Jedná se o skupinu lidí, kteří se domluví na internetu , případně doladí choreografii. Realizace pak probíhá tak, že se shromáždí na veřejném místě, někdy tak, že to nejde poznat, udělají něco bizarního a zmizí.

Flash mob lze použít jako marketingový nástroj k propagaci na náměstích, v obchodních domech, nebo ve veřejných prostorách (letiště, nádraží, metro, bazén, apod.). Účelem je šokovat, vzbudit pozornost. Často se takové akce dějí při požádání o ruku, nebo čistě taneční, nebo hudební performance.

Účastníci si vymění instrukce jak bude vše probíhat a jaká bude choreografie po internetu. Celé představení se natáčí na několik kamer, ze kterých se pak sestříhá výsledný klip, který se prezentuje nejčastěji na Youtube a sociální síti Facebook.

Z marketingového hlediska je nejlepší, když pak takové video zaujme natolik, že se rozšíří bleskovou rychlostí, jako “virální video”.

WestJet překvapení – vánoční flash mob

Hudba: Deck The Halls

West Jet Airlines dali svým zákazníkům štědré vánoční překvapení v podobě dárků s Flash mobem. Vše za účasti elfů, koledníků a dokonce i Santy. Před odletem se nejprve naoko zeptali všech co by si přáli na vánoce a netušící zákazníci na své konečné destinaci tyto dárky obdrželi.