in

Informační horizonty

Vějíř možností, když hledáte informace

Informační horizonty jsou zdroje, které má člověk k dispozici, když chce vyhledat nějakou informaci.

Představte si, že se budete chtít vzdělat ve správě Facebook stránky. Jaký bude první krok, kam se podíváte, nebo koho se zeptáte? Každý z nás má svůj vlastní informační horizont, tedy možnosti, které sami známe, nebo jsme je někde zaslechli a vyhodnocujeme je za použitelné, nebo nepoužitelné.

Doporučení blízkých osob hraje roli

Rozhodujeme se na základě doporučení blízkých osob, nebo autorit, věříme značkám a nebo si zajdeme koupit knihu, ve které si informace dohledáváme. Někdo jiný si třeba začne vyhledávat online kurz a jeho výběr bude souviset s výběrem vhodné platformy, která kurzy nabízí, jiný člověk si bude kurz vybírat podle osoby, která jej zpracovává, protože dostal od někoho doporučení. Každý máme ten svůj způsob jak budeme postupovat v určité situaci, když budeme chtít něco koupit, prodat, dozvědět se, nebo vycestovat.

Pro marketing jsou tyto data důležitá, protože díky poznání informačních horizontů, se o své cílové skupině dozví místa, kam půjdou hledat inspiraci a informace. Na taková místa je pak vhodné udělat reklamu, která se vztahuje k první nebo druhé fázi nákupního rozhodnutí.

Pro jistotu si zopakujme:

Fáze nákupního rozhodnutí:

  1. obecné zjišťování informací (zjištění co je na trhu, alternativy)
  2. porovnávání (na základě preferovaných atributů)
  3. výběr obchodníka (kde to koupit)


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!

Co si o tom myslíš?

0 points
Upvote Downvote