in

Jak naplánovat webinář

aby nepřipomínal invazi

Webinář může být účinným nástrojem, k navázání bližšího kontaktu s cílovou skupinou. Když zvolíte správné jméno a téma pro webinář, zaujmete ty správné lidi. Díky pořádání webináře máte možnost získat okamžitou zpětnou vazbu na svou prezentaci.

Zákazník se na začátku nákupního procesu zajímá o jiný druh informací, než těsně před koupí uvažovaného produktu. Proto je vhodné webinář nabídnout pro ty, kteří budou někde mezi těmito body. Pro ukázku jsem udělal tento obrázek s vandrákem, který si chce koupit batoh. Na začátku se nebude zajímat o detaily, ale bude chtít třeba vidět 5 nejlepších batohů tohoto roku a jejich výhody a nevýhody.

webinar

Rozdíl mezi webinářem a webcastem

Webinář se často pořádá pro menší skupinku lidí (obvykle kolem 20-50 účastníků). Součástí webináře je interakce a pokládání dotazů ze strany účastníků.

Webcast je něco jako živé vysílání v televizi, s tím rozdílem, že vysíláte online. Lidé se nemohou zapojovat do diskuze s vámi, ale díky tomu můžete vysílat pro tisíce lidí najednou. Těžko byste komunikovali s tisíci lidmi na webináři. Proto se webinář odehrává vždy v komornější atmosféře, kde je možné se věnovat účastníkům přímo.

Naplánování webináře na správný den a čas

Webinář je nutné naplánovat na ideální den a hodinu, která nejlépe vyhovuje vašim fanouškům. Můžete to zjistit ze statistik návštěvnosti na Facebooku, nebo v Google Analytics. Trefte den, čas, téma a název a máte skoro vyhráno.

Příprava webináře – 3 stránky

Následně je potřeba připravit 3 druhy stránek, které k webináři budete potřebovat. Stránku s informacemi o webináři a registrací k webináři (emailem). Děkovnou stránku po registraci k webináři a automaticky zaslaný potvrzující email o registraci na webinář s odkazy a samotnou stránku, kde se daný webinář bude v určený čas vysílat.

Struktura webináře

Struktura webináře je podstatnou částí při jeho realizaci. Naplánujte si, co řeknete úvodem, jaké budou body v tématu, o kterém budete mluvit a kolik času pak závěrem budete věnovat dotazům. Tuto strukturu webináře je vhodné sdělit příchozím již z kraje webináře, aby všichni věděli, co se bude dít. Také tím dáte najevo, že víte, co děláte. Na konci webináře můžete své posluchače něčím odměnit, dát slevu na vyzkoušení produktu, nebo např. 14 dnů zdarma, pokud prodáváte nějakou aplikaci. Případně můžete své účastníky webináře vyzvat k vyplnění dotazníku, nebo je vyzvěte k tomu, aby se s vámi spojili a něco konkrétního vám napsali. Můžete také přímo nabídnout něco k prodeji, nebo zmínit, že máte nějakou speciální nabídku pouze pro účastníky tohoto webináře.

struktura-webinare


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Co si o tom myslíš?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%