blank

Kdo rozhoduje o nákupu v domácnosti

Ovlivnění nákupního rozhodnutí jde tak daleko jak jen může. I do vaší rodiny. V rodině se běžně o nákupech rozhoduje po oboustranné diskuzi. Někdy i bez diskuze. O větších investicích v rodině rozhoduje tzv. “hlava domácnosti”. Obvykle to bývá muž. Pokud se tato role neurčila, nebo není stanovena, je hlavou rodiny ten, kdo do rodinného koše přináší více peněz. V tomto případě to může být i žena.

Pro marketingového odborníka je velmi důležité správně poznat, kdo nákup ovlivňuje, kdo dává první impulz a který člen rodiny pak vykoná výběr dodavatele. Od tohoto zjištění se odvíjí také způsob prezentace reklamy pro ženy, nebo pro muže.

Napište do komentářů pod Youtube videem řešení z otázky.

blank

Jak správně plánovat kampaně

Chcete zjistit, jak správně plánovat kampaně? Zapomeňte na to, čím ji budete realizovat a zaměřte se nejdříve na svůj Cíl. Co kampaní chcete sdělit? Jakou myšlenku chcete zanechat v hlavách své cílové skupiny? Až potom udělejte strategii, čili cestu, jakým způsobem toho dosáhnete ve spojení s výběrem správného nástroje.

blank

Marketingová kampaň bez cíle je jako bota bez podrážky.

blank

Marketing message v reklamním spotu

Marketingová message, neboli “Take out” je označení pro dojem, který má reklamní akce zanechat v cílové skupině, pro kterou je určena. Je to jedna idea, myšlenka, dojem, pocit, který by si měl člověk zapamatovat.

Marketingová oddělení často vymýšlí strategii pro sérii kampaní, které na sebe navazují a vždy sdělují stejnou marketing message.

Jako příklad uvádím Antirezin – nátěrovou barvu, která má ve svém reklamním spotu uveden svůj výrobek s marketingovou message: Vydrží navěky.

blank

Když rychlost je lepší než dokonalost

Rychlost je lepší než dokonalost ve chvíli, kdy je zbytečné dělat věci super-dokonale, aby fungovali. Bude to fungovat i bez toho, aniž by tam byla super dokonalá fotka, nebo super dokonalá grafika. Pokud máte dobrou myšlenku, službu, produkt, apod. Není důležité jak dokonalé to bude, pokud by to mělo zabrat moc času. Na začátku stejně dokonalí nebudete i když počkáte měsíce, nebo roky.

To nejdůležitější pravidlo úspěchu je začít hned a pak ladit a ladit a ladit. Všechny ty starosti s dokonalostí si můžete nechat na později. Člověk není dokonalý, tak jak chcete být dokonalí ve videu? Nebudete. Můžete být ale naopak autentičtí a to už je ceněná hodnota. Často se lidé obracejí na člověka, který sice nemá dokonalý projev, nebo kvalitu videa, ale myšlenku, nebo se umí naladit na jeho frekvenci a pochopit, že má dobré úmysly.

Důvěra vzniká z autentického chování. Bez přetvářek, zkrášlovadel, snahy neudělat ani drobnou chybičku. Zkuste si říct, budu na sobě pracovat, ale začnu už dnes a uvidíte, že to půjde.

Druhé pravidlo je konzistence. Musíte vydržet, aby jste dostali čas k tomu se zlepšovat. Nenechte se na začátku odradit drobnými neúspěchy, nebo tím, že vám to nepůjde. Pokračujte a ono to půjde.

blank

Marketing na zastávce

Dnešní Minutovka je o zamyšlení, kdy dát někomu reklamní letáček, nebo ho oslovit. Zkuste se zamyslet nad místy, kde lidé čekají, kdy jsou v klidu a nic je nerozptyluje, nikam nespěchají.


Takovým místem může být třeba autobusová zastávka, nebo fronta na koncert, určitě přijdete i na další místa.


V pondělí jsme byli s kamarády v Praze na Czech Bowl 2017 a stáli jsme v neskutečně dlouhé řadě na hamburger. Během toho čekání nás napadlo, že by byl docela dobrý kšeft, kdyby nás v té řadě oslovila nějaká hosteska s nabídkou nápoje do ruky. Všichni bychom si pití koupili, protože čekání bylo ještě tak na 10 minut. Tohle jsou přesně ty momenty, kdy je možné něco nabídnout. Ve chvíli, kdy nikdo nikam nespěchá.


Na vás je, aby jste nabídli něco lákavého, co se vybrané skupině lidí bude hodit.