
Landing page zvýší konverze na vašem webu!
▼
Jedná se o stránku, která se ukáže po kliknutí na reklamu (bannerovou, nebo textovou). Definice na wikipedia – landing page.
➜ Úkolem landing page je konverze. Jedná se o stránku, která má získat od návštěvníka jeho kontaktní údaje (email, mobil, jméno) za stažení nějakého materiálu, nebo přímý nákup produktu.
▼
Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
➜ http://bit.ly/ZeptejSeFilipa
Navigace na landing page
➜ Landing page nepotřebuje navigaci, protože se zaměřuje na maximalizaci efektivity k provedení konverze. Jakékoli další odklony od landing page snižují její efekt.
➜ Neprezentujte žádné odkazy na sociální sítě, žádné butony, sdílení, odkazy na více informací.
➜ Prezentujte stručně všechny informace přímo na landing page.
Design landing page by měl být také vizuální
➜ Dobrý design zvýší možnost konverze. Prezentujte vizuálně prostředí, ve kterém se váš produkt běžně používá.
➜ Pokud např. inzerujete hotel u moře, nepopisujte slunné pláže, rovnou ukažte obrázek.
➜ Prezentujte obrázkem nebo videem.
➜ Nejvýraznější prvek na stránce by měla být call-to-action. Prezentujte formulář, nebo tlačítko v úrovni viditelnosti stránky bez zascrolování.
Nadpis landing page musí přitáhnout pozornost
➜ Nadpis je velmi důležitý. Může být doplněn o podnadpis. Přemýšlejte o něm jako o nadpisech obsahu titulních stran časopisů. Tyto totiž mají přitáhnout pozornost a o to samé nám jde u landing page. Ideálně adresujte problém, nebo užitek pro cílovou skupinu.
Call-to-action – kam ji umístit
➜ Nikdy nepožadujte více informací, než je nutné k získání základních informací. Příliš složité formuláře odradí.
➜ Vždy prezentujte jen jedno call-to-action. To můžete na stránce opakovat, pokud se jedná o delší popisnou stránku, kterou je potřeba scrolovat.
Minimalizace bounce-rate
➜ Velmi úzce souvisí s bannerem, či odkazem, který je na stránku přivedl. Přivedl ty správné uživatele?
➜ Rozdělení podle účelu
Squeeze page
➜ Stránka, která nás vyzývá k registraci, abychom získali nějakou nabídku. Není zde žádný odkaz na hlavní stranu běžného webu, uživatel má možnost pouze stránku zavřít, nebo provést konverzi.
➜ Video nesmí být dlouhé.
➜ Pokud je na stránce video, 70% uživatelů nebude číst text. Ale 30% ano, proto je nutné mít text velmi relevantní a velmi účelný a také optimalizovaný pro vyhledávače.
Launch page
➜ Stránka, která upozorňuje na spuštění nějakého produktu, nebo služby. Může obsahovat odpočítávání.
➜ Vyzývá uživatele k zanechání email kontaktu, na který pak zašle informace o spuštění stránky, případně nějaký dárek.
Product page
➜ Produktová stránka (prodej ebooku, knihy, produktu, nebo služeb, či aplikací).
Členská stránka
➜ Prezentace výhod členství.
Vlastní URL nebo přímo doména
➜ Pro landing page je možné využít přímo novou doménu, nebo vytvořit tuto stránku na vaší doméně.