Show, Blog

Sociální sítě v ČR 2016

Sociální sítě v ČR lákají živnostníky a střední firmy. Velké korporáty jakoby se jich báli. Ukážu vám aktuální statistiky pro rok 2016, které sociální sítě Češi nejvíce využívají a proč.

Sociální sítě v ČR 2016

Jak už můžete předvídat, první sociální sítí bude Facebook a za ní hned druhý největší vyhledávač v ČR, kterým není nikdo jiný než YouTube.

Facebook

Osobní profil, Facebook stránky a Facebook skupiny.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 250 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 90 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 270 000. Z toho je:

➜ 85% lajků,
➜ 11% sdílení,
➜ 4% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 70%.

Top značka na Facebooku je Lidl Česká republika. Doba odepsání je v průměru 2 hodiny. Odepisují na 98% zpráv. Podle míry interakcí je to Fitness.cz & Kettler.

Tesco CZ je nejrychleji rostoucí Facebook stránka v ČR – mají o 10 000 fanoušků za měsíc navíc.

Podle množství interakcí v průměru na příspěvek vede Facebook stránka 5 Gum CZ & SK.

Facebook vydělává na inzerci.

YouTube

Uživatelský účet a propojení s Google Plus.

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 22 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 8 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 1 300.

YouTube vydělává na inzerci.

LinkedIn

Osobní prezentace a firemní profil (LinkedIn Company Pages).

➜ 62% muži, 38% ženy v ČR.
➜ 58% muži, 42% ženy celosvětově.

LinkedIn vydělává na inzerci, je možné si koupit přístup k datům.

Twitter

➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 18 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 32 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 311. Z toho je:

➜ 77% lajků,
➜ 15% retweets,
➜ 8% komentářů.

Míra reakcí na zprávy je 17%.

Twitter vydělává na inzerci.

Google+

Propojení do Google maps. Možnost ověření firmy (zaslání kódu poštou).


14:26 – Instagram
Facebooku koupil Instagram a začlenil jej do Facebook inzerce.

Snapchat

Vydělává na inzerci velkých značek v sekci „Discover“. Facebook chtěl v roce 2014 koupit Snapchat za 3 biliony dolarů – neúspěšně.

Pinterest

Vydělává na inzerci. Největší konkurent Google Adwords v prostředí ecommerce v US a UK. V ČR není zatím placená inzerce pinů k dispozici.

Nejlepší vyhledávač obrázků, videí, a inspirace na světě.

Soundcloud

Sdílení hudby, propagace obsahu – není dostupné v naší zemi.
Možnost provozování podcastu, audio pořadu, nahrát záznam z rozhovorů.

Slideshare

Možnost získání extra návštěvnosti z prezentovaných materiálů na přednáškách, upload prezentací v PowerPoint, nebo PDF. Na sociální sítě v ČR, Slideshare vábí hlavně přednášející a tak zde objevíte spoustu slajdů z různých konferencí.

Můžete přitáhnout pozornost zajímavou prezentací a vyzvat uživatele k návštěvě webu, nebo k jiné další akci – přímo z klikatelné části prezentace.

Foursquare

Uživatelský profil Vs. Firemní placený profil.

Je to lokální vyhledávač, ve kterém můžete vyhledat místa, která vás zajímají a získat na ně reference v podobě komentářů nebo fotografií. Nejsilnější je jejich mobilní aplikace, kterou využívá většina uživatelů. Nejčastěji se jedná o hodnocení restaurací, u kterých mohou návštěvníci publikovat fotografie servírovaných jídel přímo v místě provozovny. Dobrá restaurace si může polepšit a špatné o to více pohoršit.

➜ Funkce check-in.

Behance

Možnost vyhledat designery a umělce, prezentovat svou práci. Propojit se a komentovat projekty. Možnost získání zpětné vazby od profesionálních designerů.

Behance rozesílá automaticky email lidem, kteří vás sledují. Prvních 24 hodin po zveřejnění projektu je důležitých pro získání viditelnosti.


Líbí se ti moje marketingová show na téma sociální sítě v ČR? Odebírej videa!
http://bit.ly/ZeptejSeFilipa