blank

Sociální sítě v ČR 2016

Sociální sítě v ČR lákají živnostníky a střední firmy. Velké korporáty jakoby se jich báli. Ukážu vám aktuální statistiky pro rok 2016, které sociální sítě Češi nejvíce využívají a proč.

Sociální sítě v ČR 2016

Jak už můžete předvídat, první sociální sítí bude Facebook a za ní hned druhý největší vyhledávač v ČR, kterým není nikdo jiný než YouTube.

Facebook

Osobní profil, Facebook stránky a Facebook skupiny.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 250 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 90 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 270 000. Z toho je:

➜ 85% lajků,
➜ 11% sdílení,
➜ 4% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 70%.

Top značka na Facebooku je Lidl Česká republika. Doba odepsání je v průměru 2 hodiny. Odepisují na 98% zpráv. Podle míry interakcí je to Fitness.cz & Kettler.

Tesco CZ je nejrychleji rostoucí Facebook stránka v ČR – mají o 10 000 fanoušků za měsíc navíc.

Podle množství interakcí v průměru na příspěvek vede Facebook stránka 5 Gum CZ & SK.

Facebook vydělává na inzerci.

YouTube

Uživatelský účet a propojení s Google Plus.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 22 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 8 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 1 300.

YouTube vydělává na inzerci.

LinkedIn

Osobní prezentace a firemní profil (LinkedIn Company Pages).

➜ 62% muži, 38% ženy v ČR.
➜ 58% muži, 42% ženy celosvětově.

LinkedIn vydělává na inzerci, je možné si koupit přístup k datům.

Twitter

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 18 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 32 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 311. Z toho je:

➜ 77% lajků,
➜ 15% retweets,
➜ 8% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 17%.

Twitter vydělává na inzerci.

Google+

Propojení do Google maps. Možnost ověření firmy (zaslání kódu poštou).


14:26 – Instagram
Facebooku koupil Instagram a začlenil jej do Facebook inzerce.

Snapchat

Vydělává na inzerci velkých značek v sekci „Discover“. Facebook chtěl v roce 2014 koupit Snapchat za 3 biliony dolarů – neúspěšně.

Pinterest

Vydělává na inzerci. Největší konkurent Google Adwords v prostředí ecommerce v US a UK. V ČR není zatím placená inzerce pinů k dispozici.

Nejlepší vyhledávač obrázků, videí, a inspirace na světě.

Soundcloud

Sdílení hudby, propagace obsahu – není dostupné v naší zemi.
Možnost provozování podcastu, audio pořadu, nahrát záznam z rozhovorů.

Slideshare

Možnost získání extra návštěvnosti z prezentovaných materiálů na přednáškách, upload prezentací v PowerPoint, nebo PDF. Na sociální sítě v ČR, Slideshare vábí hlavně přednášející a tak zde objevíte spoustu slajdů z různých konferencí.

Můžete přitáhnout pozornost zajímavou prezentací a vyzvat uživatele k návštěvě webu, nebo k jiné další akci – přímo z klikatelné části prezentace.

Foursquare

Uživatelský profil Vs. Firemní placený profil.

Je to lokální vyhledávač, ve kterém můžete vyhledat místa, která vás zajímají a získat na ně reference v podobě komentářů nebo fotografií. Nejsilnější je jejich mobilní aplikace, kterou využívá většina uživatelů. Nejčastěji se jedná o hodnocení restaurací, u kterých mohou návštěvníci publikovat fotografie servírovaných jídel přímo v místě provozovny. Dobrá restaurace si může polepšit a špatné o to více pohoršit.

➜ Funkce check-in.

Behance

Možnost vyhledat designery a umělce, prezentovat svou práci. Propojit se a komentovat projekty. Možnost získání zpětné vazby od profesionálních designerů.

Behance rozesílá automaticky email lidem, kteří vás sledují. Prvních 24 hodin po zveřejnění projektu je důležitých pro získání viditelnosti.


