
První díl z dvoudílu o nejčastějších chybách na webu, kterých se dopouští více jak 97% lidí.
V tomto dílu se podíváme na první 3 největší chyby:
1. LOGO
- příliš malé, nečitelný tagline
- jde špatně zapamatovat, příliš složité (mnoho barev, mnoho tvarů, nevyjadřuje zapamatovatelný obrazec)
- flat vs. 3D a gradient, sledování trendů (co je právě in, co je moderní, logo s nadčasovým designem)
- jakou emoci logo vyjadřuje? Co symbolizuje?
2. MENU
- nevýrazné (barevně neodlišené, vlasové písmo, nekontrastní)
- podbarvení při mouse over, barevná indikace vybrané sekce v menu
- title u nájezdu myši
- logická struktura, (Úvod, O nás ….., Kontakty)
- duplikace menu (vertikální, horizontální), u e-shopů je výjimka dle zvyklosti
- změna umístění, barvy, struktury menu, při překliknutí na jinou stránku
- nedostatečná velikost klikatelné plochy
3. INVAZIVNÍ OBSAH
- vyskakovací okna (pop-up)
- automatický zvuk
- automatické přehrávání videa se zvukem
- video na pozadí webu
- gif obrázky (v pozadí, nebo v obsahu)
- blikající bannery
- automatický fullscreen slider
V druhém dílu se podíváme na další 3 nejčastější chyby na webu.