blank

Jak funguje vyhledávač Google

Kolik stojí SEO

Kolik stojí být na první straně ve vyhledávači Google? Kdy se dostanu na první pozici? Zajímá Vás odpověď na tyto otázky? Pak sledujte nový díl ZeptejSeFilipa.

Až příliš často se setkávám s klienty, kteří požadují na začátku konzultace finální cenu, za kterou budou vidět na první straně ve vyhledávačích na jejich vysněné klíčové slovo.

Google dlouhodobě nejde šidit – zákazníky také ne

Problém je v tom, že vyhledávač nelze brát jako nějaký prostor, kde lze něco rychle ošidit, protože stejně jako důvěryhodnost Vaší firmy a reference a dobré jméno se tvoří až za nějaký čas, který není na úrovni sprintu, ale maratonu.

Když se mě klient zeptá na rychlou cenu, za kterou může být na první straně v Googlu, obvykle mu doporučím využít PPC reklamu. Na první stranu se zřejmě dostanete, ale také je potřeba myslet na to, že PPC reklama se musí neustále platit a investice jsou nemalé u vysoce konkurenčních klíčových slov.

blank

Fonty pro firemní web

Typografie na webu je element, který by měl podpořit myšlenku webové stránky. Kde si stáhnout zajímavé fonty zadarmo?

Kde stahovat fonty

http://www.fontsquirrel.com
http://www.dafont.com
https://www.graphicpear.com
http://www.1001fonts.com
http://www.ceskefonty.cz
https://www.google.com/fonts

Psací fonty v češtině

https://www.google.com/fonts/specimen/Berkshire+Swash
https://www.google.com/fonts/specimen/Great+Vibes
https://www.google.com/fonts/specimen/Lobster#charset

10 nejlepších psacích fontů

https://designshack.net/articles/css/the-10-best-script-and-handwritten-google-web-fonts/

Které fonty jsou české

➜ Naučím vás, jak poznat české fonty jednoduchým trikem.

Rozdíl mezi @font-face a font-family

➜ Naučím vás jak si nový font nasadit do webové stránky tak, aby se správně zobrazil všem a ne jenom vám.

Webfont Generator

https://www.fontsquirrel.com/tools/webfont-generator
➜ Generátor pro soubory potřebné pro nasazení @font-face

Název neznámého fontu

https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
➜ Tuto chytrou aplikaci používám ke zjištění názvu fontu, které mě zaujal a který neznám.

blank

Happy Hours v restauracích

Happy Hours je jedna z běžně užívaných podpůrných akcí v restauracích a restauračních provozech. Dokonce i rychlé občerstvení může tuto reklamní akci zavést a zvýšit prodeje. Tato reklamní technika má ale také svá úskalí a při neodborném použití můžete snížit hodnotu svých jídel, začít vysílat nežádoucí brand voice a nebo kanibalizovat svou současnou návštěvnost.

O tom, jak udělat Happy Hours správně se dozvíte v 15. díle ZeptejSeFilipa.

Varianty Happy Hours

Happy Hours může mít mnoho podob, dokonce se používá i na jiných místech, než je restaurační business. Např. sauna, koupaliště, sportovní areály, nebo golfové centra mohou tyto nabídky prezentovat. Happy Hours se používá všude tam, kde se služby odebírají osobně a při slabých časech, kdy dochází minimum lidí se zvyšují náklady na provoz. Záchranou tedy je, získat návštěvnost tam, kde není žádná.

Způsoby využití a jak se vyhnout kanibalizaci návštěv

Dejte si pozor na rutiny současných klientů. V kolik hodin chodí do vaší provozovny obvykle? Existují nějaké špičky? Pokuste se Happy Hours definovat tak, aby jste zbytečně nestrhli pozornost současné klientely, která by na tuto nabídku přišla např. jen o 20min dříve, než by se dostavili i tak. Kritický je konec Happy Hour. Pokud chcete naplnit ráno a zadáte Happy Hours od 9:00 – 11:00, může se stát, že vám bude nejvíce lidí chodit v 10:45 – 11:00 jen proto, aby dostali výhodný produkt a tu chvíli si už počkali na polední menu, na které by stejně dorazili.

Praktická ukázka

A něco z praxe, ukázka jakým způsobem provádí Happy Hours pizzerie Fortys v Brně a jaké motivy klientům dává reklamní akcí 1+1.

Frekvence zasílání této akce

Ve Fortys Pizza zvolili frekvenci rozesílání této akce každý měsíc. S tím, že akci omezili pouze na 10 dnů, což je i dobrá negativní motivace, že akce nebude každý den. Tyto prvky mohou příznivě ovlivnit účel akce – že si pro Pizzu přijdou lidé přímo na pobočku.

Byl jsem osobně na pobočce Fortys Pizza a ptal jsem se, zda má tato akce za účel naplnit prázdnější hodiny přímo na pobočce. K mému překvapení mi bylo sděleno, že tam je neustále tak plno, že by tu akci klidně dělat nemuseli 😀 Tak teď mě spíš napadá, zda raději nezvolit jinou metodu posílení businessu – např. obsazení více lidí na pobočku, zvětšení provozovny, nákup více pecí na Pizzu apod.

fortys-1-1-pizza-zdarma

blank

Co je to wireframe webu

Před grafickým návrhem webu je potřeba provést takový brainstorming (vychrlení nápadů), které vede k hrubé kostře (wireframe) webu.

