blank

Jak založit a ovládat firemní Twitter

Na Twitter síti mnoho českých podnikatelů tápe. Možná jste se už o Twitteru dozvěděli, možná jste jej i zkusili používat, ale vašim každodenním chlebem se jeho využívání nestalo.


Možná právě tento díl změní váš pohled na Twitter, protože tipy a triky, které dávám ven, nejsou běžně dostupné nikde jinde v takto ucelené formě. Vybral jsem nejvíce zásadní funkce, které ani sám Twitter nepublikuje a neinformuje o nich. Skrývá je Twitter záměrně? Kdo ví. Nicméně díky sledování mého pořadu se o utajovaných funkcích dozvíte z první ruky.


Líbí se ti můj channel?
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa

Úskalí Twitter profilu

➜ jakým způsobem funguje Twitter
➜ jaké omezení na Twitteru existuje
➜ jak správně pracovat s Twitterem

Mapa hashtag trendů

➜ jak využívat trendy ke psaní tweetů přes webovou stránku http://trendsmap.com/
➜ kde hledat aktuálně nejpoužívanější hashtagy na světě

Délka tweetu + zkratky

➜ klávesové zkratky: http://bit.ly/1hfAz6B
➜ omezení délky tweetu (odkazy, obrázky)
➜ kde zkrátit svoje URL odkazy do tweetu: https://bitly.com/

Velký rozdíl mezi @ a [email protected]

➜ proč je nutné před zavináč dát nějaký jiný znak
➜ jak funguje veřejná zpráva uživateli a kdo ji může vidět

Pokročilé hledání

➜ jak se správně bavit na Twitter síti
➜ jak vyhledávat konverzace, do kterých je pro vás výhodné se zapojit: https://twitter.com/search-advanced
➜ přes Twitter lze provést i průzkum trhu, potřeb a názorů, to vše přes pokročilé vyhledávání

blank

Univerzální SEO strategie v 5 krocích

Čím obvykle začínají SEO konzultace?

➜ Na jaké klíčové slova cílíme?
➜ Jak získáme zpětné odkazy?
➜ Rychlost stránky, mobilní verze?
➜ Kdy dosáhneme návratnosti investic?

Tyto otázky nejsou strategické a nepatří do SEO strategie, bohužel jsou docela časté na prvních konzultacích s klienty. Vyřešení těchto kroků má nepatrný vliv na úspěch SEO strategie a jedná se spíše o taktické a dílčí otázky, nikoli o formování strategie, která má udržet všechny činnosti v pohybu k jasně danému cíli.

1. Krok: Proč existujeme?

➜ Proč naše služba existuje?
➜ Jaký problém, nebo otázky umíte vyřešit?
➜ Lze tato řešení prezentovat obsahovou strategií?
➜ Můžete nabídnout řešení návštěvníkům, kteří hledají odpovědi na své otázky online?

2. Krok: V čem jsme unikátní?

➜ Můžeme nabídnout tak unikátní výhodu, nebo řešení, že jsme v této oblasti o mnoho lepší jak konkurence?
➜ Máme v rukávu eso, které konkurence nemůže, nechce, nebo ještě neumí dosáhnout?

3. Kdo rozšíří náš obsah ostatním?

Vaši zákazníci mohou být nejhorší distribuční skupina, protože z nějakého důvodu si už zamilovali váš produkt a nechtějí se o něj s nikým dělit. Jsou rádi, že jsou díky užívání tohoto produktu výjimeční a nechtějí s nikým sdílet.

Řešení je vytvoření skupiny vlivných lidí

➜ Recenze
➜ Bloggeři
➜ Magazíny
➜ Další weby
➜ Publikování obsahu, který budou mít důvod lidé sdílet

4. Máme marketingový trychtýř?

Existuje proces pro konverzi návštěvníka v následovníka a následně v kupujícího? Každá SEO strategie musí mít tento krok jasně nastavený a vytvořený, jinak je efekt zvýšené cílené návštěvnosti promarněn.

