
Tvorba cen (cenotvorba) má svá pravidla. Cenu svých produktů nemusíte nastavovat jen s ohledem na náklady spojené s vytvořením. Na trhu se setkáme s různými cenami, za kterými se ukrývá předem promyšlená strategie.
▼
Cenu výrazně určuje konkurence – to je jednoduše fakt a mělo by to být to první, co byste při průzkumu trhu měli zjišťovat. Roli může hrát i obtížná dosažitelnost alternativního produktu. U luxusního zboží se setkáme s vysokou cenou, která nemusí korespondovat s náklady. Často se hovoří o termíny “u této firmy platíš za značku”.
▼
Každá situace a každý segment má rozdílnou cenovou strategii. Můžete si vybrat z mnoha možností pro určení ceny.
▼
V dnešním dílu vám vysvětlím 8 metod stanovení cen, mezi které patří:
➜ 0:14 Cena stanovená přirážkou.
➜ 0:46 Cena podle návratnosti investic.
➜ 1:35 Cena podle konkurence.
➜ 2:39 Cena s ohledem na získání zakázky.
➜ 3:39 Cena podle vnímané hodnoty.
➜ 6:16 Vysoká počáteční cena.
➜ 6:40 Penetrační cena.
➜ 7:22 Prestižní cena.
▼
Napište do komentářů odpověď na otázku, kterou jsem v dílu položil 🙂 Těším se na odpovědi a vaše nápady řešení.