Blog, Show

Jak zastavit know-how upíry

Know-how upíry najdete v každém podnikání a i mimo něj. Stalo se vám už, že se s vámi někdo chtěl o něčem čemu nerozumí poradit? To by bylo ještě v pořádku, protože je správné mít otázky a být zvídavý. Rozdílem ale je, když se vás klient chce pod záminkou nezávazné schůzky ptát na odborné věci, ke kterým jste mohli dojít pouze vy pilným studiem a nezaměnitelnými zkušenostmi v oboru. Za takovou konzultaci, která klientovi v podstatě ušetní stovky hodin studia by měla stát vždy vaše hodinová sazba.

Zpoplatněním konzultace se často vyhnete nasazenému Mystery Shopperovi, který provádí analýzu konkurence falešnou objednávkou.

Ztrácíte s nimi čas

V dnešním dílu jsem zdůraznil tento nejčastější fenomén ztráty cenného času všech podnikatelů na volné noze i všech ostatních , kteří se snaží se svým časem nakládat rozumně a nechtějí své know-how spotřebovat tam, kde se třeba jen klient spokojeně vykecá, vy mu poradíte a nabrané informace pak nevyužije.

Kdyby alespoň ty rady využily

Osobně považuji za nejhorší variantu právě tu situaci, kdy poskytnete z dobré vůle správně mířené rady, kterými se pak klient neřídí a pouze hledá službu, kterou by mohl nakoupit levněji. Váš čas do tohoto klienta je pak zcela zbytečnou energií, kterou jste mohli spotřebovat jinde.

Čas vám už nikdo nevrátí

Nenechte své know-how upírům a začněte o svém času přemýšlet. Je to jednotka, kterou si už nikdy nikde nenakoupíte. Méně zbytečného kafíčkování docílíte i tak, že svou první schůzku s klientem zpoplatníte hodinovou sazbou. Existuje varianta, kdy je vhodné provádět konzultace zdarma a to v případě, kdy se sami necítíte, že by měl klient za setkání s vámi platit. Vy sami si totiž určujete, zda má váš produkt nějakou cenu, nebo do prvního kontaktu vstoupíte jako do vaší investice.