Líbí se ti moje marketingová show na téma sociální sítě v ČR? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

 

doménové jméno

Doménové jméno

Z čeho se skládá doména

Doména se skládá z názvu (např. cesky-hosting) a koncovky (např cz). Hovoří-li se o doménách, obecně se myslí domény 2. řádu. Řády se oddělují vždy tečkou – koncovka .cz je doména 1. řádu (tzv. Top Level Doména – zkráceně TLD), example.cz je doména 2. řádu (tzn. doména), blog.example.cz je doména 3. řádu (té se říká subdoména) atd.

Domény 1. řádu (TLD) jsou vytvářeny a přidelovány na základně rozhodnutí mezinárodních institucí. Domény 2. řádu se registrují prostřednictvím určených registrátorů či správců dané TLD. Domény dalších řádů se pak vytvářejí k zaregistrovaným doménám 2. řádu.

Tipy na volbu doménového jména

➜ Snažte se, aby doména obsahovala přímo jméno Vašeho produktu (např. www.cesky-hosting.cz), firmy nebo jiný název, kterým se prezentujete – usnadníte tím zapamatování nebo možnost odhadnutí názvu domény zákazníkem. V mém případě to je zsf.cz

➜ Udělejte brainstorming 5 nejčastějších klíčových slov.

➜ Kratší jméno domény je lepší.

➜ Vyhněte se možnosti záměny s jinou již existující doménou, vyberte unikátní jméno.

➜ U víceslovných názvů domén použijte pomlčky, ale jen pokud je to nezbytné. Pomlčky zbytečně zdržují při psaní doménového jména.

➜ Snažte se vyvarovat číslicím v doméně, to také zdržuje, vyhněte se q, z, x, c, p.

➜ Pamatujte, že jméno domény budete v mnoha případech také vyslovovat, proto se pokuste vyhnout těžko vyslovitelným a cizojazyčným názvům (foneticky to musí být ok)

Jakou vybrat koncovku domény?

Koncovka domény, též top level doména (TLD), ukončuje jméno domény. Název domény a koncovka jsou nerozlučné a název bez koncovky nemá význam.

Vybírat můžete z desítek různých koncovek, z nichž všechny nejpoužívanější máme v nabídce. Nejobvyklejší doména v ČR je naše národní doména .cz. K dispozici jsou samozřejmě koncovky i dalších zemí, např. sk (Slovensko), us (Spojené státy), at (Rakousko), de (Německo).

Existují také nadnárodní domény (tzv. GTLD – Generic Top Level Domain), které nespadají pod žádný stát. Typicky com (commercial), net (network), org (organisation), gov (goverment) atd. Ceny domén a pravidla registrace se mohou pod různými koncovkami výrazně lišit.

Tipy pro výběr koncovky

➜ Každá koncovka má vlastní cenu.

➜ Pro české prostředí je nejvhodnější koncovka .cz

➜ Koncovky mohou mít pozitivní i negativní vliv na vyhledávače a katalogy. Např. některé české vyhledávače a katalogy neindexují jiné než .cz koncovky, naopak zahraniční katalog může upřednostnit zahraniční koncovku.

➜ Pro zahraniční weby se vyplatí nadnárodní koncovka nebo koncovka .eu

➜ Respektujte národnost cílových návštěvníků – plánujete-li web pro Německo – můžete si zaregistrovat doménu .de a další, přestože nejste z Německa. Národní doména působí více důvěryhodně pro její obyvatele a také se snadněji zapamatuje (nedojde k záměně, když budou k vašemu názvu domény automaticky psát koncovku národní domény).

➜ Dívejte se po variantách vybraného názvu také v ostatních koncovkách, abyste zabránili případnému parazitování nebo zneužívání Vaší domény v budoucnu


Jak zjistit že je .cz doména volná? https://www.nic.cz


Jak odhalit majitele zahraniční domény? https://www.whois.net


Jak je to s cenami domén?


Hrají roli velká a malá písmena?


Autorita domény Vs. nákup domény s pomlčkou a bez pomlčky

blank

Landing page přitáhne konverze

Landing page zvýší konverze na vašem webu!


Jedná se o stránku, která se ukáže po kliknutí na reklamu (bannerovou, nebo textovou). Definice na wikipedia – landing page.

➜ Úkolem landing page je konverze. Jedná se o stránku, která má získat od návštěvníka jeho kontaktní údaje (email, mobil, jméno) za stažení nějakého materiálu, nebo přímý nákup produktu.


