blank

Proč se to nemůžeš naučit (host Bronislav Sobotka)

Učení a pamatování je jedna věc, druhá věc je použití a forma. Na třetí věc se už málo pamatuje a tou je reflexe a změna, na základně zhodnocení efektu. Často ve své praxi vidím Facebook stránky s monotonním obsahem, který se týká jen produktů (typicky u Facebook stránek patřící k e-shopu).

Host Bronislav Sobotka má podobnou zkušenost se svými studenty, kteří se chtějí učit anglicky. Používají tradiční techniky, stejné učebnice a chuť mluvit, nebo vzdělávat se díky monotonnímu přístupu upadá zrovna tak.

Albert Einstein napsal citát, který se do naší Minutovky velice hodí: “Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.” Proto se nedivte, že vám třeba Facebook, nebo učení angličtiny, nebo cokoli jiného nefunguje, když k tomu přistupujete stále stejně.

blank

Bez chyb by to nešlo tak dobře (host Bronislav Sobotka)

S dnešním hostem Bronislavem Sobotkou vám oba potvrdíme, jak užitečné chyby jsou a se s nimi naučit pracovat. Ani batole si nejde hned zaběhat maraton, nejprve se učí chodit tím, že udělá krůček, spadne, udělá dva, spadne a tak dál.

V tomto dílu Minutovek se vracíme kamsi zpět do našeho dětství, kdy jsme byli na chyby zvyklí a dnes se jako dospělí chyb možná i bojíme. Není čeho se bát, při učení čehokoli nového jsou chyby přirozenou součástí.

Jak říká Broňa: “A hlavně, nepřipadat si jako trouba, protože všichni děláme chyby.”

Mrkněte taky na Broňův channel

blank

Pravidlo 100:10:1

Pravidlo 100 ku 10 ku 1 nás naučí vnímat nápady jakou hodnotné i bezcenné, ale rozhodně nezbytné prostředky, které nám ukážou cestu k unikátnímu nápadu, který má šanci na přežití.

Toto pravidlo nás učí, že většina cest a hlavně ty v podnikání nemají jedinou správnou cestu a z mnoha pokusů a omylů nám zbude pár možností, které vidíme jako reálné a jen jedna je ta správná.

Je to také nesmrtelný zákon úspěchu, kterého chceme za čas dosáhnout. Kolikrát se nesmíme nechat odradit od hledání správného řešení, protože je jen na nás, zda jsme dostatečně trpěliví a počkáme si až se probereme 100 možnostmi, vybereme 10 a ty pak zkoušíme, až se vyjeví jedna správná možnost.

blank

Kolik Čechů je na internetu každý den

Průzkum trhu Google Consumer barometer nám ukazuje zajímavá data. Už 79% Čechů používá internet pro osobní potřeby, nejenom v práci, nebo ve škole.

Jsme ale pozadu za Slováky a Poláky, kteří používají internet pro osobní účely každý den ještě častěji 82%, Němci 83%, Číňani 85% a Američani 86%.

Napadá vás nějaká skupina lidí, která používá internet 1x měsíčně nebo méně? Napište do komentářů.

blank

Jak často nakupujeme online ze zahraničí

Online nákupy ze zahraničí jsou na vzestupu, stagnují, nebo ustupují? V dnešní Minutovce se dozvíte aktuální stav na základě statistiky z Google Consumer Barometer.

Jak často lidé objednávají ze zahraničí:

1x za rok …………………………. 24%
méně jak 1x za rok …………….11%
1x si to koupil ……………………. 8%
nikdy ………………………………. 57%

blank

Kam mizí objednávky z nákupního košíku

V nákupním košíku e-shopu může docházet k takzvanému mizení objednávek. Kam taková objednávky z e-shopu může mizet se dozvíte v dnešní Minutovce.

Používáte propagační kupony? Může se totiž stát, že takové nevinné políčko, kam se vkládá slevový kupon, nebo slevový kód zapříčiní, že se vám začne zhoršovat míra konverze.

Ověřte si, zda skutečně správně funguje zadávání kuponu a zda máte současně aktivní nějakou inzerci, třeba re-marketingovou na zadání slevového kuponu pro ty návštěvníky, kteří košík opustili a nedokončili nákup, nebo máte speciální optimalizovanou stránku, na které kupony sdílíte.

To nejhorší co se může stát je, že v nákupním košíku sice políčko pro zadání slevového kuponu máte, ale nemáte viditelný žádný kupon nikde na webu.

Stane se pak následující:

➜ návštěvník se otráví nekonečným hledáním slevového kuponu a rozptýlí ho něco jiného (nákup nedokončí)

➜ návštěvník vzdá hledání kuponu, ale současně raději nenakoupí, protože nechce prohloupit, kdyby se takový kupon zčistajasna objevil.

➜ návštěvník najde portál se slevovými kupony a objeví jinou nabídku konkurenčního e-shopu.

➜ návštěvník najde kód ale nebude fungovat, raději objednávku nedokončí, protože nechce prohloupit, kdyby se takový kupon zčistajasna objevil a fungoval.

➜ návštěvník opustí košík a začne hledat na webu, následně se mu bude líbit nějaký jiný substituční produkt a vyřeší svou nákupní potřebu jinde a jinak.