
Typy obchodních setkání
➜ První schůzka s investorem.
➜ První schůzka s novým zájemcem.
➜ Schůzka se stálým klientem.
➜ Schůzka v rámci krizové situace (váš nespokojený klient, nespokojený klient jiné agentury a vaše oponentura na společném setkání vy-klient-agentura).
➜ Schůzka s dodavatelem/výrobcem/konkurentem v rámci obchodní spolupráce.
➜ Schůzka se zákazníkem konkurence.
➜ Závěrečná schůzka s předávacím protokolem (testovací scénáře).
➜ Schůzka mezi zájemcem a konkurencí (zájemce si pozve konkurenci i vás pro ucházení o zakázku).
➜ Obchodní schůzka v prodejcem a více zájemci (pronájem bytu)
Výsledek obchodního setkání
➜ Prezentace (lépe demonstrace) projektu a jeho výhod (užitných vlastností, co tím druhá strana získá, za jak dlouho, kolik to bude stát, jaký to bude mít potenciál, jaký je další plán do budoucna). Investor, může dostat prototyp na odzkoušení.
➜ Zápis ze schůzky, nebo dohoda o mlčenlivosti (NDA – Non Disclosure Agreement) je přirozeným výstupem, nikoli cílem, nebo výsledkem.
➜ Cross-selling, Up-selling
➜ Péče o vzájemný vztah vy-klient. Prezentace a reporty dosavadní práce.
Inspirace
➜ Shark Tank
➜ Elevator Pitch
➜ Den D
Způsob oslovení investora
➜ Telefonicky, e-mailem, osobně – Domluvení předmětu a termínu schůzky – Schůzka.
➜ Vyhledávání příležitostí k osobnímu kontaktu. VIP místa na sportovních utkání. Aby to nebylo směrem k investorovi jako otravná nabídka k setkání, vymyslete něco, co ho potěší (dárek, komentář k nějaké události – rozvinutí debaty).
➜ Máme prototyp hlavolamu ze dřeva a moc by nás zajímalo, jestli si s ním budete umět poradit. Myslíte, že bychom vám mohli tento prototyp darovat a v případě, že by se vám to líbilo, tak byste se nám ozval? Kontakt je přiložen v krabičce.
➜ K ničemu investora ze začátku nezavazujte! To znamená, netlačit na osobní schůzku bez dostatečného zdůraznění, co tím investor za svůj čas získá. Investor by měl umět investovat peníze a to stejné platí i pro časovou investici. Staňte se pro investora dobrou časovou investicí. Investoři jdou do projektu proto, aby se jim vyplatil. A z velké části i kvůli charizmatu a tahu na branku, který máte vy. Musíte ukázat čísla (prodeje, statistiky, průzkumy trhu, analýzy konkurencí), jinak vám ani charizma nepomůže.
Co potřebuje vědět investor?
➜ Musí být perfektně vysvětlený business model.
➜ Jak funguje produkt a jaký problém/situaci řeší?
➜ Pro koho je produkt určen a jak velká je základna budoucích zákazníků.
➜ Jakou investici požadujete a jaký podíl za ni investor dostane.
➜ K čemu se finanční investice využije, roadmap.
➜ Jaký vztah máte k produktu a jak se na něm budete podílet (vzdělání, příběh – vztah k produktu, smysl – proč to děláte).
➜ Předpověď návratnosti investice a její zajištění.
➜ Jakým způsobem lze z investice vystoupit.
➜ Další současné závazky (půjčky, další investoři, složení majitelů a podílníků).
➜ Kolik investic je v současné době v projektu, kolik vlastních prostředků bylo použito.
▼▼▼
Napište do komentářů na co jsem zapomněl a co je ještě důležité abyste si nachystali na schůzku s investorem, nebo co dalšího by mohl investor na takové úvodní schůzce požadovat.