
Sociální sítě v ČR lákají živnostníky a střední firmy. Velké korporáty jakoby se jich báli. Ukážu vám aktuální statistiky pro rok 2016, které sociální sítě Češi nejvíce využívají a proč.
Sociální sítě v ČR 2016
Jak už můžete předvídat, první sociální sítí bude Facebook a za ní hned druhý největší vyhledávač v ČR, kterým není nikdo jiný než YouTube.
Osobní profil, Facebook stránky a Facebook skupiny.
➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 250 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 90 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 270 000. Z toho je:
➜ 85% lajků,
➜ 11% sdílení,
➜ 4% komentářů.
Míra reakcí na zprávy je 70%.
Top značka na Facebooku je Lidl Česká republika. Doba odepsání je v průměru 2 hodiny. Odepisují na 98% zpráv. Podle míry interakcí je to Fitness.cz & Kettler.
Tesco CZ je nejrychleji rostoucí Facebook stránka v ČR – mají o 10 000 fanoušků za měsíc navíc.
Podle množství interakcí v průměru na příspěvek vede Facebook stránka 5 Gum CZ & SK.
Facebook vydělává na inzerci.
YouTube
Uživatelský účet a propojení s Google Plus.
➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 22 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 8 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 1 300.
YouTube vydělává na inzerci.
Osobní prezentace a firemní profil (LinkedIn Company Pages).
➜ 62% muži, 38% ženy v ČR.
➜ 58% muži, 42% ženy celosvětově.
LinkedIn vydělává na inzerci, je možné si koupit přístup k datům.
➜ Mezi TOP 20 značkami v ČR je průměr 18 000 fanoušků.
➜ Průměrná aktivita správce účtu je 32 příspěvků.
➜ Průměrné množství interakcí je 311. Z toho je:
➜ 77% lajků,
➜ 15% retweets,
➜ 8% komentářů.
Míra reakcí na zprávy je 17%.
Twitter vydělává na inzerci.
Google+
Propojení do Google maps. Možnost ověření firmy (zaslání kódu poštou).
▼
14:26 – Instagram
Facebooku koupil Instagram a začlenil jej do Facebook inzerce.
Snapchat
Vydělává na inzerci velkých značek v sekci „Discover“. Facebook chtěl v roce 2014 koupit Snapchat za 3 biliony dolarů – neúspěšně.
Vydělává na inzerci. Největší konkurent Google Adwords v prostředí ecommerce v US a UK. V ČR není zatím placená inzerce pinů k dispozici.
Nejlepší vyhledávač obrázků, videí, a inspirace na světě.
Soundcloud
Sdílení hudby, propagace obsahu – není dostupné v naší zemi.
Možnost provozování podcastu, audio pořadu, nahrát záznam z rozhovorů.
Slideshare
Možnost získání extra návštěvnosti z prezentovaných materiálů na přednáškách, upload prezentací v PowerPoint, nebo PDF. Na sociální sítě v ČR, Slideshare vábí hlavně přednášející a tak zde objevíte spoustu slajdů z různých konferencí.
Můžete přitáhnout pozornost zajímavou prezentací a vyzvat uživatele k návštěvě webu, nebo k jiné další akci – přímo z klikatelné části prezentace.
Foursquare
Uživatelský profil Vs. Firemní placený profil.
Je to lokální vyhledávač, ve kterém můžete vyhledat místa, která vás zajímají a získat na ně reference v podobě komentářů nebo fotografií. Nejsilnější je jejich mobilní aplikace, kterou využívá většina uživatelů. Nejčastěji se jedná o hodnocení restaurací, u kterých mohou návštěvníci publikovat fotografie servírovaných jídel přímo v místě provozovny. Dobrá restaurace si může polepšit a špatné o to více pohoršit.
➜ Funkce check-in.
Behance
Možnost vyhledat designery a umělce, prezentovat svou práci. Propojit se a komentovat projekty. Možnost získání zpětné vazby od profesionálních designerů.
Behance rozesílá automaticky email lidem, kteří vás sledují. Prvních 24 hodin po zveřejnění projektu je důležitých pro získání viditelnosti.
▼
Líbí se ti moje marketingová show na téma sociální sítě v ČR? Odebírej videa!
➜ http://bit.ly/ZeptejSeFilipa