TOP 10 marketingových knih v roce 2019

V marketingové sekci je největší počet vydaných titulů z oblasti Marketing, následuje, E-Commerce, Web Marketing. Kompletní zastoupení titulů (zdroj: Amazon):

  • Marketing (11,800)
  • E-Commerce (3,424)
  • Web Marketing (2,916)
  • Advertising (2,794)
  • Sales & Selling (2,532)
  • Consumer Behavior (1,613)
  • Research (1,450)
  • Direct Marketing (1,207)
  • Multilevel Marketing (726)
  • Global Marketing (610)

Marketingové knihy, které vyjdou v roce 2019

Inspiring Innovation: 75 Marketing Tales to Help You Find the Next Big Thing

Mar 21, 2019

Married to the Brand: Why Consumers Bond with Some Brands for Life

Jul 3, 2019

Moment Marketing: Optimizing Every Step of the Customer Journey

April 9, 2019

Effective Multichannel Marketing: Integrate Paid, Owned, Earned Channels and Maximize the Digital Marketing Mix

Jun 28, 2019

How to Write a Marketing Plan: Define Your Strategy, Plan Effectively and Reach Your Marketing Goals (Creating Success) 6th Edition

June 28, 2019

No B.S. Marketing to the Affluent: No Holds Barred, Take No Prisoners, Guide to Getting Really Rich 3rd ed. Edition

June 18, 2019

Being You: How to Build Your Personal Brand and Confidence

May 14, 2019

Designing for How People Think: Using Brain Science to Build Better Products 1st Edition

May 5, 2019

Spark 1st Edition

March 1, 2019

Company of One: Why Staying Small is the Next Big Thing for Business Kindle Edition

Jan 15, 2019

 

Nejlepší otázky pro nové klienty

Dobrý marketing je vždy založen od odrazového můstku, kterému se říká „zakotvení současného stavu“, nebo chcete-li analýzy současné situace. Nemůžete zlepšovat, když nevíte, v jakém stavu se podnikání nachází.

Od roku 2006 provádím marketingové konzultace a mám za sebou stovky klientů a konzultací.

Ukážu vám, jak se nejlépe nového klienta zeptat a jak odpověď vyhodnotit. Dnešní díl si nenechte ujít 🙂

Nová značka, nebo ☂️ Umbrella Brand?

Často dostávám dotaz na téma budování brandu. Kdy zvolit vytvoření úplně nové značky a kdy nový produkt zastřešit stávající značkou.

Není na to úplně jednoznačná odpověď, takže v dnešním dílu vysvětlím důvody proč u nového produktu zvolit oddělenou novou značku a v jaké situaci si produkt vzít po tzv. deštníkový efekt (umbrella brand).

Co je Umbrella Brand?

Jako příklad uvedu své služby, strategii penetrace trhu značky Tchibo s produktem Jihlavanka a je toho hodně, co se v dnešním dílu naučíte.

Troufám si tvrdit, že tuto situaci zažije většina podnikatelů, zejména těch, kteří jsou kreativní, zdokonalují se a tvoří stále něco nového. Jaká bude značka a jaký brand design? To už je otázka zcela individuální. Dám vám k odpovědi správné indicie.

Napište do komentářů, pokud sami něco podobného řešíte, rád vám poradím.

Jsi prodavač nebo podavač?

Důležitost obchodních dovedností graduje v celém procesu nákupního cyklu na straně toho, kdo prodej uzavírá v poslední fázi nákupního procesu. Možná ta věta zní moc složitě a proto to napíšu jednodušeji.

Když prodavač aktivně neprodává, postavte tam místo něho banner, nebo rozcestník, bude to mít stejný účinek.

Prodavači obvykle na nic nestojí a jejich přístup vás často může udivit, až naštvat. Nezajímáte je, nejsou empatičtí, jen tam stojí a čumí do blba. Mě osobně tato situace vyburcovala k realizaci tohoto dílu, protože si myslím, že firmy utrácí nepoměrně více peněz do technického zázemí prodejen a jen zlomek těchto výdajů jde do budování obchodnického týmu, nebo do lidí, kteří mají na starosti přímý prodej tzv. face-to-face.

Investice do pozemku, prodejny, vystavení produktů jsou značné. Do soft-skills personálu se ale moc neinvestuje.

Proč firma investuje do skvěle umístěného pozemku, postaví tam rozměrnou prodejnu, nechá si zpracovat nejlepší možné rozmístění produktů tak, aby to kognitivně u zákazníků fungovalo a na poslední článek v tomto řetězci se zapomene. Obchodník je degradován na jakéhosi nevzdělaného člověka, který je svým prodejním vystupováním na úrovni skladníka. A to bych si dovolil říct, že kdejaký šikovný skladní by uměl schopně zastat i činnost prodejce, protože kdo se práce nebojí, ten se prostě snaží a je to pro něj přirozené!

Udělal jsem malý Mystery Shopping a řeknu vám příběh z prodejny XXXLutz (Brno) a Bauhaus (Brno). Je až neskutečné, jak málo stačí k dobrému prodejnímu výsledku, ale tzv. „podavači“ na to prostě kašlou. Ukážu vám také příklad, jak by to správně mělo vypadat tak, aby očekávání zákazníka i majitele takové prodejny bylo naplněno.

Ilustrativní snímek přímo z místa, kde jsem dostal odpověď od „podavače“, že fialovou nemají. Přitom mi ji mohli namíchat, ale tohle už „podavač“ nenabídl.

Nekecej a ukaž ho!

Je to problém. Máte produkt a chcete aby se dostal „mezi lidi“. Nevíte jak na to a proto vás napadne si zaplatit sponzorovaný příspěvek na Facebooku, nebo investice do PPC reklam v Adwords a na Skliku. Zapoměli jste ale na jednu důležitou věc, kterou se dozvíte v tomto dílu.

Mnoho podnikatelů zapomíná na jednu důležitou věc, bez které by se toho na světě moc neprodalo. Demonstrování produktu. Ukázání jak to funguje a jak se produkt používá.

Můj nejoblíbenější citát je: „Don’t Tell Me, Show Me“ a tím se také řídím. Ukážu vám, jak se dá produkt prezentovat blbě a jak lépe. Taky se podíváme na nejlepší teleshopping video všech dob a nebude to Horst Fuchs!

Bude to mistr teleshoppingu, izraelec Vince Offer a jeho prezentace produktu „Slap Chop“