blank

Komerční síla loga v patičce plakátu

Komerční síla loga v patičce plakátu je zjevně docela malou službou, výměnou za vaši reklamu na akci. Když už se lidé dívají na plakát, zjistí datum konání akce a na akci přijdou, kdo z nich si zapamatuje, kdo byl partnerem akce z plakátu? Kdo pak provede nějakou interakci s danou značkou? Tato propagace na plakátu je dosti rozporuplná a od pořadatele, který chce mé peníze za tuto “reklamu” na plakátu bych požadoval něco víc.

Tato připomínající reklama funguje pouze pokud jste firma, která investuje do reklamy i na jiných místech, nebo je všeobecně v povědomí populace. V opačném případě máte jen drobné logo, zavěšené v ubohé velikosti někde v patičce plakátu, tísnící se vedle dalších mini-log firem. Od takové reklamy toho moc nečekejte a radši své peníze vložte do Adwords, nebo Facebook reklamy.

blank

Kritické místo důvěryhodnosti webu

Dnešní téma je o jednom z faktorů důvěryhodnosti na webu. Kritické místo je sekce kontakty. Když pomineme všechny další stránky, které jsou také důležité, stránka s kontakty je ze všeho nejdůležitější, pro získání důvěryhodnosti a samozřejmě kontaktních informací.

Co se potom stane, když se sekce kontakty pouze s kontaktním formulářem a žádnou další informací kdo web provozuje? Máte stejný pocit jako já, že se jedná o nějakou levárnu? Každý web, jehož majitel to myslí na internetu vážně, by měl mít stránku s kontakty řádně vyplněnou. Alespoň email a jméno, případně další kontakty jako mobil, skype apod. Pokud s webem podnikáte, nezapomeňte mít vyplněné i IČ a informaci, zda jste vedeni v živnostenském rejstříku, nebo v obchodním.

blank

Jak vyměnit odkazy mezi weby

Výměna odkazů je pradávná strategie pro posílení pozice ve vyhledávačích. Dříve stačilo mít na stránce hodně odkazů s propojenými weby a nasypaná klíčová slova co nejhustěji v textu. Později se přestalo používat husté množství klíčových slov, ale pořád zůstávalo hodně odkazů na různé stránky klasicky v patičkách webů.

Patička (footer) webu pak často vypadal jako skladiště odkazů, které nemají s konkrétním webem pranic společného a některé marketingové agentury tuto taktiku vydávaly za linkbuilding strategii.

Odkazy na weby, které nejsou z vaší stránkou relevantní už dávno nefungují. Když už chcete vyměnit odkazy na stránky se svým partnerem, dobře si rozmyslete, zda tato spolupráce dává smysl pro váš produkt/web/služby/uživatele. Na konci bude mít vždy větší váhu obsah, který vytvoříte a který zaujme vaše uživatele (článek s odkazem, video s odkazem, apod.), než pouhý odkaz v patičce webu, kde je pravděpodobná velmi chabá míra prokliku (CTR).

blank

Maskování obsahu na webu Cloaking

Cloaking je podsouvání vyhledávacímu robotovi obsah, který vaši návštěvníci na stránce nevidí. Lze to provést úpravou HTTP headeru, nebo pomocí přesměrování IP adresy.

Tato technika patří do technik black hat SEO, neboli česky PRASEO a je velmi nebezpečná, protože je pravděpodobné, že za takovéto způsoby podsouvání klíčových slov povedou k penalizaci ve vyhledávačích.

Ukázka správného vykreslení pro vyhledávač i pro uživatele (stejný obsah):

blank

Screen pořízen z Google Webmasters.

Osobně jsem se setkal s touto technikou při analýze jednoho webu, kdy měl klient zakomentováno v kódu množství klíčových slov. Komentáře v kódu robot vidí, ale člověk je nevidí. Takto se může web dostat také do problémů.

Webové stránky si raději nechte zkontrolovat od profíka 😉

blank

Když je k mání AB testování

AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).AB testování je praktická metoda, které sleduje jaký výkon má stránka A oproti stránce B. AB testování stránek můžeme vidět často v PPC kampaních, ale také např. při sledování jak dlouho návštěvník na stránce setrvá, zda ho zaujme a zda provede konverzi (např. uloží svůj email, nebo zakoupí zboží).

▼Pro AB testovací nástroje, kterými si lze usnadnit práci vyzkoušejte tuto stránku: AB testování

blank

Co to je retence

Retence znamená podržení, zadržení, zadržování, schopnost zapamatovat si něco, udržet v paměti, zachování, uchování.

V marketingu se o retenci bavíme v souvislosti s udržením dosavadních zákazníků a jejich dlouhodobé přízně projevované opakovanými nákupy (nebo jinými konverzemi).

Pokud marketingový manažer prohlásí, že máme 80% retenci zákazníků oproti minulému roku, říká nám, že 80% zákazníků s námi zůstalo a 20% ukončilo spolupráci.

Retence se také používá v souvislostí s dnešním velmi častým tématem odlivu zaměstnanců. Stále častěji slýchám věty “Lidi nejsou”, nebo “Nevím kde mám najít schopné zaměstnance”. Obvykle se pak bavíme o retenci i zde. Když z firmy o 10 lidech odejde 6 lidí, má firma 40% retenci svých zaměstnanců oproti minulému stavu.

V marketingové strategii se retencí zabýváme i z pohledu návštěvnosti webu. Např. v Google Analytics si můžeme nastavit cíle, které nám budou zachycovat návštěvy delší než zvolený čas. Zde se také jedná o retenci – jak dlouho návštěvník vydrží na dané stránce.