Packshot (nebo také pack shot) je závěrečný obraz ve videu (tzv. závěrečná obrazovka), v níž je zobrazen většinou slogan, logo či nabízený produkt, často s konkrétní cenovou nabídkou a odkazem kde si jej lze zakoupit. Je to důležitý stimul k prodejům, který má své místo až na konci z mnoha důvodů.

Použití packshotu v prodejních videích

Prodejní videa přímo ukazují produkt v akci, jak se používá, jaké má výhody a vlastnosti. Závěrem se opakuje nabídka, která vyzývá k přímé akci. Často bývá doplněna strašákem, že je nabídka časově omezena, nebo že bude trvat jen do vyprodání skladových zásob. Jedná se sice o agresivnější formu nabídky, ale u prodejních videí se to očekává.

Použití packshotu v kreativních videích

Narozdíl od prodejních videí se u kreativních videí může na scéně produkt vyskytovat i namátkou (není středem pozornosti videa) a může tak nenápadně zaujmout. Kreativní videa mají předávat něco užitečného pro diváky (např. výuková videa, jak na to videa, udělej si sám videa, apod.).

Divák, kterého produkt zaujme, ocení na konci videa informaci, kde takový produkt sežene a divák, který o produkt nestojí má možnost video vypnout v reklamní části na konci a není mu produkt vnucován během videa. Kreativní videa mají lepší sledovanost a mohou si snadněji vybudovat věrné publikum, zatímco prodejní videa jsou omezené jen na produkt, který může být později nahrazen modernějším produktem a nebo může být stažen z prodeje.

Smyslem packshot záběru je spojit obsah reklamy s konkrétní značkou či produktem tak, aby jej spotřebitel v místě prodeje dokázal identifikovat a zakoupit.