
Marketingové konzultace a jejich význam
Marketingové konzultace mají velký význam při následném doporučení zlepšení procesů, produktů a komunikace.
Jedná se o nejdůležitější první krok s novým klientem. Pokud se tento krok vynechá, je nevyhnutelné, že se následná práce bude zpracovávat se zavázanýma očima. Něco takového si můžeme představit u práce jídelního robota, kterému je jedno, koho obsluhuje, vždy zpracuje to stejné, nabídne to stejné.
Lidé ale mají různá očekávání, přání, nachází se v různých situacích a třeba zrovna “hezký web” není to, co jim zachrání podnikání a zajistí růst. Musí se na to chytře a relevantní nápady obvykle vznikají až po seznámení s klientem, produktem, konkurenčním prostředím, způsobem práce, lidmi a požadavky zákazníků.
Marketingová konzultace s klientem
Start marketingových kampaní a SEO strategií je tak dobrý, jak dobrá je znalost trhu, produktu, konkurence a silných stránek klienta. Proto všechny nové zakázky začínají marketingovou konzultací.
Předmět schůzky
➜ krátkodobé a dlouhodobé strategie, úvod do SEO – SWOT produktu a firmy, parametry, náklady, marže
➜ pozice na trhu, vliv konkurence, analýza konkurence
➜ online příležitosti, sociální sítě, eventy, soutěže, akce
➜ marketingové síto a fáze prodejního procesu
➜ email a video marketing, budování a udržování značky
➜ SEO strategie, publikační plán, sezonalita
➜ tvorba kreativních kampaní, přidaná hodnota (USP)
➜ autorita webu, analýza současného webu a online aktivit
cílové skupiny, lokální cílení, segmentace, zájmy, rituály
➜ cíle, analýzy, plány, nástroje, realizace, měření
➜ priorizace úkonů, proces prací, doba realizace a ROI
➜ reportování prací, doporučení co dál, měsíční služby
➜ měření výkonu SEO, sociálních sítí, sledování konkurence