blank

Networking – ani netvor, ani king

Networking – obchodní snídaně

Networking, tzv. obchodní snídaně a moje první zkušenost. Popíšu vám, co jsem provedl za kousek na své první obchodní snídani a jak jsem si tam získal všechny.

Osobní prezentace při první schůzce je jedním z nejdůležitějších momentů. Na networkingu tento první dojem uděláte hned na desítky lidí. Jak to udělat správně a jak navázat vztahy správně? Dávejte jako první!

Věřte mi, že na networking setkání se většina připravuje prodat sami sebe, prodat svůj produkt, chtějí vydělat. Chtějí aby jim networking snídaně přinesla zakázky.

Networking je ve skutečnosti seznámení se zajímavými lidmi

Představte si sami sebe, když vám někdo něco nabízí. Něco, co zrovna nevyhledáváte. Asi to bude dobrá služba, ale prostě v té první chvíli jdete do defenzivy a s úsměvem odmítáte cokoli vám někdo nabízí. Nechcete kupovat.

V osobní prezentaci jde o to stejné. Pokud budete mluvit jen o sobě, o tom co děláte, o tom co prodáváte, lidé to znudí. Budou se vám chtít vyhnout, protože se s nimi bavíte jako netvor. Někdo, kdo z nich chce vysát životní energii a udusat je ke koupi svého produktu.

Nemluvte jen o sobě

Co to obrátit a místo toho zaměření na sebe, zaměřit se na ty ostatní? Stejně jako KING má své království a chce mít přehled, zajímá se o ostatní, diskutuje s nimi a zajímá se o jejich potřeby. To je ten pravý způsob, jak navázat první konverzaci. Vyhněte se ale povrchním otázkám, které vás ve skutečnosti vůbec nezajímají.

Ani netvor, ani king

Ani netvor ani king? Ani jako king byste neměli zapomenout vhodně vsunout to, čím se zabýváte a jak byste mohli konkrétně obohatit osobu se kterou mluvíte, sami uvidíte, zda se konverzace rozvede. Jestli ne, zaměřte se zpátky na diskuzi, ve které se cítíte ok, ale vyhněte se přehnané prezentaci své služby.

Celý příběh o mé networkingové snídani včetně podcastu, která pak na to udělal Tim Francis ve svém pořadu na iTunes.

Máte vlastní networkingový příběh? Napište do komentářů.

blank

3 psychologické taktiky pro získání důvěryhodnosti

3 psychologické taktiky pro získání okamžité důvěryhodnosti

Už se vám stalo, že jste prezentovali svoje služby nebo svou práci bez velkého úspěchu? Lidé zkrátka nechtěli uvěřit, že mluvíte pravdu? Zní vaše proslovy příliš prvoplánově, že chcete prodat? Existují 3 úvodní taktiky, jak podpořit důvěryhodnost svých tvrzení i v případě, že vás lidé vidí poprvé v životě.


1. Taktika – argumentujte proti svému produktu. Většina marketingových claimů, nápisů, reklam, vychvaluje prodávaný produkt. V přehnané verzi toho mistrně dosáhl známý Horst Fuchs. Ale co když nejste tak důvtipný jako Horst?

Žádný produkt není pro všechny a proto je dobré zjistit, komu by se váš produkt nemusel hodit a tuto skupinu ze začátku své prezentace zmínit.


2. Taktika – lidi milují přesná čísla. Mnohem lépe funguje konkrétní číslo, než zaokrouhlené, nebo orientační hodnota (je to něco kolem …).


3. Taktika – podpořte svá tvrzení odbornými studiemi. Není nic lepšího, než svůj vlastní názor podpořit výzkumem autorit, vědců a ověřených statistických portálů.

blank

Marketingové konzultace

Marketingové konzultace a jejich význam

Marketingové konzultace mají velký význam při následném doporučení zlepšení procesů, produktů a komunikace.

