blank

Kde se zákazníci před nákupem inspirují než koupí

Před nákupní chování trápí každého marketingového experta i začátečníka. Je vždy zásadní, co zákazník dělá před tím, než produkt nakupuje, čili vybírá si dodavatele, který je podle něj nejvhodnější.

V dnešním dílu vám ukážu zajímavé porovnání nákupního chování Čechů a Slováků. V čem se liší před-nákupní zjišťování, než si něco zákazník koupí. Nákupní chování se zohledňuje v marketingové strategii a slouží jako vodítko pro sestavení segmentační strategie.

blank

blank

Délka nákupního rozhodnutí v ČR

Jaká je délka nákupního rozhodnutí v České republice? Dnes se podíváme do průzkumu trhu přes aplikaci Google Consumer Barometer

Dotazník vyplnilo 6139 respondentů.

Kdy si začne zákazník zjišťovat informace, než produkt koupí?

19% – jen chvíli před nákupem
19% – pár hodin před nákupem
17% – pár dnů před nákupem
18% – týdny před nákupem
9% – několik měsíců před nákupem
3% – více měsíců před nákupem
8% – neprovádí průzkum trhu

Délka nákupního rozhodnutí patří mezi důležité faktory při sestavování go-to-market strategie.

blank

Prodej mi sešit

Dnešní Minutovka je taková přepadovka na Lukáše, kterému jsem zadal úkol, na který nebyl dopředu připravený. Prodat mi sešit.

Jak se úkolu zhostil a zda se mu to podařilo, uvidíte ve videu. Napište do komentářů, zda by vám Lukáš taky sešit takto prodal, nebo byste to udělali jinak. Je to taková sranda, ale podobné gamifikační techniky se používají jako oddechová metoda při školení obchodní strategie.

blank

Proč vám cílová skupina nerozumí

Cílová skupina vám nebude rozumět, pokud nebudete mluvit jazykem jejich “kmene” a nepřizpůsobíte se platformě, na které se nacházíte.

Jinak se budete bavit na Facebooku, jinak na Twitteru, nebo Instagramu. Lidé na různých platformách očekávají obsah, na který jsou zvyklí. Na Twitteru očekávají odkaz na nějaký zajímavý článek, na Instagramu chtějí vidět zajímavou fotografii, na Facebook se chodí bavit a rozptylovat, narozdíl od Linkedinu, kde si chtějí přečíst nějaký odborný článek.

Cílové skupiny se řeší při segmentační strategii.

blank

Vypnutí a zapnutí hodnocení u Facebook stránky

Hodnocení u Facebook stránky lze skrýt (vypnout) a zobrazit (zapnout) pro uživatele, aby ji mohli hodnotit. V určité fázi projektu budete chtít, aby lidé hodnotili vaši stránku a proto vám v dnešní Minutovce ukážu, jak toto hodnocení aktivovat a deaktivovat.

Administrace Facebook stránky se často mění a proto je tento návod aktuální pro dnešní den a nelze garantovat, že způsob používání hodnocení stránky Facebook nezmění. Vyzkoušejte a uvidíte.

blank

Jak přidat významnou událost na Facebook stránku

Jak přidat významnou událost na Facebook stránku? V záložce informace můžete najít např. na mé Facebook stránce hezky strukturované milníky (významné události nebo výstupy v průběhu projektu).

Tyto milníky (významné události) nejdou přidat jako běžný příspěvek, ale jsou ukryty do menu, které je důmyslně skryto. V současné chvíli je ukryto jako poslední položka v rolovacím menu pod hlavním obrázkem na Facebooku stránce v podobě tří teček. Po kliknutí na tyto tři tečky odkryjete ono menu, kde můžete významnou událost vyvolat a přidat.

Významné události pomohou vašim nových i současným fanouškům v orientaci, čeho jste dosáhli a jakým způsobem postupujete dál.