5. Kam umístíme náš obsah?

Na jaká místa umístíme náš unikátní a užitečný obsah tak, aby jej vyhledávače mohli snadno dohledat, indexovat, pochopit a zobrazit? Jak nastavíme Title, description, meta tagy, atd. (technické SEO je součástí tvorby obsahové strategie)

blank

Obrázky pro firemní web

Obrázky z fotobanky na web raději nedávejte – snižuje se míra důvěryhodnosti. Mohou tam být, když se web tvoří, ale na ostré prezentaci je lepší mít vlastní fotografie, pokud to je možné.

Obrázky i pro komerční účely zdarma

Zdarma obrázky (máte tip na nějaké další? Napište do komentářů)

https://pixabay.com/
http://www.freeimages.com/
http://www.freepik.com/
https://picjumbo.com/
http://gratisography.com/
http://startupstockphotos.com/
http://albumarium.com/
http://isorepublic.com/
http://jaymantri.com/
http://tofros.com/
https://unsplash.com/
http://jeshoots.com/
http://photodune.net/
http://www.yernju.com/
https://www.pexels.com/

Placené obrázky z fotobank

Kupované obrázky (máte tip na nějaké jiné? Napište do komentářů)
http://www.istockphoto.com/
http://www.shutterstock.com/
https://eu.fotolia.com/
http://www.bigstockphoto.com/cs/

Focení firmy

– Vyberte prostředí, které se nejvíc týká vašeho podnikání. Právník, nebo účetní v kanceláři, obchod se skejtovým zbožím – fotky z prodejny (v pozadí produkty),
– Pokud nelze přímo zařadit vaše podnikání do nějakého konkrétního prostředí – např. marketingová konzultace – protože klientů je spousta a z různých oborů, zkuste nafotit např. 5 nejčastějších businessů, kterým jste schopni pomoci, nebo 5 businessů, které byste si přáli mít v portfoliu. Na fotografii může být majitel firmy a vy, jak mu prezentujete nějaké materiály, ukazujete na flipchartu graf vývoje, apod.
– Pokud prodáváte kafe a jste rodinná firma, neměla by chybět fotografie s kávovarem, nebo strojem, který kávu vyrábí.
– Zvažte, zda je potřebné mít pozadí zaostřené na fotografii, pokud se jedná o neurčité pozadí (např. šanony ve skříni u účetní, je vhodné pozadí za osobou rozostřit.
– Jak mít ruce při focení, jak zoomovat, úsměv

Fotky na sociální sítě

Obrázky pro sociální sítě
– formát pro Facebook (nejlepší kvalitu dosáhnete s png)
– přesné rozměry obrázků pro sociální sítě
– jaké vybírat obrázky pro sociální sítě (na Facebooku se vyhrává obrázky)

blank

5 největších SEO problémů na světě

5 největších SEO problémů na světě! Určitě jste se setkali nejméně s jedním z nich

Zanevřeli jste na SEO? Možná jste jen nepochopili, že SEO není sprint, ale maraton.

1. Následování doporučovaných SEO technik

– Čisté URL adresy
– Dobrý unikátní obsah
– Dobré zacílení klíčových slov
– Vyplněné meta tagy
– Užitečné interní odkazy
– Rychlé načítání stránky
– Mobilní optimalizace
– Žádné manipulativní odkazy

Všechny tyto techniky nezpůsobí zlepšení SEO, víceméně nás spíš budou krýt před problémy a penalizacemi.

