
Jak zvýšit cenu, když se bojíte že neprodáte
I když je zvýšení ceny velmi delikátní tah, není rozumné se od tohoto kroku úplně distancovat. Nejen kvůli inflaci, ale také vaše konkurence a substituční produkty zdražují. Myslete také na to, že když nevyděláte dostatečné množství peněz, nebudete mít možnost poskytovat lepší servis, zaplatit lepší lidi, nakoupit lepší vybavení, atd.
Pokud zvyšujete hodnotu, můžete zvyšovat cenu
Možná jste se již setkali s odporem ke zvyšování cen ze strany svých přátel, nebo tzv. “poradců co nepodnikají”. Neposlouchejte je. Oni za vás podnikat nebudou a veškerá rizika si nesete sami (a to i riziko, že jste si neudělali dostatečnou marži a díky tomu jste každý měsíc v červených číslech.
Existuje cesta, kterou můžete svou cenu zvýšit. Je dobrá v první řadě znát cenu, kterou poskytuje konkurence, ale ani tato veličina pro nás nebude rozhodující. Stará se snad firma Apple o cenu, kterou poskytuje konkurence? Ne. Vytvořili příběh a design produktu takovým způsobem, který se velmi odlišuje od ostatních. Když se odlišíte a vytvoříte vlastní USP, které nikdo jiný nemá, stává se cenová tvorba pružnější, protože hodnota roste.
Zvyšováním hodnoty může růst cena exponenciálně
Zákazník chce nákupem u vás vydělat! To je základní pravidlo, které funguje. Mám tím na mysli “vydělání” na hodnotě, kterou mu služba/produkt přinese. Když si totiž něco kupujete, dáváte za to peníze a tuto částku porovnáváte s ostatními možnostmi, které v danou chvíli máte. Cena není vždy ten hlavní element, proč lidé nakupují. Máte tedy výraznou příležitost prezentovat výhody produktu tak, aby byl v očích vašich klientů více hodnotný a mohli jste zvýšit i jeho cenu.
Zdražují všichni, i rozvoz Pizzy
Vzpomeňte si na Fortys a jejich pizzu za 139 Kč. Od podzimu 2015 si Fortys pizzu za tyto peníze už neobjednáte. Rozvoz základní pizzy stojí nově 149 Kč.

A po spojení Fortys Pizza s Telepizza v polovině roku 2017, je tu další zdražení o 10 Kč na střední pizzu a o 20 Kč na velkou.
Jaká je cena pizzy v únoru 2019?
Blíží se 2 roky od toho, co jsem tento článek psal a jak asi víte, moje paměť je velmi dobrá. Podíval jsem se 15.02.2019 na stránky Telepizza a cena pizzy šla i po této době téměř 2 let nahoru o 20 korun. Abychom byli spravedliví, tak se průměr zvětšil o 2 centimetry. Pokud bychom provedli výpočet přímou úměrou, bylo by ke zvětšení pizzy adekvátní navýšení ceny o 10 Kč. Další desetikoruna se nám ale objevila navíc 😉 Všimněte si také rozdílné prezentace pizzy. Obrázek je pozicovaný do prostředí stolování a vypadá mnohem lépe.