Kiwi.com (dříve SkyPicker) je český internetový vyhledávač letenek po celém světě umožňující jejich rezervaci a koupi. Vyhledávač Kiwi.com se zaměřuje na propojování letů leteckých společností, které spolu normálně nespolupracují.

Růst společnosti v roce 2015, kdy mě oslovili pro sestavení marketingové strategie byl již v té době neuvěřitelný. Sídlo měli v jedné vile poblíž Pisárek v Brně. Zde se také konaly schůzky s vedením a všechny strategické porady.

Facková úklid

Počáteční stav

Marketing v podstatě dělali spokojení zákazníci, ale chyběla jakákoli marketingová strategie

Když jsem byl pozván do Uniferu jako business mentor, měl jsem vést skupinu 12 studentů, kteří si lámali hlavu nad tím, co udělat pro klienta Skypicker (nyní Kiwi). Výzva to byla velká. Když jsem v poměrně mladém kolektivu položil první otázku „Byla už schůzka s vedením firmy?“, studenti odvětili, že nebyla. Bylo tedy hned jasné, co bude prvním krokem. Nebudeme přeci vymýšlet něco pro klienta, kterého jsme nevyzpovídali.

Zadání bylo nastavit marketingovou strategii a určit pro rychle rostoucí firmu směr, kterým by vešla ve známost mezi zákazníky a širokou veřejnost využívající leteckou dopravu.

Sestavil jsem seznam 13 největších nedostatků na současném webu, domluvila se schůzka s vedením společnosti a připravila se agenda, která se rozeslala na CEO, CMO.

Jednání jsem vedl přímo se zakladatelem Oliverem Dlouhým.

Řešení a výsledky

Marketingová strategie pro firmu s obratem 10 milionů za den v roce 2015

Provedla se analýza současného stavu. Produktová strategie úzce spojená se segmentační strategií. Cenová strategie byla řízena expertně nastaveným vnitřním systémem, který dokázal nabízet zajímavé konkurenčně schopné nabídky zákazníkům.

Zavedl jsem uživatelské testování dle přednastavených scénářů. Během testování jsme měřili míru intuitivního ovládání u proklikávání políček v online aplikaci. Co zákazník očekává, jaké položky mu chybí a jak se mu aplikace ovládá.

Nastavil jsem 3 hlavní pilíře pro budování a zvuk značky (Brand Voice):

Skypicker (Kiwi) je:

Spolehlivý, díky pečlivé customer care v průběhu letu (díky zárukám a řešení komplikací z naší kapsy).
Levný, díky chytrému enginu, který umí propojit lety různých společností (know-how a USP).
Snadný v ovládání, díky přehlednému a intuitivnímu front-endu aplikace a rychlému filtrování letů.

Na tyto tři výhody bylo potřeba myslet při tvorbě jakékoli kampaně, aby značka udržela konzistentní Brand Lead.

Na základě celé mé práce vznikl dokument s analýzou stavu, využití potenciálu sociálních sítí (Twitter, Facebook, Instagram, Youtube), komunikační strategie výhod, marketingová strategie a návrhy jednotlivých příběhových kampaní.

ikonka tečka oddělovač stránky
ikonka tečka oddělovač stránky

Máš konkrétní požadavek nebo otázku? Napiš mi.

Kontaktní údaje

emailfilip@zsf.cz
mobil(+420) 777 200 308
adresaPalackého třída 131, Brno - Královo Pole

Sleduj mě na sociálních sítích

Kontaktní formulář