
SEO a redirect 301 dva týdny po přesunu
Pro ty, kteří čtou tento článek jako první a nečetli od prvního dílu: SEO a 301 redirect: 1. díl, vysvětlím stručně o co jde. Od začátku roku 2016 jsem provozoval tento web na doméně http://www.zeptejsefilipa.cz (dále jen web A) a dne 6. 6. 2016, jsem koupil doménu https://zsf.cz (dále jen web B), na kterou jsem vše z původního webu přesunul. Použil jsem přesměrování 301 a nyní měřím, co se stane s pozicemi ve vyhledávačích u obou webů.
Vytvoření landing page na webu (A)
Web (A) dostal v tomto týdnu novou podobu. Samozřejmě jsem ponechal přesměrování starých URL na nové, které jsou na webu (B). Landing page webu (A) jsem také nově přesměroval z www verze na verzi bez www.
http://www.zeptejsefilipa.cz ➜ http://zeptejsefilipa.cz
Pozice webu (A) pro Google
Porovnání období 28. 6. 2016 s 7. 6. 2016 (platí pro všechny statistiky níže). V Google vidíme výrazný propad na klíčové slovo “marketingový trychtýř”, co se na přesunutém webu (B) již zaindexovalo na 13. pozici. Podobně jako u ztracených pozic, které se nyní začínají objevovat u webu (B), ale ne všechny. Například momentálně došlo k úplné ztrátě pozic na klíčové slovo “Filip Novák” a “facebook návštěvnost”. Klíčové slovo “návštěvnost z facebooku” si po přesunu na nový web výrazně pohoršilo rank ze 7. na 19. pozici. Jedná se ale o (nedůležité) klíčové slovo s nízkou mírou vyhledávání.
Pozice webu (A) pro Seznam
Pozice webu (B) pro Google
Zelený symbol “plus” znamená získání nových pozic.
Pozice webu (B) pro Seznam
Seznam zatím pouze načnul viditelnost na brandové výrazy. Nic dalšího se za 2 týdny po redirectu nestalo.
Indexace webu (B)
Indexace vypadá v pořádku (přibyly 2 další stránky od minulého týdne), stránky se postupně zapisují do indexu. O mnoho pomalejší je to s indexem obrázků, ale je zde také znatelný progres.
Vzhled landing page webu (A)
Vzhled jsem pojal kreativně. Město Brno v mlze, zasněžený design a všeříkající claim:
Marketingové výsledky v mlze? Zamrzla komunikace na Facebooku? Chcete aby lidé méně prohlíželi, ale více nakupovali? Nastartuji váš marketing!
Vzhled webu (B)
Pro evidenci, přikládám i aktuální vzhled webu k 29. 6. 2016.