Jedná se o nejdůležitější první krok s novým klientem. Pokud se tento krok vynechá, je nevyhnutelné, že se následná práce bude zpracovávat se zavázanýma očima. Něco takového si můžeme představit u práce jídelního robota, kterému je jedno, koho obsluhuje, vždy zpracuje to stejné, nabídne to stejné.

Lidé ale mají různá očekávání, přání, nachází se v různých situacích a třeba zrovna “hezký web” není to, co jim zachrání podnikání a zajistí růst. Musí se na to chytře a relevantní nápady obvykle vznikají až po seznámení s klientem, produktem, konkurenčním prostředím, způsobem práce, lidmi a požadavky zákazníků.

Marketingová konzultace s klientem

Start marketingových kampaní a SEO strategií je tak dobrý, jak dobrá je znalost trhu, produktu, konkurence a silných stránek klienta. Proto všechny nové zakázky začínají marketingovou konzultací.

jiny-uhel-pohledu

Předmět schůzky

➜ krátkodobé a dlouhodobé strategie, úvod do SEO – SWOT produktu a firmy, parametry, náklady, marže

➜ pozice na trhu, vliv konkurence, analýza konkurence

➜ online příležitosti, sociální sítě, eventy, soutěže, akce

➜ marketingové síto a fáze prodejního procesu

➜ email a video marketing, budování a udržování značky

➜ SEO strategie, publikační plán, sezonalita

➜ tvorba kreativních kampaní, přidaná hodnota (USP)

➜ autorita webu, analýza současného webu a online aktivit
cílové skupiny, lokální cílení, segmentace, zájmy, rituály

➜ cíle, analýzy, plány, nástroje, realizace, měření

➜ priorizace úkonů, proces prací, doba realizace a ROI

➜ reportování prací, doporučení co dál, měsíční služby

➜ měření výkonu SEO, sociálních sítí, sledování konkurence

neni-o-vas

blank

Jak zvýšit cenu

Jak zvýšit cenu, když se bojíte že neprodáte

I když je zvýšení ceny velmi delikátní tah, není rozumné se od tohoto kroku úplně distancovat. Nejen kvůli inflaci, ale také vaše konkurence a substituční produkty zdražují. Myslete také na to, že když nevyděláte dostatečné množství peněz, nebudete mít možnost poskytovat lepší servis, zaplatit lepší lidi, nakoupit lepší vybavení, atd.

Pokud zvyšujete hodnotu, můžete zvyšovat cenu

cena

Možná jste se již setkali s odporem ke zvyšování cen ze strany svých přátel, nebo tzv. “poradců co nepodnikají”. Neposlouchejte je. Oni za vás podnikat nebudou a veškerá rizika si nesete sami (a to i riziko, že jste si neudělali dostatečnou marži a díky tomu jste každý měsíc v červených číslech.

Existuje cesta, kterou můžete svou cenu zvýšit. Je dobrá v první řadě znát cenu, kterou poskytuje konkurence, ale ani tato veličina pro nás nebude rozhodující. Stará se snad firma Apple o cenu, kterou poskytuje konkurence? Ne. Vytvořili příběh a design produktu takovým způsobem, který se velmi odlišuje od ostatních. Když se odlišíte a vytvoříte vlastní USP, které nikdo jiný nemá, stává se cenová tvorba pružnější, protože hodnota roste.

Zvyšováním hodnoty může růst cena exponenciálně

cena2

Zákazník chce nákupem u vás vydělat! To je základní pravidlo, které funguje. Mám tím na mysli “vydělání” na hodnotě, kterou mu služba/produkt přinese. Když si totiž něco kupujete, dáváte za to peníze a tuto částku porovnáváte s ostatními možnostmi, které v danou chvíli máte. Cena není vždy ten hlavní element, proč lidé nakupují. Máte tedy výraznou příležitost prezentovat výhody produktu tak, aby byl v očích vašich klientů více hodnotný a mohli jste zvýšit i jeho cenu.

