Minutovky, Blog

Přirovnání a metafory v marketingové komunikaci

Možná máte pocit, že vaše služba je kvalitní a chcete o tom dát vědět. Často to ale dopadne tak, že se mnozí podnikatelé nezamýšlí nad tím, jak prodávaný text vyzní a potom použijí slova jako:

➜ Produkt je kvalitní.
➜ Produkt je vyrobený z kvalitních materiálů.
➜ Službu poskytujeme tak, aby byl náš zákazník spokojen s kvalitou.
➜ Kvalita je pro nás to hlavní.
➜ Do 10 dnů obdržíte kvalitní fotografie.

V očích zákazníka je ale pojem “kvalita” neurčitý pojem, protože rozdíl mezi kvalitou a nekvalitou poznáte nejlépe jen vy, protože se ve svém oboru orientujete mnohem lépe, než klient.

Nabídněte svému klientovi alternativní vysvětlení, co kvalitou myslíte tak, že výsledek přirovnáte, nebo nadsadíte nad něco, co danou kvalitu nemá. Dejte si samozřejmě pozor, abyste nepožívali srovnávací reklamu (nekalá soutěž).

U fotek ze svatby pak můžete použít místo:

➜ Do 10 dnů obdržíte kvalitní fotografie.

Lépe to vyzní takto:

➜ Do 10 dnů obdržíte své krásné fotografie. Tak jako byste nechtěli v pekárně nedopečený chléb, nechtějte po nás fotografie bez úprav. Snímky zachycené na digitálním čipu jsou jenom polotovar, ze kterého teprve správným “vyvoláním” a citlivou úpravou vytvoříme ty nádherné skvosty s úžasnými barvami, kontrastem a bez nedostatků. Každou fotografii, kterou připravujeme na předání citlivě a kreativně retušujeme a zdokonalujeme.