
Happy Hours je jedna z běžně užívaných podpůrných akcí v restauracích a restauračních provozech. Dokonce i rychlé občerstvení může tuto reklamní akci zavést a zvýšit prodeje. Tato reklamní technika má ale také svá úskalí a při neodborném použití můžete snížit hodnotu svých jídel, začít vysílat nežádoucí brand voice a nebo kanibalizovat svou současnou návštěvnost.
O tom, jak udělat Happy Hours správně se dozvíte v 15. díle ZeptejSeFilipa.
Varianty Happy Hours
Happy Hours může mít mnoho podob, dokonce se používá i na jiných místech, než je restaurační business. Např. sauna, koupaliště, sportovní areály, nebo golfové centra mohou tyto nabídky prezentovat. Happy Hours se používá všude tam, kde se služby odebírají osobně a při slabých časech, kdy dochází minimum lidí se zvyšují náklady na provoz. Záchranou tedy je, získat návštěvnost tam, kde není žádná.
Způsoby využití a jak se vyhnout kanibalizaci návštěv
Dejte si pozor na rutiny současných klientů. V kolik hodin chodí do vaší provozovny obvykle? Existují nějaké špičky? Pokuste se Happy Hours definovat tak, aby jste zbytečně nestrhli pozornost současné klientely, která by na tuto nabídku přišla např. jen o 20min dříve, než by se dostavili i tak. Kritický je konec Happy Hour. Pokud chcete naplnit ráno a zadáte Happy Hours od 9:00 – 11:00, může se stát, že vám bude nejvíce lidí chodit v 10:45 – 11:00 jen proto, aby dostali výhodný produkt a tu chvíli si už počkali na polední menu, na které by stejně dorazili.
Praktická ukázka
A něco z praxe, ukázka jakým způsobem provádí Happy Hours pizzerie Fortys v Brně a jaké motivy klientům dává reklamní akcí 1+1.
Frekvence zasílání této akce
Ve Fortys Pizza zvolili frekvenci rozesílání této akce každý měsíc. S tím, že akci omezili pouze na 10 dnů, což je i dobrá negativní motivace, že akce nebude každý den. Tyto prvky mohou příznivě ovlivnit účel akce – že si pro Pizzu přijdou lidé přímo na pobočku.
Byl jsem osobně na pobočce Fortys Pizza a ptal jsem se, zda má tato akce za účel naplnit prázdnější hodiny přímo na pobočce. K mému překvapení mi bylo sděleno, že tam je neustále tak plno, že by tu akci klidně dělat nemuseli 😀 Tak teď mě spíš napadá, zda raději nezvolit jinou metodu posílení businessu – např. obsazení více lidí na pobočku, zvětšení provozovny, nákup více pecí na Pizzu apod.