
SEO 2018 je úplně jiné, než na které jsme byli doposud zvyklí. Už nejde o to udělat velkou, či malou analýzu klíčových slov. Machři přes Open Refine se budou muset podívat do učebnic psychologie a zvyknout si, že vyhledávač Google začal myslet a vnímat.
Rankbrain je nejpropracovanější inovace ve vyhledávání Google.
Vyhledávač Google se přizpůsobuje tomu, co lidé očekávají a my se musíme přizpůsobit tomu, jak se u toho cítí.
Jak zjistit pocity svých návštěvníků?
Můžete se podívat do Google Analytics, do Organic Search a tam naleznete některá klíčová slova, díky kterým vás uživatelé našli. Sice to už Google hodně omezil, ale něco se tam dá najít. Můžete také mrknout, co lidé zadávají do vyhledávacího pole přímo na vašem webu (Site Search). Sledujte také více-slovné fráze v návrhu klíčových slov. Je jedno, jestli je dané slovo málo vyhledávané, jde o to pochopit, co jednotlivé uživatele trápí a udělat si celkový obrázek. Na webu jim pak můžete ukázat, že je chápete a rozumíte jejich potřebám.
V dnešním dílu se budeme méně bavit teoreticky a za to si na příkladech ukážeme praktické a funkční použití pro SEO 2018.
Experiment University of Bonn
V tomto dílu se zmíním o zajímavém experimentu s vínem, kde se testovalo stejné víno ve dvou sklenicích. O jedné se testovaný subjekt dozvěděl, že stojí 10 dolarů o druhé 90 dolarů. Měření prokázalo, že nám mozek lže a u dražšího vína cítíme, že je kvalitnější, přestože se na obsahu nic nezměnilo.
▼
Zde je kompletní vědecká dokumentace k experimentu s vínem:
➜ http://bit.ly/how-context-alters-value
Pokud se zajímáte o SEO a chcete zjistit co bude fungovat v obsahovém marketingu v roce 2018, sledujte až do konce!