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Navigace na landing page

➜ Landing page nepotřebuje navigaci, protože se zaměřuje na maximalizaci efektivity k provedení konverze. Jakékoli další odklony od landing page snižují její efekt.

➜ Neprezentujte žádné odkazy na sociální sítě, žádné butony, sdílení, odkazy na více informací.

➜ Prezentujte stručně všechny informace přímo na landing page.

Design landing page by měl být také vizuální

➜ Dobrý design zvýší možnost konverze. Prezentujte vizuálně prostředí, ve kterém se váš produkt běžně používá.

➜ Pokud např. inzerujete hotel u moře, nepopisujte slunné pláže, rovnou ukažte obrázek.

➜ Prezentujte obrázkem nebo videem.

➜ Nejvýraznější prvek na stránce by měla být call-to-action. Prezentujte formulář, nebo tlačítko v úrovni viditelnosti stránky bez zascrolování.

Nadpis landing page musí přitáhnout pozornost

➜ Nadpis je velmi důležitý. Může být doplněn o podnadpis. Přemýšlejte o něm jako o nadpisech obsahu titulních stran časopisů. Tyto totiž mají přitáhnout pozornost a o to samé nám jde u landing page. Ideálně adresujte problém, nebo užitek pro cílovou skupinu.

Call-to-action – kam ji umístit

➜ Nikdy nepožadujte více informací, než je nutné k získání základních informací. Příliš složité formuláře odradí.

➜ Vždy prezentujte jen jedno call-to-action. To můžete na stránce opakovat, pokud se jedná o delší popisnou stránku, kterou je potřeba scrolovat.

Minimalizace bounce-rate

➜ Velmi úzce souvisí s bannerem, či odkazem, který je na stránku přivedl. Přivedl ty správné uživatele?

➜ Rozdělení podle účelu

Squeeze page

➜ Stránka, která nás vyzývá k registraci, abychom získali nějakou nabídku. Není zde žádný odkaz na hlavní stranu běžného webu, uživatel má možnost pouze stránku zavřít, nebo provést konverzi.

➜ Video nesmí být dlouhé.

➜ Pokud je na stránce video, 70% uživatelů nebude číst text. Ale 30% ano, proto je nutné mít text velmi relevantní a velmi účelný a také optimalizovaný pro vyhledávače.

Launch page

➜ Stránka, která upozorňuje na spuštění nějakého produktu, nebo služby. Může obsahovat odpočítávání.

➜ Vyzývá uživatele k zanechání email kontaktu, na který pak zašle informace o spuštění stránky, případně nějaký dárek.

Product page

➜ Produktová stránka (prodej ebooku, knihy, produktu, nebo služeb, či aplikací).

Členská stránka

➜ Prezentace výhod členství.

Vlastní URL nebo přímo doména

➜ Pro landing page je možné využít přímo novou doménu, nebo vytvořit tuto stránku na vaší doméně.

blank

Marketingový trychtýř

Marketingový trychtýř


marketingový trychtýř je pokračováním minulého dílu na téma: stádia nákupního procesu. V dnešním dílu popíšu vytvoření obsahu, který tento trychtýř nutně potřebujete.


Marketingový trychtýř má několik úrovní a my budeme muset vytvořit obsah pro každou z nich.

marketingový trychtýř
Marketingový trychtýř


Stádia v prodejním procesu

➜ 2:45 – Povědomí – reklama, SEO kampaně
➜ 6:35 – Zvážení – faktory důvěryhodnosti, komunikace s potenciálními zákazníky
➜ 8:55 – Rozhodnutí – obchodní prezentace, přímá nabídka, výzva k nákupu


V marketingovém trychtýři chybí první a poslední stádia nákupního procesu, to z důvodu, že každá firma by měla mít plán pro reklamní kampaně a po prodejní udržování kontaktu.


V každém stádiu marketingového trychtýře si budete muset odpovědět na tyto otázky:

➜ Jakým způsobem mě zákazníci v tomto stádiu naleznou?
➜ Jaký druh informací jim mohu nabídnout, aby se posunuli do dalšího stádia?
➜ Jakým způsobem zjistím, že se posunuli z jednoho stádia do druhého?


