Působení barev na psychiku člověka je známá věc. S barvou spojená emoce dokáže ovlivňovat naše rozhodování, správnou kombinací barev lze vyjadřovat jak pozitivní tak negativní emoci. Barva je také neodmyslitelně spojená s našim logem, reklamou nebo vizuálním vzhledem webové stránky. Její výběr není radno podcenit, barva totiž ovlivňuje “osobnost” značky v očích zákazníka.
Co která barva vyjadřuje?
Zelená – působí klidným dojmem, je spojena se zdravím a přírodou. Zelenou barvou lze podpořit správnost rozhodnutí.
Modrá – další barva působící klidně, také vyjadřuje důvěru, moudrost a loajalitu.
Oranžová – je naopak barva která vzrušuje, lze využít k přilákaní pozornosti, stejně jako žlutá.
Červená – výrazná barva vzbuzující pozornost, vyjadřuje vášeň, lásku a snižuje soustředěnost.
Černá – vyjadřuje tajemnost, zármutek či smutek. Černá bývá také spojována s luxusem.
Vnímaní určitých barev se však může napříč kulturami lišit.
Barevná paleta v logu marketingových firem v ČR
V roce 2015 jsem dělal přehled barevné palety v logotypech marketingových agentur v ČR.