Blog, Show

Jak zvýšit zisk e-shopu

Zvýšení zisku v e-shopu je velké téma. Většina si může myslet, že je to o popsání kategorií odstavečkem textu, který stejně nikdo číst nebude, nebo okopírováním popisu produktu dodaného výrobcem. Za ziskovým e-shopem vás čeká víc práce, než byste čekali, ale marketingové zákony stále platí. Odkryji vám základní marketingové principy, které možná zanedbáváte v online marketingu pro e-shop.

Jak zvýšit zisk e-shopu?

Mít eshop ještě neznamená nic. Každý si může zařídit tuto nutnou vstupenku do e-commerce.

Podle údajů Českého statistického úřadu nakoupilo alespoň jednou v eshopu:

➜ 2015 45% Čechů
➜ 2004 jen 5% Čechů
➜ Nejvíce mezi 16 – 74 lety.
➜ Obrat 80 miliard v roce 2015, meziroční nárůst e-commerce o 20%.

Co rozhoduje o koupi produktu v e-shopu?

➜ Značka (všeobecné povědomí o existenci firmy)
➜ Zboží skladem
➜ Dobrý popis produktu (SEO, vyplněné meta tagy, title tag, struktura kategorií, open graph)
➜ Důvěryhodnost eshopu
➜ Dostatečné množství pozitivních recenzí (Heuréka, Zbozi, vlastní recenze na Facebooku, v eshopu přímo u produktů)
➜ Tvář eshopu (majitel, podpořeno celebritou, maskot)
➜ Cena
➜ Pohotový zákaznický servis (chat, telefon, email, sociální sítě)
➜ SEO – kvalitně
➜ Design eshopu (přehlednost, snadno se dají najít produkty, logicky řazené menu, uživatelská přívětivost, odkazy na místech, kde je očekáváme)
➜ Nákupní košík – jednoznačně přehledné kroky
➜ Kreativní kampaně (sezonní kampaně, užitečné nástroje, cílení na místa, která předchází koupi, promo kódy)
➜ PPC kampaně zaměřené na konverzní landing page, nebo specifickou stránku produktu v eshopu.
➜ PPC kampaně zaměřené na SEO landing page.
➜ Doporučení známých (odměna za doporučení)
➜ Odborný katalog eshopů