Zdražují všichni, i rozvoz Pizzy

Vzpomeňte si na Fortys a jejich pizzu za 139 Kč. Od podzimu 2015 si Fortys pizzu za tyto peníze už neobjednáte. Rozvoz základní pizzy stojí nově 149 Kč.

forty-pizza-149
Screen webu http://www.fortys-pizza.cz/menu/pizza/ z 26. 6. 2016

A po spojení Fortys Pizza s Telepizza v polovině roku 2017, je tu další zdražení o 10 Kč na střední pizzu a o 20 Kč na velkou.

blank

Jaká je cena pizzy v únoru 2019?

Blíží se 2 roky od toho, co jsem tento článek psal a jak asi víte, moje paměť je velmi dobrá. Podíval jsem se 15.02.2019 na stránky Telepizza a cena pizzy šla i po této době téměř 2 let nahoru o 20 korun. Abychom byli spravedliví, tak se průměr zvětšil o 2 centimetry. Pokud bychom provedli výpočet přímou úměrou, bylo by ke zvětšení pizzy adekvátní navýšení ceny o 10 Kč. Další desetikoruna se nám ale objevila navíc 😉 Všimněte si také rozdílné prezentace pizzy. Obrázek je pozicovaný do prostředí stolování a vypadá mnohem lépe.

Pizza šunka a žampiony od Telepizza Brno

blank

Mystery shopping

Mystery shopping zlepší vaše podnikání

Mystery shopping se v ČR používá také a divili byste se jak často.

Výraz Mystery shopping, nebo tzv. Mystery shoppers je také počeštěn jako falešné nakupování, nebo falešný zákazník.

Tato metoda testování v praxi (nejčastěji testování fungování procesů a lidí přímo na prodejně, nebo po telefonu) pomáhá dostat odpověď na zásadní otázky slabých míst prodejů a výkonu jednotlivých obchodníků. Také se dozvíte, zda lze vaši službu snadno vyhledat, nakoupit a zda existuje srozumitelná komunikace na webu, ale i při kontaktu s prodejcem.

Pomocí Mystery shoppingu můžete prozkoumat i svou konkurenci. Díky tomu získáte důležité argumenty např. do svých marketingových kampaní, nebo pro lepší orientaci na trhu a při plánování strategie.

Mystery shopping se provádí vyškolenými “falešnými zákazníky”, které můžete organizovat svépomocí, nebo si tuto službu objednat od specializované agentury. V praxi se pak provádí předem zvolené scénáře nákupů, nebo komunikace a po ukončení mystery shoppingu se nasbírané dojmy a zjištění prezentují formou doporučení.

Mystery shopping není metoda jak nachytat vaše zaměstnance, ale jak kontinuálně zlepšovat zákaznický dojem, odstranit slabá místa, připravit pro zaměstnance konkrétní školení, nebo zlepšit chápání produktu a jeho prezentaci.

Mystery shopping se provádí také online, např. v eshopu, kde se také testovaná skupina drží předem daného scénáře.

blank

Firemní blog

Firemní blog může být silnou zbraní v propagaci

Mnoho firem píše svůj blog jen o sobě a výsledkem jejich upřímného snažení není nic jiného než velmi slabá čtenost.

Aby byl firemní blog atraktivní a návštěvníci si jej rádi četli, musíte psát užitečné články, které jim pomůžou, inspirují je, nebo je pobaví. Když budete na koktejl párty a budete mluvit jen o sobě, také se s vámi nikdo nebude chtít bavit. Není to o vás, je to o čtenářích.

S reklamou na firemním blogu opatrně. Rozhodně není vhodné blog zaplnit mnoha odkazy na vaše produkty. Snažte se zachovat čistý styl a reklamu provádět naplánovanými kampaněmi.

Budujte si svou základnu čtenářů a komunikujte s nimi.

Pište o tématech, která zajímají vaši cílovou skupinu.

Vyhněte se kanibalizaci klíčových frází, na které cílíte na hlavním webu.

Ukázky firemních blogů

http://blog.silawebu.cz/

http://blog.uklidfackova.cz/