2. Konkurence drží první pozice, přitom má manipulativní odkazy, nebo odkazy ze spamových stránek (link farem, katalogů)

– Staví konkurence značku mimo online prostor
– Mají tak dobrý produkt, který přivádí návštěvnost spontánně
– Provádí offline propagaci, která přivádí návštěvnost na web
– Google nerozeznal manipulativní záměr
– Konkurence mohla distancovat od odkazů přes nástroj Disavow Tool

3. Pozice ve vyhledávačích se pohybuje

– Já jsem udělal změny
– Google udělal změny
– Konkurence udělala změny
– Lidé začali vyhledávat jiným způsobem

4. Není možné na 100% určit, měřit, nebo kontrolovat SEO

– Nikdo nemůže 100% kontrolovat SEO
– Klienti pak raději investují do jiných způsobů reklamy, než je SEO, protože např. v PPC lze výsledky měřit i kontrolovat
– Klienti více slyší na to, co dělá jejich konkurence, jak dosáhla výsledků, než na to, že si může polepšit od posledního období
– Prezentujte více scénářů
– Před prezentací SEO před skupinou se snažte nejprve pobavit s jednotlivci – pomůže to při prezentaci

5. Google tíhne k velkým značkám – vypadá, že nejdou porazit a je to beznadějné

– Značka má vlastní boční prezentaci ve vyhledávači
– Přitahují více odkazů bez velkého úsilí – spontánní psaní článků
– Značky získávají uživatelské a sociální signály

a) Můžeme konkurovat tam, kde velké značky neprovádí obsahovou strategii
b) Postavit příležitost na vlastních silných stránkách
c) Zaměření na trh, nebo na zákazníka, kterého velké značky neumí, nebo nechtějí obsloužit
d) Stát se sám značkou – postavil signály, které značky generují před tím, než se značkou staneme.
e) SEO je pro posílení značky, kterou postupně tvoříme – ne proto, abychom díky SEO značku postavili

Bonusová příručka o SEO: https://moz.com/beginners-guide-to-seo

blank

Výpočet celoživotní hodnoty zákazníka – Customer Lifetime Value

V tomto díle vám vysvětlím jeden z největších ukazatelů potenciálu a efektivnosti firmy, který rozhoduje o míře investic do reklamy. Budeme se bavit o tom, jak si spočítat celoživotní hodnotu zákazníka, na kterou existuje mnoho různých vzorečků a složitějších výpočtů. Výpočet se nejčastěji využívá při segmentační strategii.

Vzoreček a detailní info na Wikipedii: http://bit.ly/1PLLrJL

Ve videu uvedu příklad, za použití jednoduššího vzorečku, ve kterém si snadno spočítáte jakou hodnotu má pro vás váš zákazník.

Díky dobře spočítané hodnotě Customer Lifetime Value (CLV), můžeme lépe rozhodovat o rozpočtech do marketingu, přestaneme se bát zvýšit výdaje na reklamu, protože budeme vědět, že určité procento klientů se vrátí a nakoupí znovu. Nejdražší je pro marketing vždy první kontakt se zákazníkem a pokud vše ostatní uděláte správně, už nikdy nebudete muset investovat pro návrat klienta tolik, co poprvé. Zvýší se efektivita a roste celoživotní hodnota zákazníka.

Někteří zákazníci jsou cennější než jiní. Například loajální zákazník navštěvující restauraci jednou týdně v průběhu celého roku přinese zisk okolo 10 000 Kč. Pokud zůstane věrný po celá léta, můžeme směle hovořit o statisících. Nebylo by hezké mít stovky nebo tisíce takových zákazníků, kteří se podílejí na pravidelném příjmu pro vaše podnikání?

blank

Valentýnský speciál

V tomto speciálním díle vám prozradím, že na svátek sv. Valentýna nebývá připraveno 97% firem a díky tomu ztrácí možnost posílit svou značku nějakým drobným dárkem pro své zákazníky.

Také vám ukážu lepší a horší metody, jak své podnikání zviditelnit při sv. Valentýnu. Je potřeba dobře naplánovat, ale také zvolit smysluplný a dostupný dárek, který bude prezentován jako vhodná součást kampaně k tomuto svátku.

V případě, že pro své návštěvníky připravujete sezonní akce, jistě vás bude zajímat i segmentační strategie.