
Analýzu konkurence zvládne každý, stačí mít oči otevřené a udělat pár postupů, které vám odkryjí většinu realizovaných taktik, díky kterým se dopídíte i strategie, kterou vaše konkurence používá.
Platí pravidlo, že když má být reklama viditelná pro zákazníky vaší konkurence, bude dostatečně viditelná i pro vás (netýká se uzavřených spolků, nebo VIP produktů a také části B2B modelů).
V dnešním díle vám odkryji způsoby, kterým můžete jednoznačně prozkoumat mnoho informací, které jsou dostupné o vaší konkurenci.
Základní online a offline analýza konkurence funguje takto:
Zjistím si klíčová slova, která jsou spojována s vyhledáváním mého produktu.
Zaměřím se na různé fáze nákupního rozhodování.
➜ Informativní klíčová slova.
➜ Porovnávací klíčová slova.
➜ Klíčová slova spojená s konkrétním produktem (Pračka Whirlpool 42A cena, nebo Pračka Whirlpool 42A Brno)
Otevřu si webové stránky konkurence, podívám se na:
➜ Barvy.
➜ Design.
➜ Ke komu mluví.
➜ Jaká slova a věty používají při popisu své služby.
➜ Na koho odkazují.
➜ Koho mají v partnerské sekci.
➜ Kdo na ně odkazuje.
➜ Jak velkou mají stránku (Screaming frog, nebo site:).
➜ Zda mají nějakou kreativní stránku.
➜ Průzkum sociálních sítí: Facebook, Twitter.
➜ Předstírání objednávky, namátkový drobný nákup pro zjištění čísla faktury.
➜ Dotazy před objednávkou, průzkum cenového modelu.
➜ Návštěva a prohlédnutí kamenné prodejny, účelové rozhovory s prodavačem.