blank

Pracovní pohovor levou zadní

Na pracovní pohovor se nestačí připravovat jen před ním. Na takovou schůzku se prakticky připravujete celý život. Váš život je již hotovým důkazem, zda se na žádanou pozici hodíte, nebo ne.

Klasické otázky na pohovoru – buďte připraveni

Zbytečně nepřeceňujte tuto obchodní schůzku, ale ani nepodceňujte přípravu na nejčastější dotazy, které na ní jistě padnou. Není nic trapnějšího, než nevědět odpověď na typické dotazy “Proč jste si vybral naši společnost”, “Co vás zaujalo na naší firmě”, “Jaké máte plány do budoucna”, “Jaká je vaše představa o výši platu”, apod.

Na pohovoru záleží na dojmu, který vytvoříte

Na pracovním pohovoru vytváříte svou vizitku. Dobře se připravte, ale nezapomeňte se chovat přirozeně a neupínejte se na to, že vám někdo něco má dávat. Častou chybou je právě očekávání, že si pro něco jdete, že máte dostat dárek v podobě pozice. Tyto myšlenky je potřeba dopředu z hlavy vyhnat. Vy jste totiž to, co cílová firma chce ve svém týmu – vy jste hodnota, kterou si chtějí nakoupit. Oni by se měli také snažit vás přesvědčit.

Pohovory v praxi a moje zkušenosti

V tomto videu vám řeknu, jak se nenechat odrbat nízkým nástupním platem, jak být na pohovoru vnitřně vyrovnaný a uvedu praktické příklady z vybraných pohovorů, na kterých jsem byl.

blank

USP – Unique Selling Proposition + velký rozbor claimů

Jak vytvořit unikátní prodejní výhodu nad konkurencí a jak ji prezentovat? V tomto díle vám vysvětlím význam USP a rozdíl mezi Tagline a Claim.

Konkurenční výhodu můžete získat i pouhým zmíněním správného sloganu, který upevní a posílí prezenci vašeho podnikání. Obratná slova (texty) jsou v tomto pojetí tou nejsilnější zbraní pro vytvoření kvalitního USP. Každá prodejní výhoda, nebo vlastnost produktu, na který v claimu upozorňujete, by měla být pravdivá, ale může zde být použito podobenství nebo nadsázka. Např. Redbull – vám dává křídla.

Vysvětlím vám, jaký je rozdíl mezi Tagline a Claim. Kdy se používají a také udělám velký rozbor Claimů nejznámějších značek.

Kdy si ve svém podnikání sami vytvoříte chytlavý Claim, který bude dobře mapovat váš produkt, můžete se tím odlišit od konkurence a současně svým zákazníků tzv. “vlézt do hlavy”. Při nákupním rozhodování pro ně můžete působit jako důvěryhodnější, známější, nebo i lepší dodavatel.

blank

Jak vyřešit slevy

Jak vyřešit slevy a přežít v podnikání? Sledujte díl nakopaný rady co dělat v případě, že po vás chce klient slevu.

Chtějí slevu? Možná to způsobuje vaše prezentace

Prezentujete svou práci tak, že si klienti říkají o slevu pokaždé? Chybu hledejte ve špatné profilaci své služby. Možná už hned na začátku dáváte příležitost si o slevu říct, právě tím, že jste zapomněli zdůraznit fakta o kvalitě vaší služby.

Musíte se odlišit od konkurence

Pokud nabízíte stejný produkt jako konkurence a poskytujete rychlejší, nebo lepší servis, nebo k produktu přidáváte své zkušenosti, lepší způsob dodání, nebo máte věrnostní systém, musíte to náležitě zmínit. Marketingová komunikace vás může obránit jako štít před těmi, kteří jsou zvyklí si o slevu říkat zcela automaticky.

Cenu smlouvají obchodníci, připravte si argumenty

Nebudu vám namlouvat, že se i tak neobjeví obchodníci, kteří budou připraveni jednat o ceně (slevě), aby získali lepší podmínky. V takovém případě je nutné mít připravené argumenty, proč vaše služba stojí tolik, kolik stojí. Pouhá argumentace vás může zachránit o několik tisíc korun, které by bez předchozí přípravy šly z ceny dolů právě díky obratnosti zkušenějšího obchodníka.

