Odkazy na internetu vytváří vztah mezi stránkami a weby, které jsou nesmírně důležité jak pro vyhledávače, tak pro marketéry. Vyhledávače, jako je Google, používají odkazy k procházení webu, objevování nových stránek, výpočtu popularity těchto stránek a také k určování relevance výsledků pro vyhledávací dotazy. Přestože vytváření odkazů může být pro SEO nesmírně výhodné, je důležité držet krok s nejnovějšími postupy. Pokud s vytvářením odkazů začínáte, doporučuji zhlédnout následující video, které popisuje základy.

Co to jsou linky?

Příchozí odkazy, známé také jako zpětné odkazy nebo externí odkazy, jsou hypertextové odkazy HTML, které směřují z jednoho webu na druhý. Jsou měnou internetu, protože se chovají podobně jako pověst (reputace) v reálném životě. Pokud bys jel na dovolenou, zeptal se 3 různých lidí, jaká je nejlepší kavárna ve městě, a všichni řekli: „Caffeteria Pellini u bílého kostela“, měl bys pocit jistoty, že Caffeteria Pellini je opravdu nejlepší kavárna ve městě. Odkazy tento efekt doporučení dělají pro vyhledávače.

Co to je odkazový profil (link profile)?

Tvůj odkazový profil je celkovým hodnocením všech příchozích odkazů, které tvůj web získal: celkový počet odkazů, jejich kvalita (nebo spam), jejich rozmanitost (je to jeden web, který na vás odkazuje stokrát, nebo existují stovky webů, které odkazují na jednou?) a další. Stav tvého odkazového profilu pomáhá vyhledávačům pochopit, jak tvůj web souvisí s jinými weby na internetu. Existují různé nástroje SEO, které ti umožňují analyzovat tvůj odkazový profil a začít chápat jeho celkový vzhled.