blank

Přirovnání a metafory v marketingové komunikaci

Možná máte pocit, že vaše služba je kvalitní a chcete o tom dát vědět. Často to ale dopadne tak, že se mnozí podnikatelé nezamýšlí nad tím, jak prodávaný text vyzní a potom použijí slova jako:

➜ Produkt je kvalitní.
➜ Produkt je vyrobený z kvalitních materiálů.
➜ Službu poskytujeme tak, aby byl náš zákazník spokojen s kvalitou.
➜ Kvalita je pro nás to hlavní.
➜ Do 10 dnů obdržíte kvalitní fotografie.

V očích zákazníka je ale pojem “kvalita” neurčitý pojem, protože rozdíl mezi kvalitou a nekvalitou poznáte nejlépe jen vy, protože se ve svém oboru orientujete mnohem lépe, než klient.

Nabídněte svému klientovi alternativní vysvětlení, co kvalitou myslíte tak, že výsledek přirovnáte, nebo nadsadíte nad něco, co danou kvalitu nemá. Dejte si samozřejmě pozor, abyste nepožívali srovnávací reklamu (nekalá soutěž).

U fotek ze svatby pak můžete použít místo:

➜ Do 10 dnů obdržíte kvalitní fotografie.

Lépe to vyzní takto:

➜ Do 10 dnů obdržíte své krásné fotografie. Tak jako byste nechtěli v pekárně nedopečený chléb, nechtějte po nás fotografie bez úprav. Snímky zachycené na digitálním čipu jsou jenom polotovar, ze kterého teprve správným “vyvoláním” a citlivou úpravou vytvoříme ty nádherné skvosty s úžasnými barvami, kontrastem a bez nedostatků. Každou fotografii, kterou připravujeme na předání citlivě a kreativně retušujeme a zdokonalujeme.

blank

Používejte lidi místo procent

Při prezentaci výsledků záleží na formě, kterou zvolíte. Představte si, že máte prezentovat míru spokojenosti zákazníků ve vašem e-shopu. Máte na výběr buď napsat:

99% zákazníků je spokojeno s nákupem.

nebo na to můžete jít lépe a napsat:

99 zákazníků ze sta je spokojeno s nákupem.

Nebo napsat konkrétní číslo:

359 zákazníků z 362 je spokojeno s nákupem a doporučují nás.

Také když budete prezentovat množství recenzentů, tak to působí lépe i kdyby jste měli horší průměrné hodnocení, protože hraje i roli to, jaké množství referencí máte.

Např.

Hodnocení 3,5 hvězdičky na Facebooku bude vypadat hůř od 20 lidí, než stejný průměr od 3 500 lidí.

blank

Rozdíl mezi Public Relations a marketingem

Public relations není jen vztah s veřejností a vůbec tento překlad dost zavádí. Musíme rozlišovat hlavní rozdíly mezi marketingem a PR (Public Relations), protože tyto dva obory se značně liší.

PR je součástí komunikačního mixu a rozděluje se na vnitřní a vnější působení.

Vnitřní PR si můžete představit jako všechny aktivity, které posilují loajalitu zaměstnanců, výroční zprávy a akce, které zvyšují kladný vztah s firmou. Účelem dobrého vnitřního PR je spokojenost zaměstnanců a rozšíření dobré pověsti do okolí prostřednictvím právě jejich reference. Klasicky se někdo zeptá “A jak se ti tam u nich pracuje” a zaměstnanec, když je spokojení firmu pochválí. A takto se to může lavinově šířit dál, protože rodina, příbuzní a kamarádi se zajímají jakou máte práci a jak se vám v ní daří.

Vnější PR se zase točí kolem médií, spoluprací s konkurencí a jak je patrné z názvu, vztahem s veřejností. Velký rozdíl mezi marketingem je u PR v tom, že neoslovujeme koncovou cílovou skupinu přímo, nýbrž přes třetí stranu (rádio, televize, časopisy, média, rozhovory, sponzoring např. sportovního týmu). Zkrátka dáváme o sobě vědět světu, aniž bysme nutně tlačili nějaký produkt.

blank

Jak se naučit cokoli za 60 minut

Naučíme vás jak se naučit cokoli za 60 minut. V dnešním díle se dozvíte, co dělat, když uvidíte nějaký lákavý titulek např. kurzu angličtiny ve znění: “Naučte se plynule anglicky za 30 dnů”, nebo “Prodávejte jako profesionál po shlédnutí 5 videí v online kurzu”, nebo “Podnikejte z pláže tak jako já”.

Nejsem si jistý, jestli zrovna někdo z mých diváků na tyto titulky reaguje jinak, než s úsměvem. Myslím si, že spousta podobných pokusů o získání tupých ovcí do svého stádečka snad nikdy nepřestane být aktuální. Co si myslíte vy? A znáte nějaký chytlavý popisek rychlokurzu, ve kterém se naučíte něco podobně zázračně rychle a snadno?

blank

Jak se naučit něco nového rychleji

Učení může být problém, když na něj není čas. Obvykle se pak nic nového neučíte, protože vždy vytáhnete stejnou výmluvu “Já bych se to rád naučil, ale nemám kdy”.

V dnešní Minutovce vám s Broňou ukážeme, jak se rychleji naučit cokoli nového, když na to nemáte čas při svém vytížení.

Máte nějaký tip na rychlejší učení? Napište to do komentářů!