
Čím obvykle začínají SEO konzultace?
➜ Na jaké klíčové slova cílíme?
➜ Jak získáme zpětné odkazy?
➜ Rychlost stránky, mobilní verze?
➜ Kdy dosáhneme návratnosti investic?
Tyto otázky nejsou strategické a nepatří do SEO strategie, bohužel jsou docela časté na prvních konzultacích s klienty. Vyřešení těchto kroků má nepatrný vliv na úspěch SEO strategie a jedná se spíše o taktické a dílčí otázky, nikoli o formování strategie, která má udržet všechny činnosti v pohybu k jasně danému cíli.
1. Krok: Proč existujeme?
➜ Proč naše služba existuje?
➜ Jaký problém, nebo otázky umíte vyřešit?
➜ Lze tato řešení prezentovat obsahovou strategií?
➜ Můžete nabídnout řešení návštěvníkům, kteří hledají odpovědi na své otázky online?
2. Krok: V čem jsme unikátní?
➜ Můžeme nabídnout tak unikátní výhodu, nebo řešení, že jsme v této oblasti o mnoho lepší jak konkurence?
➜ Máme v rukávu eso, které konkurence nemůže, nechce, nebo ještě neumí dosáhnout?
3. Kdo rozšíří náš obsah ostatním?
Vaši zákazníci mohou být nejhorší distribuční skupina, protože z nějakého důvodu si už zamilovali váš produkt a nechtějí se o něj s nikým dělit. Jsou rádi, že jsou díky užívání tohoto produktu výjimeční a nechtějí s nikým sdílet.
Řešení je vytvoření skupiny vlivných lidí
➜ Recenze
➜ Bloggeři
➜ Magazíny
➜ Další weby
➜ Publikování obsahu, který budou mít důvod lidé sdílet
4. Máme marketingový trychtýř?
Existuje proces pro konverzi návštěvníka v následovníka a následně v kupujícího? Každá SEO strategie musí mít tento krok jasně nastavený a vytvořený, jinak je efekt zvýšené cílené návštěvnosti promarněn.
5. Kam umístíme náš obsah?
Na jaká místa umístíme náš unikátní a užitečný obsah tak, aby jej vyhledávače mohli snadno dohledat, indexovat, pochopit a zobrazit? Jak nastavíme Title, description, meta tagy, atd. (technické SEO je součástí tvorby obsahové strategie)