Minutovky, Blog

Jak vyměnit odkazy mezi weby

Výměna odkazů je pradávná strategie pro posílení pozice ve vyhledávačích. Dříve stačilo mít na stránce hodně odkazů s propojenými weby a nasypaná klíčová slova co nejhustěji v textu. Později se přestalo používat husté množství klíčových slov, ale pořád zůstávalo hodně odkazů na různé stránky klasicky v patičkách webů.

Patička (footer) webu pak často vypadal jako skladiště odkazů, které nemají s konkrétním webem pranic společného a některé marketingové agentury tuto taktiku vydávaly za linkbuilding strategii.

Odkazy na weby, které nejsou z vaší stránkou relevantní už dávno nefungují. Když už chcete vyměnit odkazy na stránky se svým partnerem, dobře si rozmyslete, zda tato spolupráce dává smysl pro váš produkt/web/služby/uživatele. Na konci bude mít vždy větší váhu obsah, který vytvoříte a který zaujme vaše uživatele (článek s odkazem, video s odkazem, apod.), než pouhý odkaz v patičce webu, kde je pravděpodobná velmi chabá míra prokliku (CTR).