SEO audit je analýza, která se zabývá vyhodnocením technického a obsahového stavu webu.  Technická část se věnuje optimalizaci pro vyhledávače a prohlížeče a v obsahové části se posuzuje nakolik je web určen pro zvolenou cílovou skupinu v rámci textů, témat, kategorií funkcí a designu.

SEO audit je dokument, který může mít mnoho podob i zpracování. Zpravidla se v něm objeví tyto nejčastější testy a hodnocení:

Co SEO audit obsahuje:

  • Report o chybových stránkách (error 404, 500…).
  • Rychlost načtení webu a vykreslení obsahu, například přes WebPageTest, PageSpeedInsights.
  • Kontrola nastavení souboru robots.txt a sitemap.xml
  • Kontrola meta tagů (title tag, meta description…)
  • Nastavení OpenGraph protokolu pro sociální sítě.
  • Kontrola indexace webu, například přes Google Search Console.
  • Unifikace URL na doméně, například doména s www a bez www.
  • Kontrola správného nastavení SSL certifikátu a přesměrování na https://
  • Použití friendly-URL, neboli přátelsky vypadajících URL odkazů.
  • Kontrola pořadí parametrů při filtraci obsahu na stránce.
  • Obrázková a video sitemap.
  • Kontrola mobilní verze webu.
  • Kontrola a separace jazykových verzí obsahu.
  • Ověření a aplikování strukturovaných dat.
  • Ošetření stránkování v článcích blogu.
  • Řešení filtrace a vyhledávání.
  • Architektura obsahu a interní prolinkování.
  • Čitelnost obsahu.
  • Viditelnost a nastavení obrázků (+ geografická lokalizace).