
Jak vyřešit slevy a přežít v podnikání? Sledujte díl nakopaný rady co dělat v případě, že po vás chce klient slevu.
Chtějí slevu? Možná to způsobuje vaše prezentace
Prezentujete svou práci tak, že si klienti říkají o slevu pokaždé? Chybu hledejte ve špatné profilaci své služby. Možná už hned na začátku dáváte příležitost si o slevu říct, právě tím, že jste zapomněli zdůraznit fakta o kvalitě vaší služby.
Musíte se odlišit od konkurence
Pokud nabízíte stejný produkt jako konkurence a poskytujete rychlejší, nebo lepší servis, nebo k produktu přidáváte své zkušenosti, lepší způsob dodání, nebo máte věrnostní systém, musíte to náležitě zmínit. Marketingová komunikace vás může obránit jako štít před těmi, kteří jsou zvyklí si o slevu říkat zcela automaticky.
Cenu smlouvají obchodníci, připravte si argumenty
Nebudu vám namlouvat, že se i tak neobjeví obchodníci, kteří budou připraveni jednat o ceně (slevě), aby získali lepší podmínky. V takovém případě je nutné mít připravené argumenty, proč vaše služba stojí tolik, kolik stojí. Pouhá argumentace vás může zachránit o několik tisíc korun, které by bez předchozí přípravy šly z ceny dolů právě díky obratnosti zkušenějšího obchodníka.
Pokud je tlak na slevu příliš vysoký a klient přislibuje dlouhodobou spolupráci, upozorněte ho na to, že dlouhodobá spolupráce vzniká až když se projeví v čase, nikoli příslibem.