udělat reklamu a čekat až se jim během týdne vyprodají sklady. Přitom všem chybí plán, příprava, analýza trhu a hlavně definování toho, čím budou vynikat nad konkurencí a čím se pro zákazníka stanou variantou číslo jedna.

Je to tak časté téma, že jsem už musel reagovat a natočil jsem pro vás celý díl, ve kterém si jasně řekneme rozdíl mezi marketingem, strategií, plánováním a reklamou.

Po dnešním díle budeme mít zcela jasnou představu o tom, co je marketing a co je reklama a kde je problém, že se vám produkty neprodávají i přesto, že za reklamu platíte nemalé sumy.

TOP 10 dílů ZeptejSeFilipa

Předem bych chtěl poděkovat všem, kteří sledují tuto show a jsou aktivní v komentářích a dávají lajky. Díky vám se moje práce dostane i k dalším lidem a za to vám moc děkuji.

V tomto dílu jsem sestříhal nejlepší okamžiky z vybraných 10 podle mě nejlepších dílů, které jsem kdy na ZeptejSeFilipa natočil. Mrkneme se také na nejlepší komentáře, které budu číst.


TOP 10 dílů:

➜ 0:45
10 PRAVIDEL ÚSPĚCHU – ZeptejSeFilipa (37. díl)

➜ 2:19
PRACOVNÍ POHOVOR LEVOU ZADNÍ A PRAVOU PŘEDNÍ – ZeptejSeFilipa (41. díl)

➜ 6:00
JAK NEBÝT OTROKEM NÁZORŮ OSTATNÍCH – ZeptejSeFilipa (49. díl)

➜ 9:07
DESATERO ÚSPĚŠNÉHO PRODEJE – ZeptejSeFilipa (53. díl)

➜ 11:44
JAK ZASTAVIT KNOW-HOW UPÍRY – ZeptejSeFilipa (71. díl)

➜ 16:48
JAK SE VYHNOUT TOXICKÝM LIDEM – ZeptejSeFilipa (101. díl)

➜ 19:54
KOUZLA V CENÍKU – ASYMETRICKÁ DOMINANCE – EFEKT VOLAVKY – ZeptejSeFilipa (102. díl)

➜ 24:07
JSI ŽEBRÁK NEBO OBCHODNÍK? ZeptejSeFilipa (129. díl)

➜ 27:32
JAK RYCHLE ZÍSKAT NOVÉ ZÁKAZNÍKY – ZeptejSeFilipa (132. díl)

➜ 32:24
PRAVDA O MOTIVACI – ZeptejSeFilipa (133. díl)

Na trhu práce nejsou lidi, mám řešení

Dnes se podíváme na statistiku české a slovenské republiky ve vztahu k výši průměrných mezd/platů ICT pracovníků a rozdílů ohodnocení mužů a žen.

Dáme si do souvislostí více věcí, které mohou ovlivňovat trh práce, odliv pracovních sil, nastavení politiky a socio-demografické vlivy.

Najdeme také řešení pro českou ekonomiku ve vztahu s chybějící pracovní silou v ICT odvětví. Trh práce bude mít naději.

Statistické zdroje: http://www.statistikaamy.cz

TOP 10 marketingových knih v roce 2019

V marketingové sekci je největší počet vydaných titulů z oblasti Marketing, následuje, E-Commerce, Web Marketing. Kompletní zastoupení titulů (zdroj: Amazon):

  • Marketing (11,800)
  • E-Commerce (3,424)
  • Web Marketing (2,916)
  • Advertising (2,794)
  • Sales & Selling (2,532)
  • Consumer Behavior (1,613)
  • Research (1,450)
  • Direct Marketing (1,207)
  • Multilevel Marketing (726)
  • Global Marketing (610)

Marketingové knihy, které vyjdou v roce 2019

Inspiring Innovation: 75 Marketing Tales to Help You Find the Next Big Thing

Mar 21, 2019

Married to the Brand: Why Consumers Bond with Some Brands for Life

Jul 3, 2019

Moment Marketing: Optimizing Every Step of the Customer Journey

April 9, 2019

Effective Multichannel Marketing: Integrate Paid, Owned, Earned Channels and Maximize the Digital Marketing Mix

Jun 28, 2019

How to Write a Marketing Plan: Define Your Strategy, Plan Effectively and Reach Your Marketing Goals (Creating Success) 6th Edition

June 28, 2019

No B.S. Marketing to the Affluent: No Holds Barred, Take No Prisoners, Guide to Getting Really Rich 3rd ed. Edition

June 18, 2019

Being You: How to Build Your Personal Brand and Confidence

May 14, 2019

Designing for How People Think: Using Brain Science to Build Better Products 1st Edition

May 5, 2019

Spark 1st Edition

March 1, 2019

Company of One: Why Staying Small is the Next Big Thing for Business Kindle Edition

Jan 15, 2019

 

Nejlepší otázky pro nové klienty

Dobrý marketing je vždy založen od odrazového můstku, kterému se říká „zakotvení současného stavu“, nebo chcete-li analýzy současné situace. Nemůžete zlepšovat, když nevíte, v jakém stavu se podnikání nachází.

Od roku 2006 provádím marketingové konzultace a mám za sebou stovky klientů a konzultací.

Ukážu vám, jak se nejlépe nového klienta zeptat a jak odpověď vyhodnotit. Dnešní díl si nenechte ujít 🙂

Nová značka, nebo ☂️ Umbrella Brand?

Často dostávám dotaz na téma budování brandu. Kdy zvolit vytvoření úplně nové značky a kdy nový produkt zastřešit stávající značkou.

Není na to úplně jednoznačná odpověď, takže v dnešním dílu vysvětlím důvody proč u nového produktu zvolit oddělenou novou značku a v jaké situaci si produkt vzít po tzv. deštníkový efekt (umbrella brand).

Co je Umbrella Brand?

Jako příklad uvedu své služby, strategii penetrace trhu značky Tchibo s produktem Jihlavanka a je toho hodně, co se v dnešním dílu naučíte.

Troufám si tvrdit, že tuto situaci zažije většina podnikatelů, zejména těch, kteří jsou kreativní, zdokonalují se a tvoří stále něco nového. Jaká bude značka a jaký brand design? To už je otázka zcela individuální. Dám vám k odpovědi správné indicie.

Napište do komentářů, pokud sami něco podobného řešíte, rád vám poradím.