1. Hledání informací


Jak mě zákazníci v tomto stádiu naleznou?

➜ Google Adwords s landing page.
➜ Blog s tématem, které se vztahuje k zájmům cílové skupiny.
➜ Optimalizace webové stránky na klíčové výrazy.
➜ Prezentace způsobu použití služeb a produktů na sociálních sítích.


Jaký druh informací v tomto kroku zákazníci potřebují?

➜ Obsah, který popisuje parametry zboží, nebo služby.
➜ Jak se vyhnout padělkům výrobku, jak je poznat.
➜ Prezentace zákulisní prezentace společnosti – unikátní výhody, otevřený přístup.


Jakým způsobem zjistím, že se posunuli z jednoho stádia do druhého?

➜ Zažádají si o online katalog, nebo online video, s prezentací.
➜ Vyžádají si o nabídku emailem, nebo telefonicky.
➜ Mohou také zjišťovat informace přímo na prodejně.


2. Hodnocení alternativ


Jak mě zákazníci v tomto stádiu naleznou?

➜ Většinou tak, že jsme se kvalifikovali do výběru dle odpovídajících kritérií, které je zákazník ochoten akceptovat, ale soutěžíme v tomto stádiu s konkurencí.
➜ Příležitostí je vyhledávat články nebo fóra, kde se lidé baví o značkách vaší konkurence a tyto místa komentovat a zmínit i svou vlastní značku.


Jaký druh informací v tomto kroku zákazníci potřebují?

➜ USP – co nás odlišuje od konkurence?
➜ Jak jsou stálí zákazníci spokojeni s naší službou?
➜ Vlastní odborné studie, díky kterým se vaše společnost v povědomí umístí do role autority v tomto odvětví. Lze využít i jako dokument ke stažení za vložení emailu.


Jakým způsobem zjistím, že se posunuli z jednoho stádia do druhého?

➜ V případě eshopu mohu sledovat, které objednávky nebyli dokončeny a dále navázat komunikaci.


3. Nákupní rozhodnutí

➜ Rizika spojená s nepřehledným nákupním procesem.
➜ Zákazník může být ovlivněn emocemi a na poslední chvíli se rozhodnout nekoupit.
➜ Prezentace USP a faktory důvěryhodnosti nám pomohou, aby zákazník vydržel a nakoupil.

blank

Stádia nákupního procesu

Problém, nebo potřeba? Ani jedno

➜ Lidé nenakupují, protože by něco potřebovali, nebo chtěli. Nakupují, protože mají z něčeho strach, nebo je pro něco zachvátila vášeň.

➜ Přijde zima a lidé si jdou koupit zimní bundu. Né protože by ji potřebovali, ale protože mají strach ze zimy. Fear business.

➜ Lidé nakupují kvůli vyššímu principu, vášni nebo osobnímu přesvědčení.

➜ Aby se mohl prodej uskutečnit, musí se v našem budoucím zákazníkovi pohnout první impuls k akci. Ten mu můžeme podsunout i my, reklamou.

➜ Např. „Připravte se na zimu a zakupte si do 25. listopadu naše prošívané bundy ve slevě 25%!“


Líbí se ti moje marketingová show? Odebírej moje videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Vyhledávání informací

Po vyvolání prvního nákupního impulzu se spustí trigger pro vyhledávání více informací.

➜ Čtení online recenzí
➜ Doporučení přátel na facebooku
➜ Sledování odborných časopisů, publikací
➜ Návštěva odborných seminářů, kurzů
➜ Návštěva veletrhů, prezentačních show-roomů, obchodů
➜ Prohledávání výsledků na klíčová slova ve vyhledávačích

➜ V tomto kroku je pro vás největší příležitostí nabídnout užitečný obsah.

Hodnocení alternativ

➜ Po nasbírání dostatečného množství informací se začnou jednotlivé alternativy hodnotit dle srovnávacích kritérií. Co je pro danou cílovou skupinou priorita, nemusí být stejný srovnávací prvek pro jinou cílovou skupinu.

