Ad je hovorovou zkratkou slova Advertising (reklamní). Používá se i v jiných slovech, např. Adman, či Adstock. U PPC reklam se používá v množném čísle Ads (reklamy).

Další použití zkráceného tvaru Ads

Facebook Ads, Google Ads, Linkedin Ads, Twitter Ads, apod.

Příklad ze života

Představte si, že máte psa a potřebujete ho prodat. Vlastně bude lepší prodat fenu. Ne, nejlepším příkladem bude kočka.

Tak znova. Vaší kočičce s rodokmenem se narodila koťata a vy je budete chtít prodat. Jak na to? Pomyslíte si: „přeci nebudu chodit dům od domu a nabízet koťata“. Co tedy udělat aby se vůbec prodala a bylo to co nejdříve? Nejvhodnější formou pro vás bude podání inzerátu. Vašim koťatům vytvoříte reklamu. Uděláte z nich mediální hvězdy, čímž oslovíte daleko větší skupinu lidí (potenciálních kupců).

Jak vytvořit kvalitní inzerát

Jak by takový inzerát měl vypadat aby propagace vašich koťat měla kýžený výsledek?

Inzerát by měl obsahovat pouze skutečná fakta. Nepřehánějte, Nezveličujte, Nemystifikujte. A proč by jste vlastně neměli tyto 3N používat? Protože tím předejdete problémům, které by mohly vyústit až ke ztrátě klienta, nebo poškození vaší dobré reputace.

Zvolte následující postup

  • Vytvořte jednoduchý plán
  • Proveďte průzkum
  • Stanovte si finanční limit
  • Připravte si relevantní podklady
  • Vytvořte inzerát
  • Propagujte svůj inzerát

Tím, že si vytvoříte jednoduchý plán, urovnáte veškeré potřebné kroky k dosažení vašeho cíle.

Prvním bodem v plánu bude Průzkum

Zkuste se vžít do role svého klienta. V tomto případě do role člověka, který chce koupit kotě s průkazem původu. Hledejte proto na internetu inzeráty, které nabízejí koťata k prodeji. Všímejte si jakým způsobem na vás inzeráty působí, co obsahují, kde jste je viděli a kolik na těchto místech stojí zveřejnění. Dělejte si poznámky.

Z předešlého průzkumu jste zjistili, přibližnou formu vašeho inzerátu a kde všude se jej vyplatí zveřejnit.

Stanovte Finanční limit

Zkuste najít optimální poměr mezi počtem zveřejnění, místy kde bude inzerát zveřejněn a cenou, kterou jste do propagace ochotni investovat.

Příprava podkladů je stěžejní

Podklady, které budete potřebovat mají formu textu, obrazu a videa. Vytvořte si několik verzí popisu. Zkuste krátké do dvaceti slov a delší, jež budou obsahovat celkovou informaci, kterou chcete sdělit. Koťata nafoťte a nafilmujte. Zaměřte se na detail, či zachycení zajímavého okamžiku. U videozáznamu se snažte nepřesáhnout 1 minutu. Pokud nemáte profesionální vybavení, použijte například chytrý mobil. Vytvořte si dostatečné množství takovýchto záznamů a poté proveďte výběr těch nejlépe získaných. Nebojte se při tom využít i vaší rodinu, či kolegy, aby s výběrem nebo pořízením záznamů pomohli.

Vytvoření inzerátu je dalším krokem k dosažení vašeho cíle

Při provádění vašeho průzkumu jste zjistili, které stránky se, pro vaše vyhledávání, zobrazily ve výsledcích mezi prvními. Na tyto stránky bude proto vhodné váš inzerát umístit. Pokuste se na každé jednotlivé stránce s vaším inzerátem použít odlišný popis, obrázky a video. Obrázky vhodně pojmenujte (Např. kotě-na-prodej.jpg). Zvýšíte tím úspěšnost vaší inzerce.

Propagujte vaše inzeráty

Nespoléhejte pouze na zveřejnění inzerátu na daných stránkách. Pokuste se přilákat návštěvníky k vašim inzerátům i jinak. Jak toho dosáhnout? Videa umístěte na YouTube v popisu uveďte odkaz na zvolený inzerát. Videa z YouTube sdílejte na Facebooku, či jiných sociálních sítích spolu s popisy, které jste si předem připravili. Přidejte videa a obrázky do zájmových skupin na sociálních sítích. Nezapomeňte uvádět odkazy na vaše inzeráty. Požádejte své přátele aby vám pomohli se sdílením. Použijte SEM reklamy. K tomu bude vhodné použít krátkých popisů. Snažte se o originální přístup a vyzvěte potenciální kupce k akci (Např. Heboučké koťátko si hledá nový domov. Buďte to vy, kdo se o něj postará.) a opět takovouto PPC reklamu odkazujte na stránku s vaším inzerátem.

slovníček pojmů