in

SEO a 301 redirect: 1. díl

Co se stane s pozicemi, když přesunete obsah domény na novou

seo-a-redirect-301-1dil

Co se stane se SEO při použití 301 redirectu v roce 2016

6. června 2016 jsem koupil doménu zsf.cz, dále jako web (B), která nahradila obsah domény www.zeptejsefilipa.cz, dále jako web (A). Rozhodl jsem se z důvodu kratšího názvu (zkratky ZeptejSeFilipa) a také lepší použitelnosti např. při sdílení na Twitteru, Facebooku, při prezentaci na vizitkách, webu, bannerech, apod.

Použitelnost je lepší, přesto web (A) je název, který se dá lépe zapamatovat. Vzal jsem to i s tím rizikem, že budu mít práci s doposud prezentovanou značkou ZeptejSeFilipa tak, aby si fanoušci zvykli na její zkrácenou variantu (B) – s tím, že web (A) použiji jako landing page, kterou s novým webem (B) propojím
Předchozí majitel domény (B), ji používal jako skládku odkazů na své partnery, což bohužel zvýšilo její SPAM skóre na 7/17 dá se odhadovat, že 30% stránek s tímto skóre dostane od Google penalizaci.

Webmaster Tools mlčí a to je dobře

Naštěstí se z Webmaster Tools neozval žádný varovný signál o podezření na nepřirozené odkazy (unnatural inbound links). Ověřil jsem také linkový profil a na novou doménu (B) odkazuji pouze já z webu (A), což je dobře. Neexistují tedy žádné „zombie“.

Penalizace sice není, ale autorita webu není žádná

Práce vybudovat podobný SEO efekt, který jsem dosáhl na doméně (A) je nyní v rukou osudu. Momentálně se přesměrovává každá stránka původního webu (A) na web nový (B), kromě stránky hlavní, kterou jsem zatím nezměnil, ale tento krok je již na spadnutí. Doménu (A) jako celek přesměrovávat nebudu, protože bude sloužit jako landing page. Proto se redirect netýká hlavní strany webu (A).

Přesměrování – redirect 301 z WordPress

Přesměrování jsem vyřešil redirection pluginem který jsem nastavil na webu (A).

redirect-301

Jaké pozice jsem s webem ZeptejSeFilipa.cz ukořistil

Marketingová show probíhá pravidelně každý pátek. Každý díl má svůj příspěvek na webu, kde mohu více ilustrovat probírané téma např. obrázky, které na YouTube vložit nelze (myšleno ve vizuální podobě). Jednotlivé stránky se netvořili úplně od startu ale web dostal z původní landing page podobu plnohodnotného webu teprve před dvěma měsíci. Za tuto krátkou dobu jsem již se svojí SEO strategií zazářil na některé klíčové výrazy.

Stav současných SEO pozic v porovnání ke stavu, těsně před redirectem na novou doménu

Všechny prezentované statistiky níže se týkají dne 14.6.2016.

Google pozice webu (A)

Původní přesměrovaný web (A) by měl postupně ztrácet pozice, díky přesměrování na web (B). Současně by měl web (B) začít figurovat ve vyhledávačích na těchto pozicích. Tohle je ideální stav, uvidíme, zda toho dosáhneme. Tento způsob je samozřejmě s rizikem a nejlepší by bylo, kdyby se nic nikam nepřevádělo.

google-pozice

Google pozice webu (B)

Jako první se uchytil pouze brandový název, což se dalo očekávat. Zatím není důvod k panice.

pozice-zsf

Seznam pozice webu (A)

U Seznamu klasicky dochází změny mnohem pomaleji, než u Googlu. Zde vidíme pouze pokles u brand výrazu „zeptej se filipa“ z 13. pozice na 9., což ještě nic neznamená, uvidíme jak to bude vypadat za měsíc.

seznam-pozice

Seznam pozice webu (B)

Ze začátku se jako první zachytí brandové výrazy. To je očekávaný stav, otázkou bude, co se stane dál.

pozice-seznam-zsf

Autorita webu www.zeptejsefilipa.cz

autorita-zeptejsefilipa.cz

Autorita webu zsf.cz

Bohužel jsem koupil doménu, která obsahovala mnoho odkazů na jiné weby a tím si vysloužila nevalné hodnocení SPAM skóre. Webmaster Tools ale žádný problém neodhalily. Nyní budeme v tomto několikadílném seriálu sledovat vývoj autority webu a SPAM skóre.

autorita-zsf.cz

Stav indexu webu www.zeptejsefilipa.cz

stav-indexu-zeptejsefilipa.cz

Stav indexu webu zsf.cz

Web (B) má již více stránek, během týdne se přidávali nové. Google úspěšně indexoval většinu stránek u nového webu (dokonce ve větším poměru, než to bylo u webu (A).

stav-indexu-zsf.cz

Díky za dočtení až sem, jako další krok bude vytvoření landing page na webu (A) a vytvoření manuální redirectu 301 přes soubor .htaccess přímo do rootu domény. Následně by měl web (A) již žít svým vlastním životem, ale stále odkazovat z předchozího stavu stránek na stránky nové.

Pokračujte na: SEO a 301 redirect: 2. díl

Moje další články na problematiku přesměrování pomocí redirect 301

Proč to nepřehánět s redirectem 301 (9. listopad 2013)

Permanentní přesměrování 301 a vliv na SEO (12. srpna 2013)

Co si o tom myslíš?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%