
Viděl jsem už stovky emailů, které zasílají jednotlivci i velké společnosti disponující milionovými rozpočty do marketingu.
Důvodem, proč vaše e-maily nikoho nezaujmou, může být například:
Dlouhé čtení
Vyzkoušejte raději e-maily, které mají délku 300-500 znaků, nebo 2-4 věty.
Složité k pochopení
Popište jen jednu, nebo dvě výhody produktu. Vyhněte se žargonu a hlubokých myšlenek. Nabídněte obsah, kterému čtenáři snadno porozumí a bude jednoznačný.
Komplexní a osobní otázky
V e-mailech nezkoušejte vyzpovídávat čtenáře otázkami typu: “Jaký marketingový problém potřebujete vyřešit?”. Ve studeném e-mailu chcete navázat kontakt, rozvinout diskuzi. Čím jednodušší otázku dáte, tím více odpovědí obdržíte.
Nejasná výzva
E-mail s výzvou “Ozvěte se a my vám rádi pomůžeme.” je k ničemu. Místo používání vět typu “Budeme se těšit na vaši reakci” raději napište “Hodil by se vám tento čtvrtek ve 14 hodin pro 5 min hovor?”.
Ostýchání v odesílání
Nebojte se odeslat další emaily, pokud jste nedostali odpověď na první. Stává se, že první e-mail zaujme napůl, ale nevyvolá reakci. Nebo se na nabídku jen zapomene. Další e-maily už mohou iniciovat reakci a ještě vám mohou příjemci poděkovat za připomenutí (ovšem při kvalitě, kterou často vidím v e-mailech je to spíš raritní úkaz).