Pokud je tlak na slevu příliš vysoký a klient přislibuje dlouhodobou spolupráci, upozorněte ho na to, že dlouhodobá spolupráce vzniká až když se projeví v čase, nikoli příslibem.

blank

Koučink a mentoring

Znáte rozdíl mezi koučinkem a mentoringem? A co třeba význam slova terapie, nebo konzultace? V tomto dílu vám v tom udělám jasno.

V tomto díle odpovím na otázky: “Co je to mentoring?” a “Co je to koučink?” Přestože, se může zdát rozdíl patrný, už jsem se setkal s tím, že lidé přirovnávají koučování k tzv. “terapii”. To je ale chybné srovnání (ve videu řeknu více). Dále se dělá podobné chybné přirovnání u mentoringu, kde si někteří zaměňují tuto činnost s prací konzultanta “konzultací”. To je také špatné přirovnání. Ve videu vysvětlím na příkladech kdo je kouč, mentor, terapeut a konzultant.

Koučování (koučink) je proces, podporující hledání individuálních řešení a rozvoj člověka v jím zvolené oblasti. Kouč není trenér ani poradce, ale hledá řešení společně s klientem. Termín pochází z anglického slovesa coach (trénovat, vést). Pochopení podstaty koučování ulehčuje i metafora koče (v angl. coach) nebo dostavníku – jako prostředku, pomáhajícího dostat se důležité osobě pohodlným způsobem z místa, kde právě je, na místo, kde chce být.

Mentoring je profesionální vztah dvou osob, kdy mentor předává své zkušenosti a znalosti menteemu (mentorovanému). Mentor tak působí jako průvodce v určité oblasti či tématu a pomáhá menteemu nalézt správný směr či řešení. Předávání znalostí a dovedností probíhá zpravidla v přirozeném prostředí např. na pracovišti.

blank

10 pravidel úspěchu

Pravidla úspěchu jsou ve své podstatě jen vodítka, u kterých se můžete inspirovat. Já osobně si myslím, že tyto pravidla jsou nejdůležitější a budou mít největší dopad na váš úspěch. Dal jsem dohromady pár skvělých pravidel, které mohou být klíčovými myšlenkami a cestami k vašemu úspěchu. Nejlépe je využijete tak, když se jimi budete řídit už DNES.


John C. Maxwell (expert na leadership), řekl na jedné konferenci: “Úspěch je v první řadě vědomí smyslu života. V životě jsou dva nejlepší dny. Den kdy se narodíte a den, kdy zjistíte proč.

blank


Úspěšný člověk se od neúspěšného člověka liší tím, jak přemýšlí. Jakým způsobem zpracovává myšlenky v hlavě. Jak odhodlaně je schopný si jít za svým cílem a jak silná je touha vzít odpovědnost za své štěstí do svých rukou.


Obsah:

➜ 0:17 – Ostrov Někdy
➜ 1:22 – Učte se od expertů
➜ 3:44 – Zvol si svůj cíl
➜ 5:01 – Naplánujte si čas
➜ 6:14 – Strukturuj cíle jako otázky
➜ 7:37 – Mysli jako milionář
➜ 8:57 – Nevzdávej to
➜ 10:06 – Buďte příkladem
➜ 11:03 – Vytvořte si dobré zvyky
➜ 12:08 – Napoprvé to nebude dokonalé

blank

Menu na firemním webu

Menu je vaší výkladní skříní pro návštěvníky. Podle toho, jak dobré menu připravíte, zlepšíte, nebo zhoršíte uživatelskou zkušenost s použitelností webu.

Vyzkoušejte nový MenuTool, který vám usnadní práci s vytvářením responzivního menu!

V tomto dílu proberu všechny hlavní stránky, které by neměly ve vašem menu chybět. Detailně rozebereme obsahy jednotlivých stránek a zda je umístit do primárního, nebo sekundárního menu.

Závěrem probereme obchodní podmínky a nařízení EU o použití osobních údajů z cookies.