Líbí se ti můj channel?
➜ Dej to najevo odběrem: http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Lorem ipsum generátor: http://cs.lipsum.com/


Definice wireframe z wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Wireframe

Nástroje, která usnadní tvorbu wireframe zdarma

https://ninjamock.com/
https://balsamiq.com/
http://www.axure.com/
https://pidoco.com/en
http://iplotz.com/
http://www.protoshare.com/
https://www.mockflow.com/#wireframe
https://gomockingbird.com/home
https://wireframe.cc/
http://wireframesketcher.com/
http://www.justinmind.com/
http://framebox.org/

Ukázka wireframe

Zdroj: https://www.behance.net/gallery/WIREFRAMES/6771739

UMiami_Wireframes_v01

blank

Jak vytvořit 10x lepší obsah

Jak vytvořit 10x lepší obsah


Často se setkávám s požadavky typu: „Chceme být na první straně na určité klíčové slovo“, což je špatně položená otázka. Správná otázka by měla být: „Jak můžeme vytvořit 10x lepší obsah, než kdokoli na určité klíčové slovo“.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

10x inspirace 10x lepších obsahů na webu

http://www.howacarworks.com/
http://www.lightyear.fm/
https://www.ifixit.com/guide
https://zipplist.co/
https://www.android.com/phones/whichphone/
https://nomadlist.com/
http://fivethirtyeight.com/features/fandango-movies-ratings/
http://blog.froont.com/9-basic-principles-of-responsive-web-design/
http://www.siegemedia.com/creation/best-infographics

Kritéria pro 10x lepší obsah

➜ Skvělé UX a UI na jakémkoli zařízení.
➜ Poskytuje jednoznačně pozitivní zkušenosti uživatelů prostřednictvím uživatelského rozhraní, vizuální, layout, fonty, vzory, atd.


➜ Obsah, ve kterém je některá kombinace typu: vysoce kvalitní a důvěryhodný, užitečný, zajímavý a nevšední.
➜ Značně se liší rozsahem a podrobností oproti jiným pracem na toto téma.


➜ Rychle se načte a je použitelný na jakékoli zařízení nebo prohlížeči.
➜ Vytvoří emocionální reakci úžasu, překvapení, radosti, předpovědi, a / nebo obdivu.


➜ Je vysoce sdílená zpětnými odkazy z citací, webů, nebo sociálních sítích.


➜ Řeší problém, nebo odpovídá na otázku tím, že poskytuje komplexní, přesné a mimořádné informace nebo zdroje.

1 krok

➜ Pokud jste objevili téma, o kterém víte, že lidi zajímá, vytvořte hloubkový vhled do tohoto tématu.
➜ Zajímalo by mě, které nové filmy mají nejlepší hodnocení.

2 krok

➜ Zvažte unikátní úhel pohledu na toto téma.
➜ Souhrny filmů
➜ Ocenění vs. Popularita
➜ Kritici vs. Uživatelé
➜ Filtrování podle dostupnosti (ke dostání na youtube, netflix, hbo, amazon..)
➜ Vše už bylo vytvořeno před námi, ale ještě nikdo neudělal hloubkový vhled do důvěryhodnosti zdrojů:

Vybrané téma:
➜ Kterému hodnocení mohu věřit?

3 krok

➜ Vytvoříme silnou metodu, který půjde obtížně replikovat.
➜ Parametry analýzy filmových portálů:
➜ Kdo dostává vysoké / nízké hodnocení?
➜ Upřednostňuje se nějaký žánr nad jinými?
➜ Komu mohu věřit?
➜ Odvozuje se hodnocení od získaných cen?

Vytvoříme dostatečné množství testovaných filmů. Aplikujeme statistický model pro vyhodnocení dat.

4. krok

➜ Nalezneme jedinečnou a silnou cestu, jak tento obsah prezentovat.
➜ Skupina FiveThirtyEight tento průzkum udělala: http://bit.ly/fivethirtyeight-studie
➜ Provedli několik statistických vyhodnocení s uvedením metodologie a své úvahy a vyhodnocení zveřejnili v přehledné a podrobné formě. Výsledkem je několik přehledných grafů.

blank

Jak získat návštěvnost z Facebooku

Získání návštěvnosti z Facebooku

➜ Ujistěte se, že skupina, kterou máte na Facebooku je relevantní k webové stránce, na kterou odkazujete.

Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa


Jaké témata zajímají vaše fanoušky na Facebooku.

Google Analytics pro Facebook

➜ Analytika – sledování návštěv ze sociálních sítí, co takový návštěvník udělá na webu a jak se zpětně vrátí na web (většinou přes vyhledávání)
➜ Facebook je velmi opatrný zda váš příspěvek z Facebook stránky zveřejní na timeline všech fanoušků.

Obrázky a videa fungují nejlépe

➜ Vizuální obsah přebije nevizuální.

Načasování příspěvku

➜ Když zveřejním něco v noci, Facebook nově bere v úvahu, jaká je běžná interakce v této hodině, v této demografii.

Propagace na osobním Facebooku

➜ Osobní Facebook má lepší dosah než stránka.
➜ Zaplaťte si propagaci příspěvků.