SEO audit je analýza, která se zabývá vyhodnocením technického a obsahového stavu webu. Technická část se věnuje optimalizaci pro vyhledávače a prohlížeče a v obsahové části se posuzuje nakolik je web určen pro zvolenou cílovou skupinu v rámci textů, témat, kategorií funkcí a designu.
SEO audit je dokument, který může mít mnoho podob i zpracování. Zpravidla se v něm objeví tyto nejčastější testy a hodnocení:
Co SEO audit obsahuje:
- Report o chybových stránkách (error 404, 500…).
- Rychlost načtení webu a vykreslení obsahu, například přes WebPageTest, PageSpeedInsights.
- Kontrola nastavení souboru robots.txt a sitemap.xml
- Kontrola meta tagů (title tag, meta description…)
- Nastavení OpenGraph protokolu pro sociální sítě.
- Kontrola indexace webu, například přes Google Search Console.
- Unifikace URL na doméně, například doména s www a bez www.
- Kontrola správného nastavení SSL certifikátu a přesměrování na https://
- Použití friendly-URL, neboli přátelsky vypadajících URL odkazů.
- Kontrola pořadí parametrů při filtraci obsahu na stránce.
- Obrázková a video sitemap.
- Kontrola mobilní verze webu.
- Kontrola a separace jazykových verzí obsahu.
- Ověření a aplikování strukturovaných dat.
- Ošetření stránkování v článcích blogu.
- Řešení filtrace a vyhledávání.
- Architektura obsahu a interní prolinkování.
- Čitelnost obsahu.
- Viditelnost a nastavení obrázků (+ geografická lokalizace).