Proč mobily stojí až 50 000 Kč? Conjoint analýza

Ceny u produktů, které mají volitelné vlastnosti a parametry se nastavují podle tzv. Conjoint analýzy. Pomocí této marketingové výzkumné metody nastavujeme cenové hladiny podle důležitosti jednotlivých součástí produktu, které zákazník preferuje.

V praxi u mobilních telefonů to pak vypadá tak, že zákazník navštíví například e-shop, kde si zvolí velikost úhlopříčky (již zde se cena odlišuje), následně barvu, která u mobilů obvykle nebývá zpoplatněna (ale i takové varianty existují, např. automobily, kde se za určitou barvu připlácí). A nakonec zvolí velikost úložiště (zde bývá navýšení nejvyšší, protože je tento parametr vnímán jako podstatný). Výše příplatku se pak odvíjí od technologické náročnosti, nákladů na výrobu, ale dost často i na základě emocí, uměleckého dojmu, principu jedinečnosti, apod.

Kolik by mělo stát tričko s potiskem? Analýza cenové citlivosti

V dnešním dílu vás seznámím s cenotvorbou podle Van Westendorpa z praktické roviny. Tentokrát si tuto analýzu provedeme na praktickém příkladu.

V tomto dílu ukážu jen jednu možnou situace hledání ideální ceny pro zvolenou cílovou skupinu. Na trhu je více možností a více cenových hladin, proto neberete výslednou ideální cenu jako cenu pro všechny značky a všechny potisky. Existují značky jako např. Vetements, Gucci, které mají naprosto odlišnou cenotvorbu. V tomto dílu tedy spíše posuzujeme cenu trička s potiskem u nově vzniklých značek tak, jako kdybych si tuto novou značku chtěl založit já, nebo vy. Jedná se tedy o takovou cenu, abychom se na začátku mohli snadněji uchytit na trhu.

Vybral jsem na ukázku produkt: Tričko s potiskem. Protože ho jistě všichni dobře znáte a máte.

První překážky při natáčení

Ti z vás, kteří si už vyzkoušeli něco natáčet se nejspíš budou dělit na 2 skupiny. Na ty, kterým to šlo snadno a nebylo to pro ně žádné překonávání (přirozený talent) a zbytek, do kterého spadá 99 % lidí jsou ti, kteří pocítili při natáčení nějaké překážky.

V dnešním díle vám prozradím, jaké problémy při natáčení jsem měl já a budu moc rád, když mi do komentářů sdělíte ty vaše, pokud jste už také chtěli něco serioznějšího pro své podnikání natáčet.

Také zkuste napsat, pokud podnikáte a ještě nemáte žádné video, proč do toho nejdete. Rád zde uvidím nejrůznější názory, do kterých se rád zapojím.

Kritika webu = prevence neúspěchu

V roce 2012 jsem koupil doménu KritikaWebu a na ní jsem chtěl prodávat službu, která by pomáhala podnikatelům vylepšit web pro své podnikání.

Ze začátku bylo mnoho domněnek a naivních představ. Zjistil jsem výchozí zájem klientů a jak tato služba funguje, když běží zadarmo a když je za peníze. Také jsem si za těch několik let vyzkoušel i různé formy nabídky a která z nich nejlépe osloví klienty.

Není žádným pravidlem, že každá služba, která začne zadarmo se má stát profitabilním projektem. O vašem úspěchu nerozhoduje to, co si o tom myslíte vy, ale jakou hodnotu vytváříte zákazníkovi a kolik peněz ušetří, když si vás zaplatí.

Mražený Cold Call

Operátoři call center (tzv. navolávači) sice nemají úplně jednoduchý job, ale nikdo je to dělat nenutil. Jak se cítíte, když vám volá „navolávač“, který vám do telefonu cokoli nabízí, aniž byste vy cokoliv poptávali?

Studený telefonát se v našich končinách dělá s mnoha chybami.

Rozhovor není personalizovaný. Operátor nemá tušení komu volá a je mu to jedno.

Navolávač mluví hlavně o sobě a nabízí hlavně svůj produkt bez zjištění, zda by se mi produkt hodil, nebo zda jsem vůbec v takové nákupní fázi.

Navolávač nemá alternativní nabídku v případě, že jeho hlavní konverzní call-to-action odmítnu.

Často se stává, že navolávač opakuje telefonát po pár měsících s úplně stejnou nabídkou a začíná slovy: Dobrý den, naposledy, když jsme se spolu bavili tak jste mi říkal, že se mám ozvat, až budu mít nějakou zajímavou nabídku, takže volám….“. Což je samozřejmě výmysl a možná se takto spoléhají na horší paměť části populace, zejména té starší.

Více se dozvíte v dílu. Napište do komentářů, jaké další chyby operátoři call-center dělají, když vás obtěžují po telefonu.