Jsi prodavač nebo podavač?

Důležitost obchodních dovedností graduje v celém procesu nákupního cyklu na straně toho, kdo prodej uzavírá v poslední fázi nákupního procesu. Možná ta věta zní moc složitě a proto to napíšu jednodušeji.

Když prodavač aktivně neprodává, postavte tam místo něho banner, nebo rozcestník, bude to mít stejný účinek.

Prodavači obvykle na nic nestojí a jejich přístup vás často může udivit, až naštvat. Nezajímáte je, nejsou empatičtí, jen tam stojí a čumí do blba. Mě osobně tato situace vyburcovala k realizaci tohoto dílu, protože si myslím, že firmy utrácí nepoměrně více peněz do technického zázemí prodejen a jen zlomek těchto výdajů jde do budování obchodnického týmu, nebo do lidí, kteří mají na starosti přímý prodej tzv. face-to-face.

Investice do pozemku, prodejny, vystavení produktů jsou značné. Do soft-skills personálu se ale moc neinvestuje.

Proč firma investuje do skvěle umístěného pozemku, postaví tam rozměrnou prodejnu, nechá si zpracovat nejlepší možné rozmístění produktů tak, aby to kognitivně u zákazníků fungovalo a na poslední článek v tomto řetězci se zapomene. Obchodník je degradován na jakéhosi nevzdělaného člověka, který je svým prodejním vystupováním na úrovni skladníka. A to bych si dovolil říct, že kdejaký šikovný skladní by uměl schopně zastat i činnost prodejce, protože kdo se práce nebojí, ten se prostě snaží a je to pro něj přirozené!

Udělal jsem malý Mystery Shopping a řeknu vám příběh z prodejny XXXLutz (Brno) a Bauhaus (Brno). Je až neskutečné, jak málo stačí k dobrému prodejnímu výsledku, ale tzv. „podavači“ na to prostě kašlou. Ukážu vám také příklad, jak by to správně mělo vypadat tak, aby očekávání zákazníka i majitele takové prodejny bylo naplněno.

Ilustrativní snímek přímo z místa, kde jsem dostal odpověď od „podavače“, že fialovou nemají. Přitom mi ji mohli namíchat, ale tohle už „podavač“ nenabídl.

Nekecej a ukaž ho!

Je to problém. Máte produkt a chcete aby se dostal „mezi lidi“. Nevíte jak na to a proto vás napadne si zaplatit sponzorovaný příspěvek na Facebooku, nebo investice do PPC reklam v Adwords a na Skliku. Zapoměli jste ale na jednu důležitou věc, kterou se dozvíte v tomto dílu.

Mnoho podnikatelů zapomíná na jednu důležitou věc, bez které by se toho na světě moc neprodalo. Demonstrování produktu. Ukázání jak to funguje a jak se produkt používá.

Můj nejoblíbenější citát je: „Don’t Tell Me, Show Me“ a tím se také řídím. Ukážu vám, jak se dá produkt prezentovat blbě a jak lépe. Taky se podíváme na nejlepší teleshopping video všech dob a nebude to Horst Fuchs!

Bude to mistr teleshoppingu, izraelec Vince Offer a jeho prezentace produktu „Slap Chop“

Rytmus velkoměsta udávají zlatokopky

Můj příběh se zlatokopkou od začátku až do konce. Nebudete věřit, že se to skutečně stalo a zrovna mně.

Zde můžete vidět, do jakého nákupního procesu se můžete nechat zatáhnout, aniž byste o tom věděli. V příběhu poukážu na několik situací, které jsem i tak zaplatil i když jsem už vůbec nechtěl.

Stala se vám podobná situace? Zlatokopka? Napište do komentářů 😀

7 otázek pro úspěšný obchod

Obchodní proces by měl být jen jeden. Zvolte si ten, který vám bude nejlépe vyhovovat a dodržujte těchto 7 otázek, kterými si ověříte správnost svého obchodního počínání.

Tento díl o obchodování a otázkách, které poukazují na konkrétní části obchodního procesu je vhodný jak pro B2B model, tak i pro B2C.

Ověřte si kvalitu svého obchodního procesu položením 7 otázek. Více se dozvíte v dílu.

Co dělám špatně ve své show?

Bez sebereflexe by to byl jen běh do neurčitého bodu. V dnešní show se budu zabývat tím, co dělám špatně a vezmu si na pomoc i vás. Během live streamu na Facebooku jste se mě mohli konfrontovat s tím, co dělám špatně. Jak to dopadlo? Dal jsem dohromady 6 věcí, které dělám špatně a mohl bych je zlepšit.

Napadlo vás cokoli dalšího? Napište prosím do komentářů, co dělám špatně 😉