Jedná se o vzorec, díky kterému můžeme vypočítat návratnost marketingových aktivit. Neumíme zcela přesně určit, jaké by byly prodeje bez našich marketingových aktivit, umíme to ale přibližně vypočítat. Výsledek je však reprezentativní a můžeme z něj vycházet při dalších marketingových rozhodnutích.

ROMI počítáme vždy jen za konkrétní období.

Např. kampaň, která trvala celý měsíc a odhad nárůstu prodeje oproti očekávanému prodeji. Lze srovnat i stejný měsíc minulý rok, pro výpočet nárůstu prodeje.

ROMI = Extra profit / náklady na kampaň * 100

Ukázka ROMI výpočtu

Jako příklad uvedu fiktivní situaci, na které se ROMI  výpočet lépe vysvětlí.

V prosinci 2020 jsem prodal 12 online kurzů a několik hodin konzultací v celkové hodnotě 81.000 Kč bez DPH.

V roce 2021 jsem v prosinci prodal 18 online kurzů a další hodiny konzultací v celkové hodnotě 121.500 Kč bez DPH.

Během prosince jsem zaplatil grafikovi 7.000 Kč bez DPH a kameramanovi 10.000 Kč bez DPH.

  • 2020 prosinec výnos = 81.000 Kč bez DPH.
  • 2021 prosinec výnos = 121.500 Kč bez DPH.
  • 2021 prosinec nárůst = 121.500 – 81.000 = 40.500 Kč bez DPH.
  • 2021 prosinec náklady = 17.000 Kč bez DPH.
  • 2021 prosinec extra profit = 40.500 – 17.000 = 23.500 Kč bez DPH.

Výpočet ROMI

ROMI = 23.500 / 17.000*100

ROMI = 138,2 %