blank

Kritika webu = prevence neúspěchu

V roce 2012 jsem koupil doménu KritikaWebu a na ní jsem chtěl prodávat službu, která by pomáhala podnikatelům vylepšit web pro své podnikání.

Ze začátku bylo mnoho domněnek a naivních představ. Zjistil jsem výchozí zájem klientů a jak tato služba funguje, když běží zadarmo a když je za peníze. Také jsem si za těch několik let vyzkoušel i různé formy nabídky a která z nich nejlépe osloví klienty.

Není žádným pravidlem, že každá služba, která začne zadarmo se má stát profitabilním projektem. O vašem úspěchu nerozhoduje to, co si o tom myslíte vy, ale jakou hodnotu vytváříte zákazníkovi a kolik peněz ušetří, když si vás zaplatí.

blank

Mražený Cold Call

Operátoři call center (tzv. navolávači) sice nemají úplně jednoduchý job, ale nikdo je to dělat nenutil. Jak se cítíte, když vám volá “navolávač”, který vám do telefonu cokoli nabízí, aniž byste vy cokoliv poptávali?

Studený telefonát se v našich končinách dělá s mnoha chybami.

Rozhovor není personalizovaný. Operátor nemá tušení komu volá a je mu to jedno.

Navolávač mluví hlavně o sobě a nabízí hlavně svůj produkt bez zjištění, zda by se mi produkt hodil, nebo zda jsem vůbec v takové nákupní fázi.

Navolávač nemá alternativní nabídku v případě, že jeho hlavní konverzní call-to-action odmítnu.

Často se stává, že navolávač opakuje telefonát po pár měsících s úplně stejnou nabídkou a začíná slovy: Dobrý den, naposledy, když jsme se spolu bavili tak jste mi říkal, že se mám ozvat, až budu mít nějakou zajímavou nabídku, takže volám….”. Což je samozřejmě výmysl a možná se takto spoléhají na horší paměť části populace, zejména té starší.

Více se dozvíte v dílu. Napište do komentářů, jaké další chyby operátoři call-center dělají, když vás obtěžují po telefonu.

blank

Krakonoš vs Trautenberk

Dnes se poněkud netradičně podíváme na českou klasiku: “Krkonošské pohádky”. Provedu pro vás kompletní analýzu tržního prostředí, ve kterém se pohádka natáčí a vztahů mezi zaměstnavatelem Trautenberkem a zaměstnanci Kuba, Anče, Hajnej.

Naší pozornosti rozhodně neunikne ani majetkové přiznání Krakonoše a jeho způsob hospodaření a infiltrace konkurence.

Jedná se o oddechový díl, doufám, že se zasmějete a současně vám to i něco dá 🙂 Napište prosím do komentářů, jak se vám to líbilo.

Zdroj: Československá televize (ČST), český večerníčkový televizní seriál o bájném vládci Krakonošovi natočený režisérkou Věrou Jordánovou.

blank

3 důvody neúspěchu na sociálních sítích

3 důvody, které sabotují váš úspěch na sociálních sítích jsem vybral z nejčastějších obav, které mají velké i malé firmy a jednotlivci.

Díly, které souvisí s tímto tématem:
Iluze perfekcionismu
Trolly nekrmit! Nebezpečí ztráty času
Jak se nestát otrokem názorů ostatních

Jedná se o špatné předsudky a domněnky, které si o sociálních sítích vytváříte a potom se bojíte toho, co tam na vás třeba ani nečeká.

Konkrétní výklad uvidíte v dílu, ale napovím, že se bude jednat o perfekcionismus, trolly a řízení času. Věřím, že mnoha lidem tento díl otevře oči a zjistí, že se jejich úspěch na sociálních sítích brzdí hlavně předsudky, které si vytváří sami ve své hlavě.

Je potřeba zlomit kletbu a přizpůsobit se době, ve které žijeme. Ani Facebook, ani Youtube, ani Instagram nemůžou za to, že se vám nedaří vyniknout. Za to si můžete sami. Abyste postoupili na další úroveň, musíte zlomit 3 hlavní důvody neúspěchu na sociálních sítích.

blank

Marketing není reklama

Dostávám asi stopadesátmiliard otázek, proč se nedaří prodat produkt, když se udělal web a zaplatila se reklama. Podnikatelé si často myslí, že mají tak fantastickou nabídku, že na ni stačí jen udělat reklamu a čekat až se jim během týdne vyprodají sklady. Přitom všem chybí plán, příprava, analýza trhu a hlavně definování toho, čím budou vynikat nad konkurencí a čím se pro zákazníka stanou variantou číslo jedna.

Je to tak časté téma, že jsem už musel reagovat a natočil jsem pro vás celý díl, ve kterém si jasně řekneme rozdíl mezi marketingem, strategií, plánováním a reklamou.

Po dnešním díle budeme mít zcela jasnou představu o tom, co je marketing a co je reklama a kde je problém, že se vám produkty neprodávají i přesto, že za reklamu platíte nemalé sumy.