➜ Např. student si zimní bundu bude vybírat do města, na běžné nošení a bude zde důraz na cenu. Na rozdíl od profesionálního horolezce, který vybírá bundu do extrémních podmínek a rád si za kvalitu zaplatí.
V tomto kroku je největší výzvou správně prezentovat USP a dát najevo, v čem se od konkurence lišíte, v čem jste lepší.

Nákupní rozhodnutí

➜ Za normálních okolností dochází k nákupu. Zde se už zákazník rozhodl nakoupit u nás. I tak, to ještě není výhra a tento moment je velmi delikátní a citlivý, pokud je nějaká slabina v designu naší služby. Prodavačka se nebude usmívat, na prodejně bude chaoz, klient se na poslední chvíli dozví věci, které neočekával (cena se zvýší, dodání bude příliš dlouhé, zboží nebude na skladě, služba nebude taková, jakou ji očekával z reklamy).

➜ V tomto kroku je největší riziko odvrácení od nákupu blízkou osobou našeho zákazníka. Lidé dávají na doporučení od lidí, které znají.

Největší výzvou je vybavit svého zákazníka takovými argumenty, aby odolal skepticismu svých nejbližších přátel a rodiny.

Chování po nákupu

➜ Po uskutečnění nákupu následuje obvykle zklamání. Přemítáme, zda jsme nemohli vynaložené peníze investovat lépe. Objeví se najednou nějaké jiné nabídky (inovace, slevy, alternativy).

➜ Největší výzvou je v tomto kroku udržet s klientem kontakt. Něčím mu být prospěšný i po zakoupení vašeho produktu. Získal např. členství? Nějaké další výhody? Je tzv. v klubu? Věnujete se mu se stejnou péčí i po nákupu?

➜ Nesmí se stát, že začnete po prodeji upřednostňovat nové zákazníky. Vaši stálí zákazníci jsou vždycky důležitější, tak jim vždy věnujte maximální pozornost.

blank

Jak získat peníze za svou práci

Co dělat když klient nezaplatí? V této chvíli se toho dá dělat už jen málo. Vnímání (percepce) je v podnikání všechno. Ukážu vám, jak si pojistit, abyste dostali za svou práci zaplaceno.


Spousta z vás se bojí si říct o peníze předem a pak se dostáváte do problémů s neplatícími klienty.


Líbí se ti můj pořad? Podpoř mě odběrem!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Řekněte si vždy o peníze dopředu

➜ Můžete naučit své klienty, jak se k Vám chovat. Zda budou váš business brát vážně, se odvíjí od toho, zda vy působíte na své okolí tímto stylem. V jakém stavu je Váš web? Odráží dojem, že se o své podnikání staráte, že jste takový profesionál, za které se považujete a kterým jistě jste?

➜ Učíme ostatní, jak se k nám mají chovat. Dr Phil

➜ Berte v úvahu, že lidé, kteří vás neznají, vás budou hodnotit podle toho, co slyší a vidí a vnímají z vaší prezentace. Dokonce i tón hlasu v telefonu hraje výraznou roli.

Nedůvěra, nebo výmluvy?

➜ Vyhněte se myšlenkám, že platba předem je neslušná

➜ Pokud vás někdo vyzve k odběru vaší služby emailem, např. v případě konzultace, napište své ceny a volné termíny a napište to takto:
Pro objednání konzultace, klikněte na link níže. Jakmile provedete objednávku, zorganizuje konzultaci.

➜ Pokud jste dotázáni na službu telefonem, reagujte takto:
Skvělé, velmi rád vám pomohu s vaší situací. V dalším kroku vám zašlu email s odkazem na objednávku konzultace. Jakmile konzultaci objednáte a přijmu platbu na účet, potvrdím čas konzultace a začneme.

Jak vhodně nastavit jasné hranice

➜ Jak taktně nastavit podmínky, pro klienty, kteří by mohli přijít pozdě na konzultaci.


Musí to vědět již od začátku

➜ Můj čas je důležitý a stejně tak i Váš. Pokud se opozdíte na schůzku, tento čas ztratíte, pokud se neobjevíte vůbec, budete platit stejně, jako kdyby schůzka proběhla. Na oplátku mohu slíbit, že se na naše smluvené setkání připravím a dorazím včas.

➜ Dorazit pozdě z tebe dělá tlusťocha!